Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

CBjuice

CBjuice

01 jun 2012 15:27
Hallo,

ik wil de gebruikers met mijn eigen velden uit CB importeren in de nieuwe omgeving van Joomla. Het exporteren is me gelukt uit een 1.5 joomla versie. Maar wil deze weer importeren in een 2.5 joomla omgeving.

Heb al verschillende pogingen gedaan. Maar krijg telkens foutmeldingen. Een van die meldingen heb ik hieronder weer gegeven.

CB Version =1.8
CBJ2_HEADER_VARIABLES are
Array ( [0] => name [1] => username [2] => email [3] => password [4] => block [5] => sendEmail [6] => registerDate [7] => lastvisitDate [8] => activation [9] => params [10] => user_id [11] => firstname [12] => middlename [13] => lastname [14] => hits [15] => message_last_sent [16] => message_number_sent [17] => avatar [18] => avatarapproved [19] => approved [20] => confirmed [21] => lastupdatedate [22] => registeripaddr [23] => cbactivation [24] => banned [25] => banneddate [26] => unbanneddate [27] => bannedby [28] => unbannedby [29] => bannedreason [30] => acceptedterms [31] => cb_brevettype [32] => cb_vliegtuigtype [33] => cb_brevetuitgegeven [34] => cb_uitgiftemedical [35] => cb_adres [36] => cb_land [37] => cb_telefoonmobiel [38] => cb_clubfunktie [39] => cb_bestuur [40] => cb_instructeur [41] => website [42] => location [43] => occupation [44] => interests [45] => company [46] => address [47] => city [48] => country [49] => phone [50] => fax [51] => usertype )

cb_brevettype is not valid

cb_vliegtuigtype is not valid

cb_brevetuitgegeven is not valid

cb_uitgiftemedical is not valid

cb_adres is not valid

etc....................

Wat kan hier fout zijn gegaan?
  • Hill2
  • Hill2's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

CBjuice

01 jun 2012 15:29
Heb je wel de velden aangemaakt in je nieuwe site? CBJuice kan alleen importeren als de velden in de nieuwe site bestaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

CBjuice

01 jun 2012 15:35
oke, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat door de import deze velden worden aangemaakt.

Moeten deze ook dan dezelfde parameters hebben, of zijn alleen de veldnamen voldoende?

Ga alvast aan de slag met aanmaken velden.

Bedankt
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

CBjuice

01 jun 2012 16:11
Heb veldnamen aangemaakt en nu krijg ik de volgende melding:

CB Version =1.8
Array ( [0] => name [1] => username [2] => email [3] => password [4] => block [5] => sendEmail [6] => registerDate [7] => lastvisitDate [8] => activation [9] => params [10] => user_id [11] => firstname [12] => middlename [13] => lastname [14] => hits [15] => message_last_sent [16] => message_number_sent [17] => avatar [18] => avatarapproved [19] => approved [20] => confirmed [21] => lastupdatedate [22] => registeripaddr [23] => cbactivation [24] => banned [25] => banneddate [26] => unbanneddate [27] => bannedby [28] => unbannedby [29] => bannedreason [30] => acceptedterms [31] => cb_brevettype [32] => cb_vliegtuigtype [33] => cb_brevetuitgegeven [34] => cb_uitgiftemedical [35] => cb_adres [36] => cb_land [37] => cb_telefoonmobiel [38] => cb_clubfunktie [39] => cb_bestuur [40] => cb_instructeur [41] => usertype )
Invalid user type Heuvel info@xxxx.nl Super Administrator
Invalid user type Guest kahanka@xxxxx.nl Registered
etc........

naar mijn mening omdat joomla 1.5 andere groepen kent als joomla 2.5.

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar zodat ze geïmporteerd kunnen worden?
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

CBjuice

01 jun 2012 17:46
Even een tussenoplossing. Ik heb de vraag bij de maker neergelegd. Het heeft altijd goed gewerkt, dus ik vermoed dat er bij de Joomla update iets veranderd is.
Open je geexporteerd bestand in Open Office Calc (Geen excel!) en verwijder de kolom usertype. Opslaan en dan importeren, dan lukt het wel en staan wel al je users op registered, maar vermoed dat dat toch voor het merendeel de bedoeling is.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

CBjuice

01 jun 2012 22:44
Helaas heeft de tussen oplossing niet geholpen. Het is wel iets met de headers volgens mij want nu krijg ik de volgende melding;

Is dit een lijst met de juiste headers die correct zijn?

Starting an ADD-EDIT Run in CBJUICE2
CB Version =1.8
Array ( [0] => name;username;email;password;block;sendEmail;registerDate;lastvisitDate;activation;params;user_id;firstname;middlename;lastname;hits;message_last_sent;message_number_sent;avatar;avatarapproved;approved;confirmed;lastupdatedate;registeripaddr;cb_brevettype;cb_vliegtuigtype;cb_brevetuitgegeven;cb_uitgiftemedical;cb_adres;cb_land;cb_telefoonmobiel;cb_clubfunktie;cb_bestuur;cb_instructeur )

name;username;email;password;block;sendEmail;registerDate;lastvisitDate;activation;params;user_id;firstname;middlename;lastname;hits;message_last_sent;message_number_sent;avatar;avatarapproved;approved;confirmed;lastupdatedate;registeripaddr;cb_brevettype;cb_vliegtuigtype;cb_brevetuitgegeven;cb_uitgiftemedical;cb_adres;cb_land;cb_telefoonmobiel;cb_clubfunktie;cb_bestuur;cb_instructeur is not valid

Terminating because of undefined header variables
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

CBjuice

01 jun 2012 23:04
Zet dan bij de opties rechtsboven de separator eens op ;
Je eerder melding over usertype struikelde niet over de header variables, dus vermoed dat open office ke csv heeft opgeslagen met een andere separator.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

CBjuice

02 jun 2012 11:51
Dat was hem!

Alles werd nu netjes ingevoerd.

Alleen als ik nu naar een van de leden ga kijken zie ik dat sommige velden nog aangepast moeten worden. Dus alleen met de headers overnemen is niet alles gedekt.

2 leermomenten in 1 forum vraag. Echt goed!

Wederom bedankt voor de geweldige support. Wat mij betreft kan deze gesloten worden.
  • Hill2
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.676 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie