Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

mod_login redirection after failed login

mod_login redirection after failed login

08 feb 2012 13:26 - 08 feb 2012 13:29
#1
Beste,

Ik heb de mod_login module aangepast middels een override zodat de opties voor 'wachtwoord vergeten' 'gebruikersnaam vergeten' en 'nog geen account' niet in de module weergegeven worden.



Maar wanneer iemand met verkeerde login gegevens in probeert te loggen, wordt er doorgelinkt naar een pagina waar de opties 'wachtwoord vergeten' 'gebruikersnaam vergeten' en 'nog geen account' wel weer staan.



Nu wil ik eigenlijk dat er na een mislukte login enkel een rode tekst boven het login formulier komt te staan, en er niet doorverwezen wordt naar een andere pagina.

Ik heb al gezien dat er wat extensies voor te downloaden zijn, maar kan ik dit niet gewoon met overrides manipuleren? en zo ja, hoe?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 08 feb 2012 13:29 door windwachter.
  • windwachter
  • windwachter's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

mod_login redirection after failed login

08 feb 2012 14:52
#2
Hallo windwachter,

Laat ik nou net op zoek zijn naar iets dergelijks, alleen weet ik niet hoe je overrides kan maken. Kan jij mij vertellen hoe ik dat moet doen?
Vooropgesteld natuurlijk dat jouw probleem ook opgelost gaat worden want dat probleem wil ik ook voorkomen ;-)

Groet, Theo
Gemarkeerd als webneus door: Astrid

mod_login redirection after failed login

08 feb 2012 15:09
#3
Dit was eigenlijk ook mijn eerste override die ik gemaakt hebt. Het instellen van een override is erg makkelijk, maar nu loop ik dus ook vast met wat ik moet aanpassen.

De override om de mod_login zoals die van 'mij' te maken:

1. Maak een submap genaamd 'mod_login' aan in ../templates/joutemplate/html
2. Kopieer de 2 bestanden (index.html and default.php) van de ../modules/mod_login/tmpl map en plaats die in de map die je bij stap 1 gemaakt hebt.
3. Open default.php in de map van stap 1 en verwijder de regels 60 t/m 77.

Een dergelijke override heeft enkel effect op de mod_login module in de betreffende template van stap 1.
  • windwachter
  • windwachter's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30

mod_login redirection after failed login

08 feb 2012 19:12
#4
Rode tekst boven je login module weet ik zo ook niet. Maar je zou nog wel een override kunnen maken voor die pagina. Die vind je hier:

components/com_users/views/login/tmpl/default_login.php

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

mod_login redirection after failed login

09 feb 2012 10:57
#5
Bedankt Astrid!
Met een override op default_login.php heb ik het 'probleem' tijdelijk kunnen verhelpen.

Echter ben ik nog steeds benieuwd of mijn voorgestelde oplossing ook te programmeren valt..

Nu wil ik eigenlijk dat er na een mislukte login enkel een rode tekst boven het login formulier komt te staan, en er niet doorverwezen wordt naar een andere pagina.

  • windwachter
  • windwachter's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 30
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.370 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie