Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Update Akeeba goed gegaan maar, blijft hangen na aanroep

10 jun 2014 11:52 - 10 jun 2014 12:31
Hallo,
Ik zag zojuist de opgeloste vraag over de update van Akeeba.
Nu het volgende de installatie is goed gegaan en dus te zien in de menulijst in het backend.
Maar bij de eerste aanroep om een backup te maken komt de pagina ( zie copie)

Welkom bij uw nieuwe Akeeba Backup installatie! Akeeba Backup kan worden geconfigureerd met een aantal optionele functies. Selecteer welke u wilt inschakelen op uw site. Deze pagina wordt elke keer aan u getoond als u net een nieuwe Akeeba Backup versie heeft geïnstalleerd.

Systeem herstelpunten maken inschakelen

Deze functie is uitgeschakeld in (de gratis) Akeeba Backup Core sinds versie 3.3.5. Als u deze functie op uw website wilt, dan kunt u upgraden naar Akeeba Backup Professional.

Back-up voordat u Joomla! update

Deze functie is uitgeschakeld in (de gratis) Akeeba Backup Core sinds versie 3.3.5. Als u deze functie op uw website wilt, dan kunt u upgraden naar Akeeba Backup Professional.

Voer de configuratie wizard uit

Indien aangevinkt, wordt u door gestuurd naar de configuratie wizard die automatisch Akeeba Back-up zal herconfigureren met de optimale instellingen voor uw server omgeving. Als u Akeeba Backup niet voor de eerste keer installeert, vink dit vakje dan uit omdat het uw configuratie instellingen overschrijft!

Verplichte informatie
Ik heb de licentievoorwaarden van de software gelezen, begrepen en accepteer deze

Akeeba Backup wordt gedistribueerd onder de voorwaarden van de GNU General Public License (GPL), versie 3 van de licentie of -naar uw keuze- iedere latere versie uitgegeven door de Free Software Foundation. Het is dezelfde licentie waaronder Joomla!™ zelf is gelicenseerd. U moet deze voorwaarden accepteren als u dit onderdeel wilt gebruiken.

Ik begrijp dat ondersteuning voor deze software alleen wordt geboden aan abonnees

Ons support beleid is dat we alleen ondersteuning voor de software verstrekken aan abonnees met een geldig, actief abonnement en alleen via ons support ticket systeem. Er wordt geen ondersteuning gegeven aan niet-abonnees, via elk medium anders dan ons support ticket systeem. Als het onderdeel is geïnstalleerd door een derde partij (bijvoorbeeld de persoon die uw site heeft gebouwd of onderhoudt) moet u deze in plaats daarvan om ondersteuning vragen. Wij willen u eraan herinneren dat u altijd onze documentatie, onze Quick Start Guide, onze video tutorials, en het officiële Joomla! forum kunt raadplegen. Lokale Joomla! support forums en tutorials zijn gratis op het internet te raadplegen.

Ik begrijp dat een niet geteste back-up zo goed is als geen back-up

Hoewel u dit uit uzelf zal begrijpen, voelen we ons toch verplicht om het voor u uit te spellen. U wordt verondersteld om periodiek een herstel van gemaakte back-up archieven op een subdomein, testserver of een lokale ontwikkelingsserver te testen. Back-up archieven kunnen mogelijk beschadigd zijn, ontbrekende gegevens hebben (zelfs een hele database of al uw site bestanden in extreme gevallen!) of op andere wijze niet goed werken. Dit ondervinden op het moment dat uw site crasht is veel te laat. Door te klikken op deze vak geeft u aan te begrijpen dat als u niet beschikt over een geteste back-up het ronduit onmogelijk zal zijn om u ​​hulp te bieden met betrekking tot back-up herstel. In ieder geval aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid voor het verlies van gegevens als omschreven in de secties 15 en 16 van de GNU GPL licentie.

Pas deze voorkeuren toe Accepteer de verplichte informatie en pas de voorkeuren toe

Maar na aanklikken van Accepteer enz gaat hij niet verder en blijft zo staan ook na lang wachten.

Kees
Mvg Kees,
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

10 jun 2014 12:30
Het scherm wat je te zien krijgt is normaal bij Akeeba extensies.
Dat is zelfs al vele jaren zo.
Normaal gesproken hoef je onderaan dat scherm alleen even op de Oranje knopbalk te klikken, waarna de extensie beschikbaar komt in de back-end.
Als dit niet werkt stel ik voor dat je eerst de cache van de Joomla!-site eens leegt.

Dat kun je doen met de extensie Cache Cleaner van NiNumber of handmatig via de back-end van Joomla! zelf.
Ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

10 jun 2014 12:40 - 10 jun 2014 15:14
Hallo Wouter,
Ik heb opnieuw de nieuwste updat geinstalleerd en het taalbestand ook
En opnieuw (zoals ik altijd doe) de cache geleegd enz maar toch blijft hij weer hangen.
ook nadat ik de door jou voorgestelde Cache Cleaner heb geinstalleerd werkt het niet.
Als ik de vorige akeeba backup core weer installeer gaat het wel goed.
Kees

Edit Astrid: Ik heb je quote verwijderd. Het quoten van een direct voorafgaande reactie heeft geen nut.
Mvg Kees,
  • pa2cjh

10 jun 2014 13:04
Hallo Wouter, na een aantal keren opnieuw proberen maar weer ten einde raad de vorige versie opnieuw geïnstalleerd en dat werkt weer, ik kan nu weer backups maken ( dat doe ik trouwens regelmatig, ik heb daar een automatisme voor ontwikkeld)
Ik wacht wel totdat er een nieuwere versie van Akeeba Backup verschijnt die wel werkt.
Mvg Kees,
  • pa2cjh

10 jun 2014 15:15 - 10 jun 2014 16:37
Dat is wat mij betreft akkoord.
Is het goed dat wre dit topic dan afsluiten?
Je hebt de vraag voortgezet in dit topic.

Edit Astrid: Ik heb dit topic gesloten omdat crossposting hier verboden is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie