Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Tabs & Sliders

Tabs & Sliders

06 mrt 2012 02:01
Hallo,
Ik heb in IE9 problemen met de extensie Tabs & Sliders (Joomlaworks). Internet Explorer blokkeert volledig en geeft dan de foutmelding dat er een script loopt die te groot is. Het enige wat nog rest is om via taakbeheer de IE te stoppen.

Firefox of Chrome hebben geen probleem om de website (joomla! versie 2.5.1) te laden.
Heeft iemand dezelfde ervaring met Tabs & Sliders in combinatie met IE9?
Heeft IE9 misschien een probleem als ik Sliders opneem in de content van een Tab?

Gr.
Raymond
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Tabs & Sliders

06 mrt 2012 18:30
Als het een IE9 probleem is en het wel werkt in IE8 dan zou je dit kunnen proberen:
Deze regel in de head van je index.php van je template zetten. Dan wordt IE9 door jouw site gedwongen om in compatibiliteitsmodus te draaien:

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Tabs & Sliders

06 mrt 2012 19:55
Hallo Astrid,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tag geprobeerd om de site in IE8 mode te laten functioneren, maar het blijkt helaas dat IE9 nog steeds vastloopt. Inmiddels heb ik gelezen dat er meerdere oorzaken kunnen zijn waarom Tabs & Sliders en Internet Explorer soms niet door een bocht kunnen.
Zoals:
- compression van CSS/JS settings in de template uit zetten
- width-tag in tables vermijden (??)
- het ontbreken van een html sluit-tag (bijvoorbeeld van een div) of de aanwezigheid van een extra sluit-tag ergens in je script.

Omdat er enige druk aanwezig was om de pagina snel af te ronden heb ik nu maar een workaround gemaakt door delen van de content in een imageshow elders op de pagina weer te geven. Hierna heb ik alle Slides verwijderd en bleven alleen de Tabs over met een gedeelte vd content.

Allemaal niet wat ik van plan was maar het werkt...

In afwachting van een helder moment van iemand in de toekomst met betrekking tot Tabs & Sliders en IE9 stel ik voor om dit onderwerp voorlopig te sluiten.

Nogmaals bedankt,
Groet,
Raymond
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.616 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie