- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Contacten exporteren (2)
Contacten exporteren (2)
27 mrt 2012 14:34 - 27 mrt 2012 14:39Ik moet ook de gebruikerslijsten kunnen exporteren in Excel. Ik gebruik Community Builder 1.8 en heb ook CBJuice2 geïnstalleerd. Dat werkt inderdaad goed.
Maar ik heb eigenlijk een component nodig dat hetzelfde doet maar dan wel vanaf de frontend. Dus door iemand die geen administrator is en bijgevolg niet in de backend kan. En liefst dat vooraf kan bepaald worden welke velden geëxporteerd moeten worden...
Ik hoop dat ik nu geen totaal onmogelijke dingen verwacht, maar heeft er misschien toch iemand een idee of dat bestaat? Desnoods tegen betaling.
Misschien is dit een retorische vraag want ik vrees er een beetje voor. Ik heb al veel gezocht en gevonden... dacht ik, maar nooit precies wat ik wou. Daarom heb ik (eventueel tijdelijk) een link gecreëerd in de front end (enkel toegankelijk voor special users natuurlijk) wat rechtstreeks het volgende opent: Componenten > cbjuice2 > Sla gebruikers op in CSV-bestand
Oftewel volgende url: /administrator/index.php?option=com_cbjuice2&task=save&view=default
Dit blijkt te werken want ik krijg automatisch
"Do you want to open or save this file"
Name: users_201203271233th.csv
Type: Microsoft Excel Comma Separated Values File
From: ...
Open Save Cancel
Al krijg je dan wel alle velden te zien en in .csv formaat natuurlijk. Dus is er eerst wat werk om dit overzichtelijk te maken en overbodige info te wissen. Voor mij niet echt een probleem maar ik vrees een beetje voor de mensen die dit uiteindelijk zullen gebruiken.
Edit: deze link werkt blijkbaar alleen maar zolang dezelfde gebruiker is ingelogd in frontend en backend... dus uiteindelijk toch niet de oplossing.
- Pedro
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Contacten exporteren (2)
28 mrt 2012 20:18Velden die niet geëxporteerd moeten worden kan je zelf bij cbjuice2 invullen overigens. Dus dat kleine probleempje is dan opgelost.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Contacten exporteren (2)
29 mrt 2012 23:05Astrid schreef : Ik vermoed dat het niet gaat lukken, maar je zou de vraag even bij de makers neer kunnen leggen.
Velden die niet geëxporteerd moeten worden kan je zelf bij cbjuice2 invullen overigens. Dus dat kleine probleempje is dan opgelost.
Wat dat laatste betreft volg ik niet echt. Ik zie in cbjuice2 maar 3 opties:
Verwerk CSV-bestand (= import)
Sla gebruikers op in CSV-bestand (= export)
Over CBJUICE2
Bij de exportfunctie zie ik geen enkele mogelijkheid om velden te selecteren. Het opent automatisch een csv bestand...
- Pedro
- Joomla!NL ontdekker
Contacten exporteren (2)
30 mrt 2012 11:00Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Contacten exporteren (2)
30 mrt 2012 14:04Ik heb geprobeerd een veld toe te voegen maar ik zie geen mogelijkheid om dit te saven. Bovendien heb ik vanalles geprobeerd: spatie, komma, puntkomma... tussen de namen van de velden maar niks werkt!
- Pedro
- Joomla!NL ontdekker
Contacten exporteren (2)
24 apr 2012 15:17 - 24 apr 2012 15:22Ik had dit reeds geïnstalleerd een paar weken terug maar ik merkte gisteren dat ik dit niet meer tussen de Componenten zag. Ik weet echter niet hoe lang al...
Ik probeerde dit terug te installeren en kreeg volgende error:
Een ander menu-item uit hetzelfde hoofdmenu gebruikt deze alias
Fout tijdens opbouwen van admin menu's
Dan is er heel wat gebeurd waarbij ik niet precies meer weet welke actie welk gevolg of error had. Het kwam er op neer dat ik CBJuice meestal niet kon deïnstalleren en ik daarom telkens opnieuw probeerde te installeren met +/- zelfde error. Uiteindelijk bleek dat CBJuice reeds 2 (en uiteindelijk 3) keer geïnstalleerd was.
Zo ook nu:
CBJUICE2 Beheergedeelte COM_INSTALLER_EXTENSION_ENABLED Component 2.0.5 21/12/2011 Paul Jacobson and Stephen Thompson N/B 10137
CBJUICE2 Beheergedeelte COM_INSTALLER_EXTENSION_ENABLED Component 2.0.5 21/12/2011 Paul Jacobson and Stephen Thompson N/B 10138
CBJUICE2 Beheergedeelte COM_INSTALLER_EXTENSION_ENABLED Component 2.0.5 21/12/2011 Paul Jacobson and Stephen Thompson N/B 10136
Nu is dit versie 2.0.5 dat ik probeerde te installeren. Gisteren was dat 2.0.6. met zelfde resultaat. Ik denk dat ik oorspronkelijk versie 1.7 had. Maar ben niet meer zeker.
1.7 kon ik wel installeren en stond in de componentenlijst maar er werkte totaal niks. Ik kreeg steeds "Error 404: component niet gevonden". In een "duplicaat" van deze Joomla 2.5, maar met dezelfde database, kreeg ik echter gewoon "pagina niet gevonden".
Er is een subfolder /joomla25 en een andere /joomla25_copie.
Het rare (of misschien net niet?) is dat als ik install of uninstall doe in 1 submap dit ook effect heeft in de andere. Dus zit ik dan eigenlijk in de database te knoeien of wat?
De laatste errors die ik steeds krijg bij het installeren (versie 2.0.5) zijn:
Een ander menu-item uit hetzelfde hoofdmenu gebruikt deze alias
Fout tijdens opbouwen van admin menu's
Component installeren: DB functie rapporteert geen fouten
Bericht
Fout bij het installeren van component
Ik weet echt niet wat er allemaal aan het gebeuren is en wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik zal CBJuice echt nodig hebben om de gebruikerslijsten in csv (en dus xls) formaat te krijgen om aan een niet-administrator te bezorgen.
Edit: ik merk nu dat ik in subforum 1.6 en 1.7 extensies ben. Echter... momenteel is dit een Joomla 2.5 versie. Ik heb inderdaad een upgrade van 1.7 naar 2.5 gedaan. Ik had echter gewoon mijn topic terug gezocht en niet gezien dat dit toen nog onder 1.6/1.7 was. Ik denk dat CBJuice "verdwenen" was uit mijn componentenlijst na de upgrade. Dus ik vermoed dat CBJuice 2 (nog) niet compatibel is met Joomla 2.5??? Alhoewel ik dit blijkbaar wel gelezen had.
- Pedro
- Joomla!NL ontdekker
Contacten exporteren (2)
24 apr 2012 16:07 - 24 apr 2012 19:32Pedro schreef : Edit: ik merk nu dat ik in subforum 1.6 en 1.7 extensies ben. Echter... momenteel is dit een Joomla 2.5 versie. Ik heb inderdaad een upgrade van 1.7 naar 2.5 gedaan. Ik had echter gewoon mijn topic terug gezocht en niet gezien dat dit toen nog onder 1.6/1.7 was. Ik denk dat CBJuice "verdwenen" was uit mijn componentenlijst na de upgrade. Dus ik vermoed dat CBJuice 2 (nog) niet compatibel is met Joomla 2.5??? Alhoewel ik dit blijkbaar wel gelezen had.
Edit op vorige lukte niet meer: hierbij een link over CBJuice in Joomla 2.5
CBJuice on Joomla 2.5
Moderator: gelieve te verplaatsen naar 2.5 extensies indien nodig...
Edit Jelle. Ik heb op je verzoek je topic verplaatst naar het juiste forum, bedankt voor de melding.
- Pedro
- Joomla!NL ontdekker
Contacten exporteren (2)
27 apr 2012 00:00Het was inderdaad een probleem met de database zelf zoals ik al vermoedde.
Het probleem was echter dat ik nergens tabellen genaamd xxx_cbjuice of zo vond dus had geen idee waar er nog ergens iets van CBJuice was "blijven hangen".
Uiteindelijk heb ik het gevonden via deze topic . Het ging wel niet over CBJuice maar het probleem was hetzelfde.
Dus ik vond in xxx_menu het volgende welke ik verwijderd heb vooraleer opnieuw te installeren (voor de zoveelste keer):
title alias path link type
CBJUICE2 cbjuice2 cbjuice2 index.php?option=com_cbjuice2 component
CBJ_TAB1 cbjtab1 cbjuice2/cbjtab1 index.php?option=com_cbjuice2 component
CBJ_TAB2 cbjtab2 cbjuice2/cbjtab2 index.php?option=com_cbjuice2&task=save&view=defau... component
CBJ_TAB3 cbjtab3 cbjuice2/cbjtab3 index.php?option=com_cbjuice2&task=about&view=defa... component
Dus opnieuw geïnstalleerd en alles ok nu!
Blijkbaar krijg ik mijn helderste momenten laat op de avond...
- Pedro
- Joomla!NL ontdekker
Contacten exporteren (2)
27 apr 2012 08:23Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid