Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost website verplaatsen

website verplaatsen

19 aug 2014 15:59 - 19 aug 2014 17:38
Hallo,

ik heb op een domeinnaam 2 subdomeinen, vb A en B. Die gebruik ik meestal om te testen en om voorbeelden te laten zien. Nu heb ik een voorbeeld klaar en wil deze overzetten naar de 'online plek' waar het hoort.

Ik dacht zelf aan Akeeba backup maar dan neemt hij waarschijnlijk alles mee van beide subdomeinen en de domeinnaam. Toch?

Dat is nl niet wat ik zou willen. Alleen de gedeelte van subdomein, vb A en niet domeinnaam en subdomein B

Of kan ik beter het op een andere manier doen?

Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( verplatsen ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

website verplaatsen

19 aug 2014 16:06
Dat hangt er van af. Hoe heb je het gedaan met databases? Hebben de subdomeinen een eigen database in MySQL of gebruik je 1 database met voor elke joomla installatie een andere prefix?

In principe is het zo dat als je akeeba installeert op de joomla installatie, in dit geval in een subdomein en daar een backup uitvoert, dat de bestanden alleen van die joomla installatie worden meegenomen en niet van het hoger gelegen hoofddomein, en als je een aparte database gebruikt voor het subdomein dan moet dat ook goed gaan.

Kan je wat met dit antwoord?
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
Gemarkeerd als webneus door: Jelle

website verplaatsen

19 aug 2014 16:14
Bedankt voor je antwoordt,

in de algemene instellingen stat bij server steeds een aparte naam van de database. heb op alle subdomeinen een aparte Joomla geinstalleerd. Dus als ik in subdomein A Akeeba backup draai draai ik alleen van A de backup?
  • Btb

website verplaatsen

19 aug 2014 16:31
Op basis van wat je zegt: ja.

Let wel dat dit niet geldt voor de bestanden als je een keer vanaf je hoofddomein een kopie van je site 'terug wil zetten' naar je subdomein om te testen. De andere kant op dus. Dan moet je actief in Akeeba de bestanden van eventuele subdirectories met daarin subdomeinen uitsluiten. Dat is gelukkig wel makkelijk geregeld binnen Akeeba.

Verder als je sub naar hoofd gaat uitvoeren, let er op dat je de database en bestanden die je mogelijk al hebt in je hoofdomein voor de zekerheid ook backupped en daarna de database leeg maakt die bij het hoofddomein hoort en dat je de directories en bestanden verwijderd van het hoofddomein minus de subdirectories die bij het subdomein horen. Dit alles voor je de Akeeba backup gaat restoren van subdomein naar hoofddomein. Je restored dan naar de database van je hoofddomein idealiter.
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886

website verplaatsen

19 aug 2014 16:56
Bedankt,

ik ga het proberen.
  • Btb

website verplaatsen

19 aug 2014 17:02
Kan ik akeeba backup ook laten draaien als ik al een joomla installatie heb draaien (uitgaande van dezelfde versie)?

Of krijg ik dan een dubbele joomla installatie op de site?
  • Btb

website verplaatsen

19 aug 2014 17:07
Graag 1 onderwerp per topic. Volgens mij heeft Gahan je meer dan voldoende informatie gegeven als antwoord op je oorspronkelijke vraag.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

website verplaatsen

27 aug 2014 14:41
Opgelost
  • Btb
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie