Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Community Builder - mail naar user lists niet mogelijk?

19 apr 2012 23:57
Ik zit met een serieus probleem. Ik heb een hele gebruikersregistratie aangemaakt met o.a. een veld cb-groep waarin de gebruikers de groep(en) waartoe ze behoren kunnen aanvinken. (multicheckbox)
In Lijstbeheer heb ik verschillende gebruikerslijsten gemaakt op basis van de groepsnamen in cb_groep. (Groep LIKE %groepsnaam%). Dit werkt prima.

Nu is de bedoeling echter dat zowel de administrator als (een) bepaalde special user(s) mails kunnen sturen naar bv. enkel "Groep A", "Groep B" enz.

Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat er zo een extensie bestaat, CbMailing . Maar dit is enkel voor Joomla 1.5!

Weet iemand of dit echt niet bestaat voor Joomla 2.5? Eventueel een alternatief? Eventueel commercieel maar dan wel aan redelijk bedrag.

Dit dreigt het hele idee achter het gebruikersbeheer van deze site op de helling te zetten. Het is namelijk de bedoeling om leden van een vereniging rechtstreeks per groep te kunnen mailen.
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 apr 2012 17:47
Dit zeggen ze op het CB forum:

You could use CB User manager advanced search and mass emailing to accomplish this.

Staat in dit draadje .

Anders zou ik kijken naar bijvoorbeeld JNews.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

02 mei 2012 20:26
Ik heb lang gezocht en geprobeerd maar Jnews is blijkbaar niet wat ik nodig heb. Ik slaag er niet in om een lijst te maken a.d.h. CB data. Misschien wel in de betaalde versie... maar om dat te proberen moet je het natuurlijk eerst kopen.

AcyMailing lijkt dan geschikter. Er zijn filters die je bv. als volgt kan instellen:
Filters
Selecteer een filter > Community Builder veld
cb_groep Bevat "meisjes"
Acties
Selecteer een actie > AcyMailing lijst
Maar ook hier gebeurt dit niet automatisch, behalve in de betaalde versie...

En voor beide nieuwsbriefcomponenten is er ook de beperking dat er geen berichten/nieuwsbrieven via de frontend gemaakt kunnen worden.

Dus had ik verder gezocht naar CbMailing voor Joomla 2.5, want dit is echt wat ik nodig heb, niet meer en ook niet minder. Maar het bestaat echt niet.

Uiteindelijk heb ik een mail gestuurd naar de ontwikkelaars. 1 persoon heeft geantwoord en geschreven dat hij al een paar jaar niet meer in dit project zit. Hij gaf me wel advies om zelf de programmacode proberen aan te passen. Of anders "Als ik jou was zou ik eens bij de CB community mijn licht opsteken. Er moeten toch nog andere mensen zijn die nood hebben aan een dergelijk tool voor J2.5."

Dus vandaar richt ik mijn vraag tot jullie: is er iemand die dit kan? Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat niemand dit component mist in Joomla 1.6, 1.7 of 2.5...
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

03 mei 2012 16:51
Vermoed dat hier niet veel respons op komt omdat de mogelijkheid via de backend bestaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.637 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie