Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Webshop verkopen opleidingen

Webshop verkopen opleidingen

28 aug 2012 12:24
#1
Hallo,

Graag wil ik een website maken waar opleidingen/ cursussen aangeprijsd kunnen worden. Het is niet de bedoeling dat er betaald kan worden, maar in principe komen een aantal facetten van een webshop ter sprake.

In het CMS moet er een goed overzicht van zijn opleidingen en ingegeven prijzen. Het moet mogelijk zijn om op de website onder een opleiding iets weer te geven in de trant van 'Andere bezoekers bekeken ook de volgende opleidingen..". Er moeten bestanden aan toegevoegd kunnen worden en erg belangrijk is dat er categorieën aangemaakt moeten worden en een opleidingen onder meerdere categorieën moet kunnen worden toegevoegd.

Hebben jullie een idee welke component hier geschikt voor is en aan bovenstaande eisen voldoet?

Alvast bedankt!
  • webdevjoomla
  • webdevjoomla's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Webshop verkopen opleidingen

28 aug 2012 18:51
#2
Deze tip heb ik op een geheel andere vraag ook gegeven maar ik ben er nou eenmaal zeer tevreden over (en Nee ik heb er geen banden mee ;) )

Ik heb het over de software van JustJoomla. Het is bedoeld om huizen of auto's te verkopen maar zoals ze zelf al zeggen: een creatieve invulling is ook zeker mogelijk. Zover ik het kan overzien heeft het alle functies die je wenst (categorieën, afbeeldingen, documenten downloaden, weergaven van diverse selecties (meest bekeken, 'hot' etc). De help-documenten zijn zeer uitgebreid en uptodate)

Het is wel een betaalde extensie maar volgens mij het geld meer dan waard.
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
  • geertf
  • geertf's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Webshop verkopen opleidingen

28 aug 2012 19:43
#3
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je zou aan een webshop in catalogus mode kunnen denken. Bijvoorbeeld Virtuemart.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Webshop verkopen opleidingen

29 aug 2012 10:32
#4
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga beide opties eens bekijken.
Het probleem zit hem vooral in het feit dat naar mijn mening Virtuemart heel erg uitgebreid is, terwijl ik misschien maar 20% van de opties zal gebruiken. De website is voor een klant, dus moet het de backend ook nog goed te overzien zijn en moet men eigenlijk niet met dingen opgezadeld worden die ze niet gebruiken.
  • webdevjoomla
  • webdevjoomla's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.038 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie