Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Frontend rechten Joomgallery

20 jul 2012 12:37
Ik heb Joomgallery 2.0.0 uitgerold op m'n Joomla 2.5.6 installatie en ben er heel tevreden over.

Ik heb dan ook alles volledig naar eigen wens in kunnen stellen. Het enige wat ik alleen echt niet kan vinden is het instellen van de gebruikersrechten m.b.t. de frontend.

Ik ben zelf super admin en de eindgebruiker van de site is beheerder. Op deze manier kan zij op de frontend de nodige artikelen en componenten aanpassen. Alleen bij Joomgallery krijgt ze geen enkele foto of categorie te zien waar ik dat als super admin wel kan.

Ik heb bij de control panel opties van Joomgallery gekeken bij de rechten en bij beheerder alles op toegestaan gezet maar dit mocht niet helpen.

Moet ik ergens bij gebruikersbeheer misschien nog iets aanpassen of in het component zelf?
  • Svennos
  • Svennos's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jul 2012 15:06
Ik gebruik hem zelf niet dus is even gokken. Neem aan dat je een menu-item hebt aangemaakt voor het upload panel?
Ik heb net even op een testsite de rechten van een auteur wat aangepast en die kan nu gewoon uploaden via de frontend via het menu-item.
En weet niet of dit nog belangrijk is:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

20 jul 2012 16:50 - 20 jul 2012 16:52
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest in m'n eerste post. Het uploaden zal inderdaad wel gaan... het probleem is dat de gebruiker met beheerder rechten geen foto's kan wijzigen.

Als je ingelod bent op frontend en je opent de galerij, kan je bovenaan op gebruikersmenu klikken en dan de categorieën en foto's wijzigen. Alleen gaat dat nu alleen als je superadmin bent maar als beheerder zie je geen 1 categorie staan of foto.

-EDIT-
Oh, wacht eens even... ik zie net die optie staan in dat screenshotje van je waar staat: display all images and categories for super admins. Dan zal dat het wel zijn :unsure:

Het is vast niet mogelijk om dit voor beheerders ook zo te krijgen zeker...?
  • Svennos
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

21 jul 2012 08:52
Weet niet of dit de juiste manier is, maar het werkt wel. Je moet bij zowel de categorie als bij elke image de owner op de naam van de beheerder zetten. En dan bij de ACL instellingen alles op Toestaan zetten (maar dat heb je al gedaan volgens mij). Vermoed dat er een regel bij Joomgallery is dat alleen eigen foto's bewerkt kunnen worden (eigenlijk ook wel logisch als je een site met meerdere gebruikers hebt).
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

21 jul 2012 11:16 - 21 jul 2012 11:17
Dat is inderdaad het gene wat ik nu gedaan heb ja. Maar in de toekomst zou het kunnen zijn dat er nog iemand bij die afbeeldingen zou moeten kunnen om ze te bewerken en dat gaat dan dus niet, helaas.

Heb op het forum van Joomgallery hier dan ook een topic over gevonden: www.forum.en.joomgallery.net/index.php?topic=5014.0

Iets voor een volgende release dan misschien... Draadje kan op slot, wederom bedankt! ;)
  • Svennos
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

21 jul 2012 11:22
Fijn dat het opgelost is. En super dat je zelf zo actief op zoek gaat naar oplossingen.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.835 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie