Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Installeren backup op subdomein
Installeren backup op subdomein
24 sep 2014 21:38 - 24 sep 2014 21:40
Ik heb gisteren een sub-domein aangemaakt, om hier de huidige site te plaatsen om vervolgens verschillende updates te testen van o.a. joomleaque.
Ik heb daartoe de back-up van gisteren ge-upload naar dat sub-domein (jl25.smelnesport.nl). Nieuwe database aangemaakt. vervolgens vanmiddag de back-up met kickstart in het nieuwe sub-domein geplaatst. Tijdens het proces van kickstart heb ik ook de nieuwe databasegegevens ingevuld.
Vervolgens ben ik wat aan het testen geweest.
Blijkt nu dat toch de oude database is gebruikt bij de back-up. Welke instelling heb ik verkeerd gebruik in de procedure bij kick-start?.
Bij het updaten van joomleague blijkt vervolgens dat de tijden van de wedstrijden plotseling allemaal zijn aangepast. In de sub-domein, oorspronkelijke tijd + 2 uur. En in de originele site oorspronkelijke tijd - 2 uur.
Daarnaast zie ik dat in sub-domein tiny-mc de editor is, terwijl originele site jce de standaard is.
Ook bijv. de list-lengte zoals in te regelen bij algemene instellingen verschilt in beide!! alsmede bijvoorbeeld de metadata beschrijvingen.
Blijkbaar zet de back-up dus niet alles correct terug.
Iemand hier al eens vaker tegen aan gelopen? Vindt dit vreemd.
Ik heb daartoe de back-up van gisteren ge-upload naar dat sub-domein (jl25.smelnesport.nl). Nieuwe database aangemaakt. vervolgens vanmiddag de back-up met kickstart in het nieuwe sub-domein geplaatst. Tijdens het proces van kickstart heb ik ook de nieuwe databasegegevens ingevuld.
Vervolgens ben ik wat aan het testen geweest.
Blijkt nu dat toch de oude database is gebruikt bij de back-up. Welke instelling heb ik verkeerd gebruik in de procedure bij kick-start?.
Bij het updaten van joomleague blijkt vervolgens dat de tijden van de wedstrijden plotseling allemaal zijn aangepast. In de sub-domein, oorspronkelijke tijd + 2 uur. En in de originele site oorspronkelijke tijd - 2 uur.
Daarnaast zie ik dat in sub-domein tiny-mc de editor is, terwijl originele site jce de standaard is.
Ook bijv. de list-lengte zoals in te regelen bij algemene instellingen verschilt in beide!! alsmede bijvoorbeeld de metadata beschrijvingen.
Blijkbaar zet de back-up dus niet alles correct terug.
Iemand hier al eens vaker tegen aan gelopen? Vindt dit vreemd.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
24 sep 2014 22:15
Is heel vreemd inderdaad. Het zou kunnen dat de backup niet goed is, maar dat verklaart toch een aantal fouten ook niet.
Zie je kans om dezelfde backup lokaal te plaatsen?
Zie je kans om dezelfde backup lokaal te plaatsen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
24 sep 2014 22:23
Ik heb nu even de configuration.php even gecontroleerd van het subdomein en daar stond inderdaad de oorspronkelijke databasegegevens in. Deze aangepast naar de nieuwe.
Vervolgens even met phpadmin gekeken naar de nieuwe database. Deze was wel gevuld.
sub-domein werkt voor zover ik kan nagaan correct.
Op zich is het updaten van joomleague goed gegaan. Dus de schade lijkt te overzien en kan ik waar nodig denk ik wel eenvoudig verder aanpassen.
Even in zijn algemeenheid. Als je een akeeba-back up terugzet zoals ik nu heb gedaan. Dien je dan altijd je config ook nog aan te passen of doet kick-start dat? Ik had toch mijn database gegevens ingevuld toen kick-start daarom vroeg. Ik kreeg op een gegeven moment wel een vraag van dumpen(?) of .... (iets anders, weet niet meer precies wat). Wat moet je in zo,n geval doen?
(Misschien had ik toch even wat beter de documentatie moeten lezen, nu eigenlijk niet gedaan )
Vervolgens even met phpadmin gekeken naar de nieuwe database. Deze was wel gevuld.
sub-domein werkt voor zover ik kan nagaan correct.
Op zich is het updaten van joomleague goed gegaan. Dus de schade lijkt te overzien en kan ik waar nodig denk ik wel eenvoudig verder aanpassen.
Even in zijn algemeenheid. Als je een akeeba-back up terugzet zoals ik nu heb gedaan. Dien je dan altijd je config ook nog aan te passen of doet kick-start dat? Ik had toch mijn database gegevens ingevuld toen kick-start daarom vroeg. Ik kreeg op een gegeven moment wel een vraag van dumpen(?) of .... (iets anders, weet niet meer precies wat). Wat moet je in zo,n geval doen?
(Misschien had ik toch even wat beter de documentatie moeten lezen, nu eigenlijk niet gedaan )
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
25 sep 2014 09:47
Normaals gesproken werkt Akeeba Backup in combinatie met kickstart.php perfect.
Het past bij het terugzetten van de back-up ook configuration.php aan.
Het moet niet nodig zijn dat je dat zelf aanpast.
Kijk eens bij Systeeminformatie / Maprechten of de Joomla!-mappen wel schrijfbaar zijn.
Misschien dat de rechten op het subdomein niet goed staan, waardoor er geen goede restore kon worden uitgevoerd.
Het past bij het terugzetten van de back-up ook configuration.php aan.
Het moet niet nodig zijn dat je dat zelf aanpast.
Kijk eens bij Systeeminformatie / Maprechten of de Joomla!-mappen wel schrijfbaar zijn.
Misschien dat de rechten op het subdomein niet goed staan, waardoor er geen goede restore kon worden uitgevoerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
25 sep 2014 10:20
De maprechten staan allemaal goed (groen), php versie is 5.3.28
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
25 sep 2014 10:33
Denk dan toch dat je bij het restoren ergens iets over het hoofd hebt gezien. Zoals Wouter ook al aangeeft, moet alles automatisch goed gezet worden met kickstart en Akeeba. Het zou heel misschien toch nog een probleem met serverconfiguratie kunnen zijn. Mijndomein is niet de allervriendelijkste Joomla hoster
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
25 sep 2014 10:51
Ik was nog even met joomleaque bezig in de test omgeving, en nu is er iets niet goed gegaan.
Dat betekent dat ik nu alles eraf gooi, de datebase leeg maak en vervolgens even de back-up weer opnieuw terugzet hierheen.
en ik ga nu toch even beter de documentatie lezen!!
Ik sluit vooreerst dit topic, mocht ik opnieuw problemen ondervinden dan weet ik jullie te vinden
Dank voor de reacties
Dat betekent dat ik nu alles eraf gooi, de datebase leeg maak en vervolgens even de back-up weer opnieuw terugzet hierheen.
en ik ga nu toch even beter de documentatie lezen!!
Ik sluit vooreerst dit topic, mocht ik opnieuw problemen ondervinden dan weet ik jullie te vinden
Dank voor de reacties
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
25 sep 2014 13:28
Topic heropend op verzoek van TS.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
25 sep 2014 14:56
Voor diegene, die hier misschien ook eens mee vastlopen.
Heb alle bestanden verwijderd en database geleegd.
Vervolgens opnieuw de procedure opgestart. Bij de database terugzetten krijg je een optie drop of back-up. Had aanvankelijk hier drop gebruikt.
Nu de optie back-up. De procedure verliep nu verder goed, evenals het aanmaken van een juiste configuratie-bestand.
Daarmee is dus vanmorgen de back-up succesvol verlopen.
Dit even ter aanvulling. Sluit het topic nu.
Heb alle bestanden verwijderd en database geleegd.
Vervolgens opnieuw de procedure opgestart. Bij de database terugzetten krijg je een optie drop of back-up. Had aanvankelijk hier drop gebruikt.
Nu de optie back-up. De procedure verliep nu verder goed, evenals het aanmaken van een juiste configuratie-bestand.
Daarmee is dus vanmorgen de back-up succesvol verlopen.
Dit even ter aanvulling. Sluit het topic nu.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 1.135 seconden