Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Installatie Joomla 2.5.X blijft hangen tussen stap 6 en 7.
Installatie Joomla 2.5.X blijft hangen tussen stap 6 en 7.
12 apr 2014 11:24 - 12 apr 2014 11:26
Ik heb onder mijn domein Joomla 1.5.X draaien. Deze wil ik uiteraard overzetten naar 2.5. Daarom heb ik een sub-map aangemaakt waarin ik Joomla 2.5 wil gaan installeren. Nadat ik de hele site onder Joomla 2.5 ingericht heb wil ik dan de hele Joomla installatie gaan verschuiven naar de root-map. Tot zover geen probleem.
Ik loop echter tegen een probleem aan als ik Joomla 2.5 wil installeren.
De installatie gaat goed tot in stap 6. Ik geef daar de website naam en mijn admin gegevens in en geef tevens aan dat ik geen voorbeelddata geïnstalleerd wil hebben.
Als ik nu op [Volgende] klik krijg ik het tussenscherm dat aangeeft dat de installatie (met iets) bezig is. Echter het laatste scherm (waarin o.a. de melding verschijnt dat je de installatie -map moet verwijderen) verschijnt niet. De installatie lijkt dus te blijven hangen tussen stap 6 en stap 7.
De enige correctieve ingreep die ik tijdens de installatie moet doen is de CHMOD van de rootmap (tijdelijk) op 777 zetten omdat anders in stap 2 (pre-installatie controle) bij de regel configuratie.php schrijfbaar "Nee" staat. Na deze ingreep wordt dit dan "Ja".
De PHP-versie is 5.2.5.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en een oplossing gevonden?
Welke adviezen zijn er?
Ik loop echter tegen een probleem aan als ik Joomla 2.5 wil installeren.
De installatie gaat goed tot in stap 6. Ik geef daar de website naam en mijn admin gegevens in en geef tevens aan dat ik geen voorbeelddata geïnstalleerd wil hebben.
Als ik nu op [Volgende] klik krijg ik het tussenscherm dat aangeeft dat de installatie (met iets) bezig is. Echter het laatste scherm (waarin o.a. de melding verschijnt dat je de installatie -map moet verwijderen) verschijnt niet. De installatie lijkt dus te blijven hangen tussen stap 6 en stap 7.
De enige correctieve ingreep die ik tijdens de installatie moet doen is de CHMOD van de rootmap (tijdelijk) op 777 zetten omdat anders in stap 2 (pre-installatie controle) bij de regel configuratie.php schrijfbaar "Nee" staat. Na deze ingreep wordt dit dan "Ja".
De PHP-versie is 5.2.5.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en een oplossing gevonden?
Welke adviezen zijn er?
- Nah
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
12 apr 2014 11:35
Hij hangt dus op het aanmaken van de configuration.php. Je zou die handmatig aan kunnen maken aan de hand van het bestand configuration.php-dist in de map installation. Maar eigenlijk zou ik je willen adviseren om contact met je hoster op te nemen en te vragen of ze hun servers willen updaten en Joomla-vriendelijk willen maken. De PHP versie kan echt net (minimum is 5.2.4) en gezien de noodgrepen die je nu al uit moeten halen om een simpele installatie te doen, ben ik bang dat je straks nog tegen meer problemen aanloopt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
03 mei 2014 22:00
Is dit inmiddels opgelost?
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
03 mei 2014 22:33
De site is inmiddels door de hoster overgezet naar een omgeving die wat betreft PHP-versie beter bij de tijd is (voldoende voor joomla 3.2). Maar ook daarna blijft de installatie in dezelfde stap hangen.
Wel heb ik gezien dat nu tijdens stap 2 (pre-installatie controle) bij configuration.php schrijfbaar ookal een JA staat als de CHMOD op 755 staat. Ik hoef hem dus niet meer op 777 te zetten.
Ook heb ik gezien dat een probleem dat ik had bij het gebruik van chronoforms bij het uploaden van een bijlage in een contactformulier (ook CHMOD 777 nodig op de betreffende map) nu ook opgelost is.
Dus ondanks dat de installatie nog steeds blijft hangen na stap 6 (waarbij configuration.php overigens wel netjes aangemaakt en weggeschreven wordt in de root-map van de installatie) en ik de installatie dus nog steeds moet afbreken, ga ik nu wel gewoon door met het inrichten van de site.
Ben benieuwd als ik over een paar weken Joomla 3.2 probeer te installeren wat er dan gebeurt....
Wel heb ik gezien dat nu tijdens stap 2 (pre-installatie controle) bij configuration.php schrijfbaar ookal een JA staat als de CHMOD op 755 staat. Ik hoef hem dus niet meer op 777 te zetten.
Ook heb ik gezien dat een probleem dat ik had bij het gebruik van chronoforms bij het uploaden van een bijlage in een contactformulier (ook CHMOD 777 nodig op de betreffende map) nu ook opgelost is.
Dus ondanks dat de installatie nog steeds blijft hangen na stap 6 (waarbij configuration.php overigens wel netjes aangemaakt en weggeschreven wordt in de root-map van de installatie) en ik de installatie dus nog steeds moet afbreken, ga ik nu wel gewoon door met het inrichten van de site.
Ben benieuwd als ik over een paar weken Joomla 3.2 probeer te installeren wat er dan gebeurt....
- Nah
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
03 mei 2014 22:39
Wel even up-to-date blijven!
Joomla! 3.3.0 is afgelopen week beschikbaar gekomen.
Zie ook ons nieuws op de voorpagina van deze site.
Omdat je aangeeft dat alles nu goed werkt en je weer verder kunt met je site sluit ik dit topic.
Maak even een nieuwe vraag aan als je nog andere zaken hebt.
Joomla! 3.3.0 is afgelopen week beschikbaar gekomen.
Zie ook ons nieuws op de voorpagina van deze site.
Omdat je aangeeft dat alles nu goed werkt en je weer verder kunt met je site sluit ik dit topic.
Maak even een nieuwe vraag aan als je nog andere zaken hebt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.759 seconden