Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
2 sites met een gedeeltelijk gedeelde database
15 apr 2012 21:10 - 15 apr 2012 21:10
Ik ben voor een klant bezig met 2 websites.
Beide hebben het reserveringsprogramma Blooking (werkt goed voor zijn geld trouwens)
Alleen nu wil ik dat ze allebei gebruik maken van dezelfde database en prefix zodat we boeking op de ene site niet handmatig hoeven te zetten in de andere anders krijg je natuurlijk dubbele boekingen.
Of is het mogelijk om een component als een Iframe zonder template te laten zien op 1 van de sites ?
Ik heb trouwens joomla 2.5.4 en beide websites draaien op een eigen database, maar dat is natuurlijk snel te verhelpen.
Beide hebben het reserveringsprogramma Blooking (werkt goed voor zijn geld trouwens)
Alleen nu wil ik dat ze allebei gebruik maken van dezelfde database en prefix zodat we boeking op de ene site niet handmatig hoeven te zetten in de andere anders krijg je natuurlijk dubbele boekingen.
Of is het mogelijk om een component als een Iframe zonder template te laten zien op 1 van de sites ?
Ik heb trouwens joomla 2.5.4 en beide websites draaien op een eigen database, maar dat is natuurlijk snel te verhelpen.
- vispeter
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
15 apr 2012 21:55
Is met je Wrapper linken een optie?
- Otto
- Bezoeker
15 apr 2012 21:59
Dan krijg ik de template van de andere website er op.
- vispeter
- Joomla!NL ontdekker
15 apr 2012 22:04
Klopt....maar je kunt natuurlijk de kleuren en layout van de sites wat meer op elkaar afstemmen.
- Otto
- Bezoeker
15 apr 2012 22:07
Ik krijg de pagina in een pagina met de layout van de andere website in de content lol
template in een template.
Maar je zou toch zeggen dat je gewoon ergens in de config van het component moet kunnen aangeven waar hij naar toe moet gaan voor zijn data ?
template in een template.
Maar je zou toch zeggen dat je gewoon ergens in de config van het component moet kunnen aangeven waar hij naar toe moet gaan voor zijn data ?
- vispeter
- Joomla!NL ontdekker
15 apr 2012 22:16
Logica:
Site 1
Configuratie 1
Layout 1
Site 2
Configuratie 2
Layout 2
Jij wilt in site 2 iets openen van site 1, dan krijgt het de configuratie eb layout van site 1 mee.
Misschien dat je met CSS iets kunt forceren of met een override iets kunt bereiken. Dat wordt echter een behoorlijke puzzel.
Site 1
Configuratie 1
Layout 1
Site 2
Configuratie 2
Layout 2
Jij wilt in site 2 iets openen van site 1, dan krijgt het de configuratie eb layout van site 1 mee.
Misschien dat je met CSS iets kunt forceren of met een override iets kunt bereiken. Dat wordt echter een behoorlijke puzzel.
- Otto
- Bezoeker
15 apr 2012 22:21
Ja maar je zou toch zeggen dat je in een component zijn instellingen zou moeten kunnen aangeven waar hij zijn data vandaag moet halen ? Of denk ik nu te simpel ?
- vispeter
- Joomla!NL ontdekker
15 apr 2012 22:43
Je denkt nu veel te simpel. Joomla slaat alles in een aparte tabel in 1 centrale database op.
Iedere site heeft dus zijn eigen database. Je kunt niet zomaar ergens iets anders ophalen.
Je zou eventueel de extensie Jfusion eens kunnen bekijken. Het zal een behoorlijke puzzel worden.
Waar je zo nu en dan behoorlijk gefrustreerd van gaat worden.
Iedere site heeft dus zijn eigen database. Je kunt niet zomaar ergens iets anders ophalen.
Je zou eventueel de extensie Jfusion eens kunnen bekijken. Het zal een behoorlijke puzzel worden.
Waar je zo nu en dan behoorlijk gefrustreerd van gaat worden.
- Otto
- Bezoeker
20 apr 2012 23:04
ik heb dit probleem ook gehad.
wat ik gedaan heb i in de database een CREATE VIEW gemaakt van de orginele table naar de table welke ik gedeeld wil hebben..
dit werkt perfect.
je moet alleen rekening houden dat als je op site a een update van het component plaatst, je dit uiteraard op site b ook moet doen
wat ik gedaan heb i in de database een CREATE VIEW gemaakt van de orginele table naar de table welke ik gedeeld wil hebben..
dit werkt perfect.
je moet alleen rekening houden dat als je op site a een update van het component plaatst, je dit uiteraard op site b ook moet doen
- vlaspo
- Bekend met Joomla!NL
20 apr 2012 23:32
Okay, dat is niet zo'n heel groot probleem, maar het gaat bij mij om een reserveringssysteem.
Is het dan ook zo dat ze op allebei gewoon kunnen boeken en geen conflicten krijgen.
En hoe maak je een createview ? Het zijn 2 verschillende databases.
Als ik het goed begrepen heb is een realtime view van een andere database maar moet het zeker weten.
Is het dan ook zo dat ze op allebei gewoon kunnen boeken en geen conflicten krijgen.
En hoe maak je een createview ? Het zijn 2 verschillende databases.
Als ik het goed begrepen heb is een realtime view van een andere database maar moet het zeker weten.
- vispeter
- Joomla!NL ontdekker
20 apr 2012 23:40
Ik maak hiervan gebruik met gebruikers en hun gegevens en bij jevents.
beide werken zonder problemen en de site wordt toch vrij druk gebruikt.
het is wel zo dat ik mijn databases in 1 DB heb staan maar dat kwam omdat ik op beide databases niet gebruik kon maken van de zelfde gebruikers account. (dit is iets wat mijn provider afgeschermd heeft).
wel heb ik een andere prefix gebruikt voor elke site.
Als de database op dezelfde server staan en je kan op beide databases dezelfde authenticatie toevoegen dan kan dat.
ik heb hiervoor deze handleiding gebruikt met wel rekening houdend dat de tables iets anders zijn dan hier beschreven.
LINK
beide werken zonder problemen en de site wordt toch vrij druk gebruikt.
het is wel zo dat ik mijn databases in 1 DB heb staan maar dat kwam omdat ik op beide databases niet gebruik kon maken van de zelfde gebruikers account. (dit is iets wat mijn provider afgeschermd heeft).
wel heb ik een andere prefix gebruikt voor elke site.
Als de database op dezelfde server staan en je kan op beide databases dezelfde authenticatie toevoegen dan kan dat.
ik heb hiervoor deze handleiding gebruikt met wel rekening houdend dat de tables iets anders zijn dan hier beschreven.
LINK
- vlaspo
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.668 seconden