Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Contactbeheer opties : instellingen werken niet allemaal
05 sep 2012 12:49
Ik heb een aantal problemen met de contactpersonen die ik heb aangemaakt. Blijkbaar werken de instellingen onder Contactbeheer opties niet of niet allemaal.
1. Zo heb ik o.a. per contactpersoon moeten instellen wat wel/niet wordt weergegeven. De algemene opties werden blijkbaar niet allemaal overgenomen.
2. Als ik vanop een andere pagina een link maak naar het contactformulier van bv. Jan dan verschijnt bovenaan niet deze naam (Jan) als paginatitel maar de naam van de site zelf. Als ik rechtstreeks klik via Contact dan verschijnt voor elke contactpersoon wel zijn/haar naam als paginatitel.
3. In hetzelfde geval, bij klikken op link naar contactformulier, staat het kruimelpad steeds op Start. Via Contact zelf wordt dit wel correct weergegeven. (bv. Start > Contact > Groep A > Jan)
4. En vooral vervelend: bij meerdere contactpersonen (bv.25) worden niet alle namen weergegeven als de Filter op Toon # 20 (standaard?) staat. Je kan natuurlijk Toon # Alle kiezen maar als je dit niet weet blijf je enkel de 1ste 20 namen zien. Er is namelijk geen paginering, ook al is dit aangevinkt in Contactbeheer opties - Lijstweergave: Paginering Toon. Dus bezoekers kunnen denken dat dit alle contacten zijn!
1 was gewoon veel extra werk om de contacten aan te maken.
2 en 3, daar valt mee te leven, maar het zou toch netter zijn als het juist wordt weergegeven.
4 is echt wel een probleem.
Kan dit allemaal dezelfde oorzaak hebben? En zo ja, wat kan het zijn?
1. Zo heb ik o.a. per contactpersoon moeten instellen wat wel/niet wordt weergegeven. De algemene opties werden blijkbaar niet allemaal overgenomen.
2. Als ik vanop een andere pagina een link maak naar het contactformulier van bv. Jan dan verschijnt bovenaan niet deze naam (Jan) als paginatitel maar de naam van de site zelf. Als ik rechtstreeks klik via Contact dan verschijnt voor elke contactpersoon wel zijn/haar naam als paginatitel.
3. In hetzelfde geval, bij klikken op link naar contactformulier, staat het kruimelpad steeds op Start. Via Contact zelf wordt dit wel correct weergegeven. (bv. Start > Contact > Groep A > Jan)
4. En vooral vervelend: bij meerdere contactpersonen (bv.25) worden niet alle namen weergegeven als de Filter op Toon # 20 (standaard?) staat. Je kan natuurlijk Toon # Alle kiezen maar als je dit niet weet blijf je enkel de 1ste 20 namen zien. Er is namelijk geen paginering, ook al is dit aangevinkt in Contactbeheer opties - Lijstweergave: Paginering Toon. Dus bezoekers kunnen denken dat dit alle contacten zijn!
1 was gewoon veel extra werk om de contacten aan te maken.
2 en 3, daar valt mee te leven, maar het zou toch netter zijn als het juist wordt weergegeven.
4 is echt wel een probleem.
Kan dit allemaal dezelfde oorzaak hebben? En zo ja, wat kan het zijn?
- Pedro
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
05 sep 2012 14:40- Algemene opties worden in principe wel overgenomen. Weet je zeker dat je niet ergens een conflicterende instelling hebt? Bijvoorbeeld bij je menu-item instelling?
- Hoe link je dan? Als je JCE als editor gebruikt dan kan je contactpersonen kiezen bij een link en dan word het gewoon netjes getoond.
- Kan ook met punt 2 te maken hebben. Zou gewoon goed moeten gaan.
- Ook dit zou een conflicterende instelling kunnen zijn. Paginering moet gewoon werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 sep 2012 16:04
Ik zou niet weten waar er conflicterende instellingen zouden kunnen zijn. Als bij Opties Contactpersoon "Toon" staat en voor dezelfde velden bij de contactpersoon "Gebruik algemeen" staat, dan zou het toch moeten werken?
Voor paginering heb ik zelfs nergens anders een instelling gevonden. Niet bij de contactpersoon zelf, noch bij de categorie. Enkel in Contactbeheer opties - Lijstweergave.
JCE is inderdaad mijn editor. Ik kan dus een rechtstreekse link naar een contact invoeren.
De contactpersoon wordt wel getoond maar de paginatitel en kruimelpad zijn niet zoals je de "normale" weg zou volgen. (via contactlijst)
Zou inderdaad goed moeten gaan, maar dat doet het niet. Vandaar mijn vraag. Misschien hebben nog mensen dit probleem? Al heb ik er niets over gevonden, niet in dit forum noch via Google.
Voor paginering heb ik zelfs nergens anders een instelling gevonden. Niet bij de contactpersoon zelf, noch bij de categorie. Enkel in Contactbeheer opties - Lijstweergave.
JCE is inderdaad mijn editor. Ik kan dus een rechtstreekse link naar een contact invoeren.
De contactpersoon wordt wel getoond maar de paginatitel en kruimelpad zijn niet zoals je de "normale" weg zou volgen. (via contactlijst)
Zou inderdaad goed moeten gaan, maar dat doet het niet. Vandaar mijn vraag. Misschien hebben nog mensen dit probleem? Al heb ik er niets over gevonden, niet in dit forum noch via Google.
- Pedro
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.725 seconden