Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan recaptcha niet wegkrijgen
14 aug 2012 11:34
Beste mensen,
Ik gebruik het volgende:
Joomla: 2.6
Template: Agronomy (JAT3 framework)
CCK: Fabrik
Ik wil in het registratieformulier voor nieuwe gebruikers een captcha gebruiken. Recaptcha van
Google zoals standaard meegeleverd is al moeilijk te lezen voor iemand met scherpe ogen en al
helemaal voor mijn doelgroep die voornamelijk uit oudere mensen bestaat.
Een ogenschijnlijk goed alternatief is Easycalcplus. Simpel en gebruiksvriendelijk voor de
bezoeker.
Ik heb dan ook versie 2.5.4. van Easycalcplus gedownload en geinstalleerd.
Wat ik ook echter doe met de ingebouwde captcha van Joomla, deze blijft hardnekkig terugkomen.
Ik heb recaptcha uitgeschakeld, gedeinstalleerd, de publieke en prive sleutel in Easycalc
ingevoerd, op de nodige plaatsen de captcha ingesteld op "niets geselecteerd". De recaptcha
verdwijnt weliswaar uit beeld, maar na invullen van de rekenvraag van Easycalcplus krijg ik dan
vrolijk de medededeling dat de captcha niet is ingevuld.
Al googelend krijg ik de indruk dat ik niet bepaald de enige ben die met dit vraagstuk worstelt.
Ik heb echter nog geen oplossing kunnen vinden.
Wouter Meyboom
Ik gebruik het volgende:
Joomla: 2.6
Template: Agronomy (JAT3 framework)
CCK: Fabrik
Ik wil in het registratieformulier voor nieuwe gebruikers een captcha gebruiken. Recaptcha van
Google zoals standaard meegeleverd is al moeilijk te lezen voor iemand met scherpe ogen en al
helemaal voor mijn doelgroep die voornamelijk uit oudere mensen bestaat.
Een ogenschijnlijk goed alternatief is Easycalcplus. Simpel en gebruiksvriendelijk voor de
bezoeker.
Ik heb dan ook versie 2.5.4. van Easycalcplus gedownload en geinstalleerd.
Wat ik ook echter doe met de ingebouwde captcha van Joomla, deze blijft hardnekkig terugkomen.
Ik heb recaptcha uitgeschakeld, gedeinstalleerd, de publieke en prive sleutel in Easycalc
ingevoerd, op de nodige plaatsen de captcha ingesteld op "niets geselecteerd". De recaptcha
verdwijnt weliswaar uit beeld, maar na invullen van de rekenvraag van Easycalcplus krijg ik dan
vrolijk de medededeling dat de captcha niet is ingevuld.
Al googelend krijg ik de indruk dat ik niet bepaald de enige ben die met dit vraagstuk worstelt.
Ik heb echter nog geen oplossing kunnen vinden.
Wouter Meyboom
- wmeyboom
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
14 aug 2012 12:53
Hallo Wouter,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
ECC+ heeft geen sleutel nodig. Het moet gewoon werken als je bij algemene instellingen bij Standaard Captcha kiest voor Niets gelesecteerd en je de Captcha-Recaptcha plugin uitschakelt. Wij gebruiken hem hier zelf ook zonder problemen.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Neem aan dat je 2.5.6 bedoelt?Joomla: 2.6
ECC+ heeft geen sleutel nodig. Het moet gewoon werken als je bij algemene instellingen bij Standaard Captcha kiest voor Niets gelesecteerd en je de Captcha-Recaptcha plugin uitschakelt. Wij gebruiken hem hier zelf ook zonder problemen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 aug 2012 21:20
Beste Astrid,
Dank voor je reactie. Ik heb het een en ander eens uitgeprobeerd op een lokale, nog maagdelijke Joomla 2.5.6 site en dan gaat het inderdaad vlekkeloos goed. Op mijn productiesite die overigens ook nog lokaal staat blijft het systeem echter volhouden dat de captcha niet goed is ingevuld. Dat wordt dus verder zoeken wat er mis gaat of tot op zekere hoogte opnieuw beginnen.
Wouter Meyboom
Dank voor je reactie. Ik heb het een en ander eens uitgeprobeerd op een lokale, nog maagdelijke Joomla 2.5.6 site en dan gaat het inderdaad vlekkeloos goed. Op mijn productiesite die overigens ook nog lokaal staat blijft het systeem echter volhouden dat de captcha niet goed is ingevuld. Dat wordt dus verder zoeken wat er mis gaat of tot op zekere hoogte opnieuw beginnen.
Wouter Meyboom
- wmeyboom
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden