Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Installatiepad bestaat niet

Installatiepad bestaat niet

11 aug 2014 22:19
#1
Hallo,
ik heb een eenvoudige website gemaakt, heb hiervoor de template Beez5 gebruikt en lichtjes veranderd... Nu wil ik phocagallery en het taalpakket Frans erbij installeren, maar krijg steeds de melding "Installatiepad bestaat niet" en "Fout bij het installeren van French (...). Probeer het later opnieuw. Ook via "installeer talen" lukt het niet . Als ik phoca probeer te installeren vanuit een zip-bestand dat ik gedownload heb, krijgt ik de melding: "Bestand verplaatsen is mislukt".
Voor alle duidelijkheid draait de site nu nog lokaal, via XAMPP.
Als ik bij waarschuwing kijk, dan lees ik: "De Joomla tijdelijke map is niet schrijfbaar voor Joomla!, of is niet aanwezig, hetgeen problemen kan veroorzaken bij het uploaden van extensies naar Joomla!. Als u problemen ondervindt bij het uploaden van extensies, controleer dan of de map correct gedefinieerd is in het bestand configuration.php en aanwezig is of controleer de '/Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/bssc/tmp' en stel het in op schrijfbaar, kijk vervolgens of dit het probleem oplost." Ik heb de tmp map (ik werk met map) op lezen en schrijven gezet voor iedereen. Dat heb ik gedaan via de "toon info". Ook dat heeft niet geholpen.
Wat kan ik verder nog proberen?
Alvast bedankt!
  • gioia1305
  • gioia1305's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Installatiepad bestaat niet

11 aug 2014 22:26
#2
Welke xampp versie heb je? Heb je iets aangepast aan xampp nadat je het geinstalleerd hebt? Werk je op een pc of een mac?
Kloppen de paden naar je tmp en logs map?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Installatiepad bestaat niet

12 aug 2014 10:01
#3
Hallo
ik werk met een Mac. Ik heb de vorige Xampp eraf gegooid omdat ik toen zelfs de volledige joomla niet kon installeren. Nu heb ik Xampp 1.8.2 draaien.
Waar kan ik de paden terugvinden? Ik ben geen volledige NewB... maar wel een autodidact.
Alvast bedankt!
  • gioia1305
  • gioia1305's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Installatiepad bestaat niet

12 aug 2014 10:14
#4
Mac heeft vaak problemen met schrijfrechten, dus je moet ook even googelen daarop. Staan wel oplossingen voor. Om het pad te controleren download je dit bestand , pakt dat uit op je computer, zet het bestandje path.php in de root van je site en typt dan je url met daarachter path.php.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Installatiepad bestaat niet

25 aug 2014 15:21
#5
Bedankt, Astrid, onder tijdsdruk heb ik ondertussen geprobeerd de site online te plaatsen. Ik heb het path dus niet lokaal kunnen testen. Ik neem aan dat dit ook online kan?
Wel een ander probleem, maar dit is waarschijnlijk niet de juiste plaats hiervoor... De website komt niet tevoorschijn. Ik krijg een foutmelding: Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Ik begrijp niet wat er fout kan gegaan zijn. Ik heb eerst via Filezilla alles in de public_html map gekopieerd. Daarna heb ik lokaal via PHPMyAdmin mijn database geëxporteerd... Vervolgens een database aangemaakt. Dan een gebruiker aangemaakt. Gebruiker aan database gekoppeld. Dan mijn db geïmporteerd. Ik kreeg een succesmelding.
Ten slotte heb ik geprobeerd om mijn configuration.php aan te passen: user, password en db. log_path en tmp_path. Ik vermoed dat dat voldoende was?
Ik zit met de handen in het haar...
  • gioia1305
  • gioia1305's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

Installatiepad bestaat niet

25 aug 2014 16:47
#6
Maak s.v.p. even een nieuwe vraag aan voor je laatste probleem. Zo houden we het forum overzichtelijk en heb je meer kans op antwoord.
Kan dit draadje gesloten worden omdat je nu op een live server werkt of wil je hier toch nog een oplossing voor je Mac en schrijfrechten vinden?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.343 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie