Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
beveiligingsprobleem
beveiligingsprobleem
17 jun 2014 22:24
mijn provider heeft aan dat er mogelijk een hacker in een van mijn sites is geweest en er bestanden in heeft gezet. Ik moet nu zien te vinden waar die bestanden staan, maar een ander probleem is dat ik de site niet kan updaten. Hij staat nu in versie 2.5.13 en geeft aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Dan is natuurlijk vreemd want andere sites die ik heb zijn inmiddels in 2.5.22. Heeft iemand een tip voor me wat ik het beste kan doen
- pouwel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
beveiligingsprobleem
17 jun 2014 22:27
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
beveiligingsprobleem
18 jun 2014 18:10
de punten 1 - 3 gingen zonder problemen, Maar 4, het updaten gaat niet.
Bij de update manager staat het bericht dat ik met 2.5.13 al de nieuwste versie heb en dat er geen updates beschikbaar zijn. Dat klopt natuurlijk niet, want inmiddels is er ook 2.5.22
Kan ik vanuit 2.5.13 direct updaten naar 3.x Ik heb begrepen dat ik eerst minimaal naar 2.5.20 moet gaan.
En kan ik uodaten naar 3.x vanuit het update centrum, of moet ik het doen als extentie ophalen en installeren
Bij de update manager staat het bericht dat ik met 2.5.13 al de nieuwste versie heb en dat er geen updates beschikbaar zijn. Dat klopt natuurlijk niet, want inmiddels is er ook 2.5.22
Kan ik vanuit 2.5.13 direct updaten naar 3.x Ik heb begrepen dat ik eerst minimaal naar 2.5.20 moet gaan.
En kan ik uodaten naar 3.x vanuit het update centrum, of moet ik het doen als extentie ophalen en installeren
- pouwel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
beveiligingsprobleem
18 jun 2014 18:41
Heb je al een keer bij Extensiebeheer -Updaten de cache opgeschoond? In principe zie je dan de updates. Ik zou eerst naar 2.5.22 gaan. Dan Een backup maken en dan eventueel updaten naar 3.3.1
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
beveiligingsprobleem
01 jul 2014 10:43
Is dit inmiddels opgelost?
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.707 seconden