Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Problemen met Attachments 3.0.2
19 jul 2012 22:15
Ik heb de extensie attachments_3.0.2 geinstalleerd.
Dat gaf 2 foutmeldingen over xml files die niet gevonden waren.
En een rijtje mededelingen over een component en plugings die goed geinstalleerd waren.
Bij het openen van een artikel krijg ik de volgende foutmelding:
500 - Er deed zich een fout voor.
DB functie is mislukt met het volgende foutnummer 1146
Table 'speeltuin25.hmgn8_attachments' doesn't exist SQL=SELECT count(*) FROM hmgn8_attachments WHERE parent_id=0 AND parent_type='com_content' AND access in (1,2,3) (ERR 90)
Na het deactiveren of deinstalleren van attachments krijg ik het volgende te zien als ik een artikel open:
(zie bijlage)
Opnieuw installeren van attachments geeft opnieuw de foutmelding.
Hoe kom ik hier uit?
Dat gaf 2 foutmeldingen over xml files die niet gevonden waren.
En een rijtje mededelingen over een component en plugings die goed geinstalleerd waren.
Bij het openen van een artikel krijg ik de volgende foutmelding:
500 - Er deed zich een fout voor.
DB functie is mislukt met het volgende foutnummer 1146
Table 'speeltuin25.hmgn8_attachments' doesn't exist SQL=SELECT count(*) FROM hmgn8_attachments WHERE parent_id=0 AND parent_type='com_content' AND access in (1,2,3) (ERR 90)
Na het deactiveren of deinstalleren van attachments krijg ik het volgende te zien als ik een artikel open:
(zie bijlage)
Opnieuw installeren van attachments geeft opnieuw de foutmelding.
Hoe kom ik hier uit?
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
19 jul 2012 22:30 - 19 jul 2012 22:32
Hallo,
Ik kwam hier dezelfde foutmelding tegen misschien heb je er wat aan.
Het forum en faq gedeelte van Attachments
Ik kwam hier dezelfde foutmelding tegen misschien heb je er wat aan.
Het forum en faq gedeelte van Attachments
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 jul 2012 23:23
Bedankt voor het meedenken, Jelle D.
Lezend op het forum waarnaar je verwees kwam ik er achter dat er een hele rij plugins etc geïnstalleerd worden door attachments. En dat de fout bij anderen ook optreedt door het eerst installeren van de taal module en daarna pas de extensie.
De gesuggereerde oplossing om via een grote query de ontbrekende tabel zelf aan te maken vond ik niet zo'n goed idee om als eerste uit te proberen.
Ik heb in extensie beheer alle aan attachments 3.0.2 gerelateerde zaken ge-deïnstalleerd.
Daarna deed de artikeleditor weer 'normaal'
Vervolgens attachments opnieuw geïnstalleerd, nu in de juiste volgorde.
Et voilà. Het werkt nu.
Ik hoop dat door dit zo uitgebreid op te schrijven iemand anders er ook nog eens wat aan heeft.
Dit onderwerp mag nu dicht.
Lezend op het forum waarnaar je verwees kwam ik er achter dat er een hele rij plugins etc geïnstalleerd worden door attachments. En dat de fout bij anderen ook optreedt door het eerst installeren van de taal module en daarna pas de extensie.
De gesuggereerde oplossing om via een grote query de ontbrekende tabel zelf aan te maken vond ik niet zo'n goed idee om als eerste uit te proberen.
Ik heb in extensie beheer alle aan attachments 3.0.2 gerelateerde zaken ge-deïnstalleerd.
Daarna deed de artikeleditor weer 'normaal'
Vervolgens attachments opnieuw geïnstalleerd, nu in de juiste volgorde.
Et voilà. Het werkt nu.
Ik hoop dat door dit zo uitgebreid op te schrijven iemand anders er ook nog eens wat aan heeft.
Dit onderwerp mag nu dicht.
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
20 jul 2012 00:03
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het uitgebreide terugkoppelen en ben er van overtuigd dat andere leden hier ook iets aan hebben.
Bedankt voor het uitgebreide terugkoppelen en ben er van overtuigd dat andere leden hier ook iets aan hebben.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.708 seconden