Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Structuur gebruikersrechten

06 aug 2012 14:07
Beste forumleden,

Momenteel bezig met een nieuwe website in Joomla 2.5. Ik loop vast bij het inrichten van de gebruikersrechten.
Er zijn een aantal redacteuren die ik aan de achterkant een volledig uitgekleed systeem wil laten zien. Het is de bedoeling dat elke redacteur enkel artikelen kan publiceren in een tweetal 'eigen' categorieën.
Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit ingericht ga krijgen?

Misschien is het handig om er vanuit te gaan dat ik bijvoorbeeld 10 voetbalteams heb, die elk hun wedstrijdverslagen en nieuwsberichten alleen in een eigen categorie mogen plaatsen. Verder mogen ze nergens rechten voor krijgen. Hoe richt ik dit het meest optimaal in?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.
  • knoop
  • knoop's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

06 aug 2012 14:50
Ik vind het handig om voor dit soort zaken gebruik te maken van ACL Manager . Een aanrader.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

07 aug 2012 10:11
Dank voor de suggestie! Ik overweeg inderdaad om deze component aan te schaffen.
Maar kun je bevestigen dat het mogelijk is om in principe alles te blokkeren en enkel rechten te geven voor het publiceren van artikelen in een bepaalde categorie?

Welke versie raad je aan? Met een jaar of een half jaar updates en ondersteuning?
  • knoop
  • knoop's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.627 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie