Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Installatie lukt niet

Installatie lukt niet

05 jul 2014 19:26
Hallo,

Ik heb al enige ervaring met Joomla, maar ik installeer het altijd via de database gegevens via mijndomein.nl. Nu heb ik echter te maken met een klant die bij starthosting.nl zit, en krijg ik het niet voor elkaar om door te installatieprocedure te komen.

Kan iemand mij helpen, misschien doe ik iets fout? Zit er iemand misschien ook bij starthosting en wie weet welke gegevens je precies moet invullen bij:

Host
Gebruikersnaam (naam database toch?)
Wachtwoord (welke, want ik kom daar nooit uit)
Naam database (zelfde als bij gebruikersnaam dacht ik)

Alvast bedankt!
  • Hay Lin
  • Hay Lin's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Installatie lukt niet

05 jul 2014 20:06
Hoi,

Starthosting zelf zegt dit. Vrees dat het niet de meest gelukkige keuze als hoster is. Zou proberen je klant een andere host te laten gebruiken.

Iets hosten bij iemand die de werking niet garandeert is vragen om problemen.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Installatie lukt niet

05 jul 2014 20:44
Zoals Otto aangeeft; niet de juiste keuze! Ze bieden ook geen ondersteuning voor Joomla.
Wat betreft je tot nu gebruikte invulling: Het is zeer onwaarschijnlijk dat de gebruikersnaam gelijk is aan die van de database, en is er een database gemaakt? Ik verwacht weinig reactie van Starthosting wellicht dat je klant meer weet.
Mijn advies; ga naar een andere hoster!

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Installatie lukt niet

05 jul 2014 21:08
Bedankt voor alle adviezen!

Ik had net even wat meer geduld moeten hebben, schijnbaar, want het is me uiteindelijk gelukt. Ik had van mijn opdrachtgever een mySQL wachtwoord gekregen, dat moest het wachtwoord zijn wat ik had moeten invullen. Verder klopte alles wel! De database naam is hetzelfde als de gebruikersnaam.

Ik zou zelf ook geen starthosting adviseren, maar het is roeien met de riemen die ik heb en dat is goed gekomen! Alles doet het prima en op dit na ben ik verder geen problemen tegengekomen bij het opstarten van Joomla via starthosting. Al ligt mijn voorkeur toch wel bij mijndomein omdat het net wat makkelijker werkt.

Wat mij betreft kan dit onderwerp dicht! Ik kan verder met het de lay-out. :)
  • Hay Lin
  • Hay Lin's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.796 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie