Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Slider in top

Slider in top

04 mrt 2012 21:16
Hallo allemaal,

ik heb ondertussen al verschillende sliders op een site getest, maar bij elke slider heb ik het zelfde probleem ondervonden: Bij elke klik in het menu wordt de slider opnieuw geladen (De slider staat in een topmodule waar hij op elke pagina zichtbaar is).
Daar dit bij elke klik ongeveer 1.5 tot 3 seconden duurt voor de slider is geladen is de site dus erg traag. De afbeeldingen zijn opmaat gemaakt voor de slider, dus dit is geen probleem (ongeveer 32K per afbeelding).
Weet iemand ook een slider die sneller laad of niet elke keer hoeft te laden of is dit ergens in te stellen dat er niet elke keer opnieuw hoeft te worden geladen?

Mark
  • mark24
  • mark24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Slider in top

04 mrt 2012 23:17
Hoeveel afbeeldingen heb je er totaal in zitten? De slider wordt namelijk ineens helemaal geladen.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Slider in top

06 mrt 2012 18:17
Ik heb 6 afbeeldingen in de slider staan. Afmeting 200*240.
Elke keer als ik een link vanuit het menu aanklik wordt de slider (in FF) weer opnieuw opgestart en begin ik weer bij de eerste afbeelding.
Een voorbeeld van de site staat on deze link .

Mark
  • mark24
  • mark24's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Slider in top

21 mrt 2012 12:49
Beste Mark24,
Ik heb je pagina op Google-pagespeed-check-online ingevoerd en hieronder een deel van het resultaat weergegeven. Je kan dus blijkbaar nog 155 kb optimaliseren op je afbeeldingen in je startpagina.

de volledige checklink met je url: developers.google.com/pagespeed/#url=htt...&rule=OptimizeImages

Deel vh resultaat:
Suggestions for this page

Wanneer u de volgende afbeeldingen optimaliseert, kunt u de grootte ervan met 155,3 KiB verkleinen (een besparing van 18%).

Ik neem aan dat je bekend met het optimaliseren van afbeeldingen.
Succes,
Raymond
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.738 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie