Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Ajax Plugin om ajax result aan een artikel toe te voegen

28 mei 2012 22:48 - 28 mei 2012 22:59
Hallo allen,

Komende week rij ik samen met vele anderen meerdere keren de Alpe d'Huez op.
Voor ons team heb ik in oktober een Joomla website opgezet, waar ik nu een pagina/artikel wil toevoegen waarop onze volgers de vorderingen kunnen bijhouden.
De AD6 organisatie heeft hiervoor een website ingericht waar alle resultaten van alle deelnemers te vinden zijn, maar helaas niet direct te linken, zie live.opgevenisgeenoptie.nl/livetijden .
Na wat gepuzzel ben ik erachter gekomen dat deze URL ' live.opgevenisgeenoptie.nl/plugins/readl...esh&show=2&user=2600 ' de resultaten van ons jongste teamlid teruggeeft in een stuk HTML
Code:
<hr /> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td>Statistieken voor startnr : <strong>2600&nbsp</strong> Naam : <strong>Rick Dullaart&nbsp</strong> Chipnummer : <strong>0002600</strong></td> <td width="2%"><form method="post" action="http://live.opgevenisgeenoptie.nl/plugins/readlite/rss.php?chip=0002600"><input type="image" class="noimageborder" height="15px" width="15px" src="http://live.opgevenisgeenoptie.nl/plugins/readlite/images/rss.png" border="0" /></form></td> <td width="2%"><form method="post" action="http://social.opgevenisgeenoptie.nl/rondetijden/?chipnr=2600"><input type="image" class="noimageborder" height="15px" width="15px" src="http://live.opgevenisgeenoptie.nl/plugins/readlite/images/twitter.png" border="0" /></form></td> </tr></table><hr /> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td style="padding-left:2px;" width="10%"><span style="font-weight:bold;">Klim</span></td> <td style="padding-left:2px;" width="15%"><span style="font-weight:bold;">Start</span></td><td style="padding-left:2px;" width="15%"><span style="font-weight:bold;">Bocht 16</span></td><td style="padding-left:2px;" width="15%"><span style="font-weight:bold;">Bocht 7</span></td><td style="padding-left:2px;" width="15%"><span style="font-weight:bold;">Aankomst</span></td> <td style="padding-left:2px;" width="15%"><span style="font-weight:bold;">Klim tijd</span></td> </tr> </table><hr /> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr><td style="padding-left:2px;font-weight:bold;" colspan="4">No times are registerd on this chipnumber!</td></tr></table>

Ik wil nu een pagina toevoegen waarin een overzicht getoond wordt van alle leden van ons team.
Is er een plugin beschikbaar die het resultaat van een ajax call kan toevoegen aan een artikel?
Of heeft iemand misschien een andere suggestie?

Bij voorbaat dank,
Marcel Dullaart
  • legolas
  • legolas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

29 mei 2012 18:03
Hi Marcel,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Volgens mij is het de bedoeling dat e.e.a beschikbaar gesteld wordt via rss feeds en dan zou je ze op je site met een extensie zoals deze kunnen tonen.

Misschien even contact opnemen met de makers van die site.

Een mogelijk andere optie is om per teamlid een wrappermodule aan te maken en daar de url die je zelf gevonden hebt te gebruiken. Je kunt dan al die modules met {loadposition} of Modules Anywhere van NoNumber in 1 pagina tonen.

Je zou ook nog kunnen kijken of het werkt met een menu-item type wrapper en dan de directe link naar je team te gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

29 mei 2012 21:29
Hoi Astrid,
Bedankt voor je antwoord. Inderdaad is er ook een rss feed beschikbaar, maar wat daarin komt te staan is niet bekend.
Contact met de ontwikkelaars heb ik al geprobeerd maar die hebben het heel druk, het wordt ook al krap want vrijdag vertrekken we al naar Frankrijk.

Maar ik heb, denk ik, al een oplossing gevonden, zie team4better.nl/index.php/nl-NL/live-tijden-menu .
Ik heb een Ajax proxy php op de site gezet en in het artikel wat javascript met jQuery gezet om de links in te voegen.
Achteraf bleek het weer eens eenvoudiger dan eerst gedacht.
De ajax requests worden elke minuut uitgevoerd zodat de tijden constant ververst worden.

Ik zal ook nog even kijken naar jou voorstellen, maar vooralsnog ben ik tevreden, nu die berg nog op!

Grtz,
Marcel
  • legolas
  • legolas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

29 mei 2012 21:31
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.739 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie