Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Captcha gebruiken

Captcha gebruiken

24 jul 2012 22:09
Ik ben een site aan het opbouwen met Joomla 2.5.6
Daarin staat de extensie Captcha - reCaptcha versie 2.5.0
Omdat ik in eerdere websites nog wel eens last had van grappenmakers die zichzelf registreerden om vervolgens vervelend te gaan doen wil ik nu in het registratie proces captcha's gebruiken en een email verificatie.
Dat lukt op zich goed, maar van de 2 woorden die captcha toont is er vrijwel altijd 1 nagenoeg onleesbaar omdat de letters vervormd zijn, maar ook nog eens half over elkaar geplaatst zijn. Is hier iets aan te doen?
De mogelijkheid om de woorden te laten horen is ook een verschrikking.
Het lijkt wel of een Amerikaans sprekende dame de tekst van het hele captcha windowtje voorleest. Daarbij spreekt ze ook af en toe door zichzelf heen. De voorgestelde woorden zijn inmiddels weer uit beeld, maar wat ik me van die woorden herinnerde voor ik op de afspelen knop klikte, daarvan komt niets herkenbaars uit de speaker. Zijn daar ook verbeteringen voor?
Bedankt,
Han
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Captcha gebruiken

24 jul 2012 22:55
Hoi Han,

Zelf maak ik nooit gebruik van een captcha. Het is gewoon erg omslachtig en irritant.
Ik werk met verborgen velden die gewoon blanco horen te blijven een bot vult ze in.
Als hij submit, dan krijgt hij echter wel een melding te zien, dus het lijkt alsof het gelukt is om het formulier te verzenden. Om dit te maken dien je zelf wel over voldoende html, css en php kennis te beschikken.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Captcha gebruiken

24 jul 2012 23:15
Die kennis heb ik wel. Ik heb ooit zelf een soort van mini CMS geschreven. Maar dat betekent nog niet dat ik zin heb om mijn eigen registratie formulier extensie te gaan schrijven.
Ik heb niet zo'n moeite met captcha's als ik die tegen kom.
Maar ik begrijp gewoon niet waarom die woorden zo moeilijk leesbaar moeten zijn dat je een paar keer op de ververs knop moet klikken voor je iets hebt dat bruikbaar is.
Dat kom ik op het net wel eens anders/beter tegen.
Misschien moet ik maar eens zoeken naar een andere captcha plugin. Deze standaard plugin is het in ieder geval niet voor mij. Tenzij ik instellingen over het hoofd gezien heb natuurlijk.
  • Han Koster

Captcha gebruiken

24 jul 2012 23:50
Kijk anders eens naar easycalcheckplus.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Captcha gebruiken

25 jul 2012 00:18

Otto schreef : Hoi Han,

Zelf maak ik nooit gebruik van een captcha. Het is gewoon erg omslachtig en irritant.
Ik werk met verborgen velden die gewoon blanco horen te blijven een bot vult ze in.
Als hij submit, dan krijgt hij echter wel een melding te zien, dus het lijkt alsof het gelukt is om het formulier te verzenden. Om dit te maken dien je zelf wel over voldoende html, css en php kennis te beschikken.

Otto leuk om te weten hoe je het zelf voor elkaar hebt. maar hier heeft de vragensteller toch niks aan?
Geef liever de oplossing!

Captcha gebruiken

25 jul 2012 07:41
Hallo Karel,

Gelet op het tijdstip dat je reageert lijkt het erop dat je een enorme behoefte aan koffie hebt of dat je inmiddels aan een blinde geleidehond toe bent. TS begreep echter wel exact wat ik bedoelde. :evil: Daarom op verzoek voor een luie kater.

1. Maak gebruik van een formulieren extensie
2. Gebruik naast de velden die je nodig hebt velden die juiste niet ingevuld hoeven worden
3. Toon deze niet extra velden niet in je site (CSS)
4. Als één van deze velden, door een bot, ingevuld wordt en het formulier verzonden toon dan een alternatieve boodschap waarin je vermeld welke velden er niet ingevuld moeten worden.

Resultaat hiervan is dat je zonder gebruik te maken van een captcha geen spam meer binnen krijgt.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Captcha gebruiken

25 jul 2012 10:21 - 25 jul 2012 10:21
Otto,

Is het mogelijk om een andere formulier extensie te koppelen aan de user registratie?
Het gaat me nl niet om formulieren voor weet ik wat voor doel.
Alleen voor het gebruik van registratie van nieuwe gebruikers.

PS. Wat moet een kater met een blinde geleidehond? De luie leidt de blinde?
Of bedoelde je een blindengeleidehond voor een kater die zijn ogen niet (meer) kan openhouden? ;)
  • Han Koster

Captcha gebruiken

25 jul 2012 10:29
Alles kan, maar dan ga je wel met een kanon op een mug schieten. Je kunt Community builder installeren bijvoorbeeld en volgens mij kan je dan met Chronoforms een registratieformulier maken.
Maar heb je mijn tip al geprobeerd? Wij gebruiken hem hier ook (log even uit en probeer je te registreren - gaat niet lukken omdat je al geregistreerd bent, maar dan kan je hem zien) en je gebruikers moeten dan een heel simpel rekensommetje oplossen.

:off:
Denk dat de heren zich zaten te vervelen gisteren. Graag on-topic blijven.
:on:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Captcha gebruiken

25 jul 2012 11:26
Ben op dit moment met heel andere dingen bezig.
Mailtjes etc gaan er dan even snel tussendoor.
Zodra ik weer aan de site ga werken zal ik zeker ook naar easycalcheckplus gaan kijken.
  • Han Koster

Captcha gebruiken

25 jul 2012 12:35

Han Koster schreef : Ben op dit moment met heel andere dingen bezig.
Mailtjes etc gaan er dan even snel tussendoor.
Zodra ik weer aan de site ga werken zal ik zeker ook naar easycalcheckplus gaan kijken.

Prima,

Mochten er problemen komen met easycalcheckplus kan je altijd een nieuwe topic openen.
Dan sluit ik deze.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.046 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie