Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Chronoform met elementen van Yootheme Zoo product catalogus

01 mrt 2012 14:36 - 01 mrt 2012 14:37
Heeft er iemand ervaring met het maken van een formulier met chronoform waarbij het formulier automatisch velden pakt uit een productpagina van Yootheme Zoo waar men van af kwam?

Wat ik bedoel is het volgende:

Mensen zijn op een product pagina. Deze heeft een titel, omschrijving en details. Wanneer mensen via een link naar het optieforulier gaan wil ik dat in het formulier automatisch de titel van het product en de variaties ingeladen worden. De variaties moeten selecteerbaar zijn.

Ter illustratie een pagina in kwestie: goochelclown.nl/vrienden-van-kriek/ballo...jerry-de-balllonheer

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee en/of hoe is dit realiseerbaar.
Realiseren mag met een los formulier of door het formulier in een module te plaatsen of..... zolang het maar werkt.

Iemand ideeën?

(voor de duidelijkheid: mijn codeer kennis is zeer zeer beperkt / niet bestaand. HTML kom ik nog wel een eind mee.. maar daar houd het al snel op)
  • Zassie
  • Zassie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 mrt 2012 19:04
Selecteerbare variaties wel. Maar je eerste vraag zal moeilijk worden. De ontwikkelaar van Chrono is zeer behulpzaam, dus misschien is het mogelijk.

Ik denk even een andere richting in en dat is om voor elk product een eigen formulier te maken en dan per product naar het juiste formulier te linken. In chrono kan je formulieren kopiëren, dus zou ook niet zo'n vreselijk karwei moeten zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

01 mrt 2012 19:30
dan aanmaken zelf is het probleem niet... de knop word in zoo ingeladen via een custom module. Dan zou ik dus EN een formulier EN een knop per pagina moeten aanmaken.

Daarbij komt ook dat ik alleen het framewerk doe, degene die de site moet gaan vullen (met 300+ acts) heeft twee linker handen op dit gebied... ik wil heb dus eigenlijk niet eens toegang geven tot chrono en modules.

Ik ga greyhead nog eens lastig vallen dan :-)
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
  • Zassie
  • Zassie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.750 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie