Hallo,
ik gebruik Joomla 2.5.4 en heb o.a. de plugin jcemediabox113 geïnstalleerd en geactiveerd.
Ik heb deze plugin er bij in gezet omdat ik een contactformulier heb gemaakt (een afzonderlijke pagina in HTML met php) die ik in de mediabox als externe url als een kleine popup willaten opkomen. Mijn opzet is om dit in een kleinvenstertje te laten plaatsvinden zodat de mensen dat contactformuliertje kunnen invullen terwijl het hoofddocument/pagina (met het onderwerp waar ze de vraag over stellen) nog kunnen zien.
1)Op zich lukt het goed om mijn contactformuliertje in de mediabox te laten opkomen. Alleen komt de popup gecentreerd op en ik wil hem eigenlijk aan de linker of rechterkant van het scherm laten opkomen (zodat dus van het onderwerp nog zoveel mogelijk te zien is).
Mijn eerste vraag is dus of iemand weet hoe je de plaats waar de popup verschijnt kunt aanpassen.
2)Ik ben nog betrekkelijk nieuw in dit gebeuren en er is ook nog een 2e item waar ik maar geen oplossing voor kan verzinnen. Ik krijg het voor elkaar om die popup te laten opkomen als je op een stukje tekst of een plaatje klikt. Met de editor kun je de url van die externe lkink aan dat stukje tekst hangen, de popup instellingen in de mediabox plugin aan je wensen aanpassen en dat werkt geweldig. Maar hoe kan ik de url/opdracht uitvinden die ik aan menu-knop kan hangen. Dus als ik op een menu-item klik, dat dan al die popup verschijnt en dus niet dat er eerst een artikel verschijnt met een plaatje/karakterreeks waar ik die externe link aan heb gekoppeld.
Ik hoop dat ik het een beetje helder heb kunnen uitleggen en ben benieuw of iemand dit weet.