Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Nieuwe website met veel users en groepen

Nieuwe website met veel users en groepen

10 feb 2012 09:32
#1
Hallo,

Ik heb wel wat ervaring met Joomla en mij is gevraagd mee te denken over een website voor een basisschool. Het idee is om zowel leraren, leerlingen als ouders inlogs te laten aanvragen. Hiermee komen ze dan bij de gegevens die voor hun van toepassing zijn. Dus de leerlingen en ouders van bv klas A zien de blog (schoolkrant), documenten, foto's en agenda van klas A. De leraren hebben dan weer een eigen afgesloten geheel waarbij bv alle agenda's, foto's en documenten te zien moeten zijn.

Is dit iets wat met de basis user/group functionaliteit in te richten is of wordt het dan een erg onbeheersbaar ding?! Er zal uiteraard het nodige aan verschuivingen plaatsvinden, nieuwe leerlingen (en ouders), leerlingen gaan naar volgende klas (en dus ook weer de ouders), enz, enz.

Graag jullie advies/ervaring voor de mogelijkheden binnen Joomla.
Discussie gesloten.
  • mark74
  • mark74's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Nieuwe website met veel users en groepen

10 feb 2012 09:46
#2
Hi mark74,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik vermoed dat het wel te regelen is, maar dan zal je wel een goede basis op papier moeten zetten. Het eerste gedeelte is geen probleem, dit

leerlingen gaan naar volgende klas (en dus ook weer de ouders)

vergt volgens mij enige studie. Maar er kunnen ook ouders zijn die kinderen in verschillende klassen hebben toch?

Voor de leerlingen zou je nog een batchbewerking op je gebruikers uit kunnen voeren bijvoorbeeld.

Hier staat een uitleg over de ACL.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37135

Nieuwe website met veel users en groepen

10 feb 2012 23:33
#3
Hallo, ik heb nu een avondje zitten stoeien met de users, usergroups en access levels. Kom al een heel eind maar mis net dat laatste stukje hier en daar.

Het verschil in de praktijk tussen usergroups en access levels is mij in deze niet helemaal duidelijk. Als ik bv voor leerlingen, ouders en leerkrachten van klas A content wil aanbieden of bv voor alle ouders of voor alle leerlingen van een bepaalde klas maakt het volgens mij noodzakelijk dat ik de access levels gelijk trek aan de usergroups...toch?

Naar mijn idee moet ik de klassenverdeling bij de usergroups doen en de 'functie' (leerling, ouder of leerkracht) bij access levels. Maar bv artikelen kan ik niet filteren op basis van usergroup membership.

Zijn er ook extensions bekend die het users en groups management een treedje hoger tillen?

Pfew, veels te ingewikkelde materie voor de vrijdagavond ;)
Discussie gesloten.
  • mark74
  • mark74's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Nieuwe website met veel users en groepen

11 feb 2012 09:40
#4
Ik ben er ook nog niet genoeg in thuis, maar voor 10 euro kan je jezelf wel behoorlijk wat tijd en ergernis besparen met de aclmanager .
Zit ook een demo backend op die site btw.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37135
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.052 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie