Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan geen extensies installeren.
04 jul 2012 16:30 - 04 jul 2012 16:31
Hallo
Ik heb al menig forum bekeken, maar geen antwoorden gevonden.
Ik gebruik joomla 2.5.6. Het gaat om alle extensies. Als ik een extensie wil installeren krijg ik deze melding:
Warning: Failed to move file!
Kan iemand mij hierbij helpen? Het volgende heb ik al gedaan:
- Mijn path gecontroleerd.
- Rechten van alle mappen en bestanden gecontroleerd. Mappen op 755 en bestanden op 644 (toch blijft alles unwriteable)
- FTP aan en uit gezet, ftp met 2 verschillende account geprobeerd.
- Contact opgenomen met mijn host of de ftp aan of uit moet (moet nog een reactie krijgen)
- Schijfruimte gecontroleerd.
- Joomla verwijdert en opnieuw geinstalleerd, met daarin gelijk de ftp gegevens.
Alvast bedankt.
Ik heb al menig forum bekeken, maar geen antwoorden gevonden.
Ik gebruik joomla 2.5.6. Het gaat om alle extensies. Als ik een extensie wil installeren krijg ik deze melding:
Warning: Failed to move file!
Kan iemand mij hierbij helpen? Het volgende heb ik al gedaan:
- Mijn path gecontroleerd.
- Rechten van alle mappen en bestanden gecontroleerd. Mappen op 755 en bestanden op 644 (toch blijft alles unwriteable)
- FTP aan en uit gezet, ftp met 2 verschillende account geprobeerd.
- Contact opgenomen met mijn host of de ftp aan of uit moet (moet nog een reactie krijgen)
- Schijfruimte gecontroleerd.
- Joomla verwijdert en opnieuw geinstalleerd, met daarin gelijk de ftp gegevens.
Alvast bedankt.
- Tii
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
04 jul 2012 17:49
Hallo Tii,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het is waarschijnlijk een rechten probleem. probeer eens een "reset owner" op je bestanden en mappen. Het kan zijn dat in sommige gevallen apache eigenaar is. Met een reset herstel je dit.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het is waarschijnlijk een rechten probleem. probeer eens een "reset owner" op je bestanden en mappen. Het kan zijn dat in sommige gevallen apache eigenaar is. Met een reset herstel je dit.
- Peter
- Algemeen Moderator
04 jul 2012 18:34 - 04 jul 2012 18:45
Het is mij nu gelukt om extensies te installeren (ftp staat nu aan en werkt in 1 keer wel), echter krijg ik nog steeds een foutmelding. Tot nu toe alleen bij het openen van één template:
500 - An error has occurred.
Unable to use given directory. Check file permissions.
Duidelijk dat dit dus ook met de rechten te maken heeft, mijn bestanden zijn namelijk nog steeds unwriteable. Ik zit op een Linux server.
Reset owner heeft niks verandert.
De simpelste oplossing zou natuurlijk een andere template nemen zijn, echter wil ik het liefst met deze template werken
500 - An error has occurred.
Unable to use given directory. Check file permissions.
Duidelijk dat dit dus ook met de rechten te maken heeft, mijn bestanden zijn namelijk nog steeds unwriteable. Ik zit op een Linux server.
Reset owner heeft niks verandert.
De simpelste oplossing zou natuurlijk een andere template nemen zijn, echter wil ik het liefst met deze template werken
- Tii
- Nieuw op Joomla!NL
04 jul 2012 19:00
Naar mijn idee is het één van deze twee (of een combi):
1)de rechten van de bestanden en mappen (moet zijn 755 en 644)
2)verschillende eigenaren van de bestanden en mappen; Controleer elke directory inclusief de root of er ergens misschien nog een map of bestand met een andere eigenaar tussen zit. Heb je de reset owner wel recursive op alle bestanden en mappen doorgevoerd?
1)de rechten van de bestanden en mappen (moet zijn 755 en 644)
2)verschillende eigenaren van de bestanden en mappen; Controleer elke directory inclusief de root of er ergens misschien nog een map of bestand met een andere eigenaar tussen zit. Heb je de reset owner wel recursive op alle bestanden en mappen doorgevoerd?
- Peter
- Algemeen Moderator
04 jul 2012 23:10
Alles staat op 755 en 644.
Als ik alle mappen en bestanden selecteer, recursive aanvink en dan reset owner doen dan krijg ik een error. Staat voor de rest geen informatie bij. Als ik enkel de mappen doe komt er in beeld dat het gelukt is, maar zonder details. Als ik enkel de bestanden doe, dan geeft die wederom een error weer.
Het gekke is dus dat het maar bij één template is, bij twee andere die ik heb geprobeerd lukt het wel gewoon...
Als ik alle mappen en bestanden selecteer, recursive aanvink en dan reset owner doen dan krijg ik een error. Staat voor de rest geen informatie bij. Als ik enkel de mappen doe komt er in beeld dat het gelukt is, maar zonder details. Als ik enkel de bestanden doe, dan geeft die wederom een error weer.
Het gekke is dus dat het maar bij één template is, bij twee andere die ik heb geprobeerd lukt het wel gewoon...
- Tii
- Nieuw op Joomla!NL
04 jul 2012 23:31
Voor een reset owner moet je alleen de map public_html aanvinken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 jul 2012 23:54Tii schreef : Als ik enkel de bestanden doe, dan geeft die wederom een error weer.
Probeer eens bestand voor bestand de eigenaar te resetten (één bestand tegelijk). Je hebt kans dat dan de bestanden ook zonder error lukken.
- Peter
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.806 seconden