Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Oziogallery3 - foutmeldingen
07 mrt 2012 20:50
Ik zou graag op mijn Joomla-site (
koorotia.nl/foto-s
) in wording foto's plaatsen en heb daarvoor Oziogallery3 geïnstalleerd, nadat ik problemen had met Phoca. Nu krijg ik het met Ozio ook niet voor elkaar; heb allerlei fora in binnen- en buitenland afgezocht maar vind niet het antwoord.
De foutmeldingen zijn zoals volgt met varianten daarop (zie site):
Warning: fopen(/home/ingevuv49/domains/koorotia.nl/public_html/components/com_oziogallery3/skin/flashgallery/xml/settings_Fotos.ozio) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/ingevuv49/domains/koorotia.nl/public_html/components/com_oziogallery3/views/02flashgallery/view.html.php on line 173
Is er iemand die mij helpen kan?
De foutmeldingen zijn zoals volgt met varianten daarop (zie site):
Warning: fopen(/home/ingevuv49/domains/koorotia.nl/public_html/components/com_oziogallery3/skin/flashgallery/xml/settings_Fotos.ozio) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/ingevuv49/domains/koorotia.nl/public_html/components/com_oziogallery3/views/02flashgallery/view.html.php on line 173
Is er iemand die mij helpen kan?
- -Inge-
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
08 mrt 2012 11:57 - 08 mrt 2012 11:57
Hi Inge,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je deze ook gezien?
Controleer het volgende:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je deze ook gezien?
Controleer het volgende:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met bestandje in de bijlage. Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
08 mrt 2012 20:57
Hallo Astrid, bedankt voor je snelle antwoord. De tip van de Italiaanse site had ik niet gezien maar wel al toegepast voor zover ik dat kon en dat heeft niet geholpen.
Ik ben helaas geen pro en dat heeft tot gevolg dat ik jouw tips maar half kan volgen: geen idee wat mijn ftp-laag is en hoe ik dat zou moeten controleren.
Ik heb wel gezien in de admin-backend dat de mappen met images niet beschrijfbaar zijn, maar weet niet hoe ik die beschrijfbaar moet maken. Heb wel iets met 644 geprobeerd maar dat had geen gunstig gevolg.
Is het mogelijk iets meer uitleg hierbij te geven of zou je eerder zeggen: zoek een eenvoudiger programma (welk dan?).
Groeten, Inge
Ik ben helaas geen pro en dat heeft tot gevolg dat ik jouw tips maar half kan volgen: geen idee wat mijn ftp-laag is en hoe ik dat zou moeten controleren.
Ik heb wel gezien in de admin-backend dat de mappen met images niet beschrijfbaar zijn, maar weet niet hoe ik die beschrijfbaar moet maken. Heb wel iets met 644 geprobeerd maar dat had geen gunstig gevolg.
Is het mogelijk iets meer uitleg hierbij te geven of zou je eerder zeggen: zoek een eenvoudiger programma (welk dan?).
Groeten, Inge
- -Inge-
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
09 mrt 2012 11:37
Hier
staat een uitleg over de ftp-laag. Is voor 1.5, maar is hetzelfde voor 2.5.
En maprechten kan je of veranderen in het controlpanel van je hoster (kan niet bij alle hosters, kijk of je een filemanager of zoiets hebt) of met filezilla. In principe maprechten 755 en bestanden 644.
En maprechten kan je of veranderen in het controlpanel van je hoster (kan niet bij alle hosters, kijk of je een filemanager of zoiets hebt) of met filezilla. In principe maprechten 755 en bestanden 644.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
09 mrt 2012 17:16
Hallo Astrid, het is me gelukt. Ik moest alles wat met oziogallery te maken heeft, tot en met de xml-map in alle 'skins', op 777 zetten. Daarmee worden alle mappen van de component 'writable' en kun je alle soorten 'skins' gebruiken.
Dank je voor je hulp!
Dank je voor je hulp!
- -Inge-
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.650 seconden