Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Joomla 2.5.22 website kopieren naar XAMPP (1.8.3) local

Joomla 2.5.22 website kopieren naar XAMPP (1.8.3) local

10 aug 2014 19:57
Hallo,
N.a.v. een mislukte update van mijn website o.b.v. Joomla versie 2.5.22 naar versie 3.x, heb ik m.b.v. dit forum, e.e.a. weer in orde kunnen krijgen. Astrid gaf mij de tip om een 2e database op de server aan te maken en daarin te gaan experimenteren met mijn website, zodat de huidige in de lucht kan blijven. Waarschijnlijk staan er wat overbodige files op de server, want ik zit nagenoeg aan mijn maximum toegestane MB's. Ik weet echter niet wat ik veilig kan verwijderen. Ik kan dus geen complete 2e website installeren. Daarom heb heb ik zo wat rondgekeken op dit forum en elders op het web en kwam tot de conclusie dat ik beter lokaal met de website aan de slag kan gaan. Pas als die werkt dan weer te uploaden naar de webserver.

Nu heb ik XAMMP (versie 1.8.3) geinstalleerd en deze is te bereiken via "localhost". Ik heb Apache en MySQL draaiende en mijn database middels myPHP geexporteerd vanaf de site en geimporteerd in een lokale database (met dezelfde naam als de online versie). De files uit "public_html" heb ik middels FTP naar mijn pc gehaald en gekopieerd naar c:\xammp\htdocs\myname. Vervolgens heb ik configuration.php nagekeken en weet niet goed of ik iets moet wijzigen. Alles heet daar wel "public", maar mogelijk hoort dit zo.

Wanneer ik nu in mijn browser naar localhost/myname ga, dan krijg ik deze melding:
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Heeft iemand een suggestie wat ik nog moet doen om lokaal met mijn website aan de gang te gaan?
Dat is mede van belang vanwege het feit dat ik in de toekomst mijn site ook weer naar mijn online server wil terugzetten, zodra deze volledig blijkt te werken na update naar 3.x en ik mijn nieuwe template ook werkend heb.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

10 aug 2014 20:05
Hallo,

Die foutmelding geeft meestal aan dat je configuration.php niet de juiste gegevens heeft.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

10 aug 2014 20:49
Hallo Jelle,
Dat dacht ik ook al, maar ik weet niet goed welke regel/ code aangepast zou moeten worden. Ik heb op internet wel een overzicht gevonden van de betekenis van de meeste regels in configuration.php, maar zie niet goed wat er nu verkeerd staat.
  • docneet
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

10 aug 2014 20:51 - 10 aug 2014 21:39

Alles heet daar wel "public", maar mogelijk hoort dit zo.

Ja dat klopt.

Kijk eens of onderstaande in je configuration.php,
gelijk is met wat er op de server ( xampp ) hoort te staan.
Code:
$user = 'root'; $db = 'Naam van je database'; $password = 'leeg laten'; $host = 'localhost'; ( of wat de host gebruikt )

Waarbij je Username dus root is, ww moet je leeg laten in xampp.
Groeten, Jelle
Vragen uitsluitend via dit Forum.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

10 aug 2014 21:30
Na wat speuren op internet was ik er ook al achter gekomen dat user "root" moest worden en het password leeg moest zijn. Dat heb ik aangepast en de site is nu te zien, evenals de backend. Wel krijg ik bij openen van de site de volgende 2 meldingen:

Warning: Illegal string offset 'style' in C:\xampp\htdocs\neeteson\libraries\joomla\application\module\helper.php on line 200

Warning: Illegal string offset 'style' in C:\xampp\htdocs\neeteson\libraries\joomla\application\module\helper.php on line 209

Verder zie ik in een 2-tal modules de volgende mededeling staan:

Warning: Creating default object from empty value in C:\xampp\htdocs\neeteson\modules\mod_feed\helper.php on line 37

Ik heb de bewuste files opgezocht, maar weet niet waar dit precies op slaat. Ik weet ook niet of het van belang is voor de verdere acties voor mijn site. Ik ben dus van plan een update te gaan doen naar 3.x en een nieuwe template te installeren.
Eventuele modules (nu.nl, weeronline.nl, etc.) zijn niet essentieel en kan ik evt. later online weer toevoegen. Een aantal formulieren zijn dat wel en daar ontbreken een paar afbeeldingen bij. Maar ook dat is nu niet essentieel.
Zou ik nu gewoon een nieuwe template kunnen installeren en de website gaan updaten?
  • docneet
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

10 aug 2014 22:12
Hoi,
Wat ik al veel ben tegengekomen op dit forum is dat de gebruikte versie van XAMPP (1.8.3) nog wel eens problemen geeft bij Joomla.
Versie 1.8.2 zou wel goed werken. Misschien een optie voor je om dit te proberen.
m.vr.gr.
Groeten, Romke
Vragen uitsluitend via dit Forum
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

12 aug 2014 20:56
Ja, ik ben ook wat negatieve berichten tegengekomen over XAMMP versie 1.8.3. Dus heb ik deze toch maar gedeinstalleerd en versie 1.8.2. er op gezet. Nu was het een fluitje van een cent om e.e.a. aan de praat te krijgen. Handig als je het al een keer voor elkaar gekregen hebt. Maar de foutmeldingen zijn dezelfde.
Ik ga er toch maar mee aan de slag en kijken of het mij lukt om een upgrade naar versie 3.x te doen. Ik zal, zoals eerder gesuggereerd, maar gebruik maken van een standaardtemplate en pas als alles lijkt te werken mijn eigen nieuwe template uploaden. Mocht ik vastlopen en er niet uitkomen dan meld ik mij weer op dit forum.
  • docneet
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.643 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie