Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Merkwaardig gedrag Gebruiker-Profiel plugin

29 jun 2012 15:32 - 29 jun 2012 15:36
Hallo,

Ik gebruik joomla 2.5.4
Bij ingeschakelde Gebruiker-Profile plugin worden bij het opslaan van de gebruiker gegevens in gebruikersbeheer, de gegevens die onder her gebruikersprofiel worden ingevuld op geslagen in de #_user_profiles tabel voorzien van aanhalingstekens. Dus het profile_value field bevat "Amsterdam" (met aanhalingstekens) in plaats van gewoon Amsterdam waar het profile_key veld profile.city bevat (zonder aanhalingstekens dus).
Dit veroorzaakt problemen als je een eigen applicatie maakt met bijvoorbeeld aanpassen van gebruikersgegevens. Als je daar dan de woonplaats opslaat als bijvoorbeeld Amsterdam, dan komt die zonder aanhalingstekens in de database.
Als je dan wilt sorteren op de woonplaats dan klopt het niet meer want dan komt Amsterdam niet ergens bovenaan te staan vanwege de aanhalingstekens bij de andere woonplaatsen.

Is er een reden waarom de waarden in de profile_value kolom worden voorzien van aanhalingstekens? Kan dat in een volgende Joomla versie niet veranderd worden?

Alvast dank voor iemands feedback
  • bijvoet
  • bijvoet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

30 jun 2012 10:32
Je moet sowieso even updaten. We zitten al op 2.5.6.
Maar dat verandert je probleem niet. Ik kan het alleen maar bevestigen en snap de logica ook niet. Ik zou je adviseren om deze vraag even bij joomla.org op het forum te stellen, daar komen de ontwikkelaars ook. Als je daar geen reactie krijgt, dan zou ik hem posten op de bugtracker .

Of hopen dat hier nog iemand voorbijkomt die al dieper in deze materie is gedoken.

Een andere mogelijkheid zou zijn om gebruik te gaan maken van Community Builder en de plugin uit te zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.637 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie