Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Phoca Guestbook Niet meer op Versio Servers
14 sep 2012 19:50
Ik hoop dat ik hier goed zit.
Heden kreeg ik een mail bericht van Versio dat zij vanaf heden het gebruik van Phoca Guestbook niet meer toestaan op hun servers.
De gehele mail staat onder dit bericht.
Nu zou ik graag willen weten welk gasten book ik dan kan gebruiken, had reeds gekeken bij RSJoonla, maar die hebben geen echt gastenboek.
Welk boek is wel "veilig"?
Hier de versio mail:
Waarschuwing omtrent Phoca Guestbook installaties
Versio wil u graag waarschuwen voor het volgende: Steeds meer brute-force en spam aanvallen worden uitgevoerd op Phoca Guestbook installaties, deze aanvallen hebben aangetoond dat Phoca Guestbook geen veilig gastenboek systeem is.
Phoca Guestbook is een gastenboek systeem die veel gebruikt wordt door Joomla websites en wordt misbruikt door spammers, waarbij zowel aan linkspam gedaan wordt als spam per e-mail. Versio heeft daarom besloten om geen installaties meer van Phoca Guestbook toe te staan op de webhosting en reseller hosting servers. Indien u gebruik maakt van Phoca Guestbook verzoeken wij u om met spoed deze scripts en/of modules te verwijderen van uw websites, u kunt eventueel overstappen naar alternatieve en veilige gastenboek systemen. In ons forum is een topic geopend waar klanten onderling de problemen omtrent Phoca Guestbook kunnen bespreken en samen kunnen zoeken naar alternatieve gastenboeksystemen: www.secure.versio.nl/1277-waarschuwing_o...phoca_guestbook.html
Heden kreeg ik een mail bericht van Versio dat zij vanaf heden het gebruik van Phoca Guestbook niet meer toestaan op hun servers.
De gehele mail staat onder dit bericht.
Nu zou ik graag willen weten welk gasten book ik dan kan gebruiken, had reeds gekeken bij RSJoonla, maar die hebben geen echt gastenboek.
Welk boek is wel "veilig"?
Hier de versio mail:
Waarschuwing omtrent Phoca Guestbook installaties
Versio wil u graag waarschuwen voor het volgende: Steeds meer brute-force en spam aanvallen worden uitgevoerd op Phoca Guestbook installaties, deze aanvallen hebben aangetoond dat Phoca Guestbook geen veilig gastenboek systeem is.
Phoca Guestbook is een gastenboek systeem die veel gebruikt wordt door Joomla websites en wordt misbruikt door spammers, waarbij zowel aan linkspam gedaan wordt als spam per e-mail. Versio heeft daarom besloten om geen installaties meer van Phoca Guestbook toe te staan op de webhosting en reseller hosting servers. Indien u gebruik maakt van Phoca Guestbook verzoeken wij u om met spoed deze scripts en/of modules te verwijderen van uw websites, u kunt eventueel overstappen naar alternatieve en veilige gastenboek systemen. In ons forum is een topic geopend waar klanten onderling de problemen omtrent Phoca Guestbook kunnen bespreken en samen kunnen zoeken naar alternatieve gastenboeksystemen: www.secure.versio.nl/1277-waarschuwing_o...phoca_guestbook.html
- AlM
-
Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
-
14 sep 2012 21:56
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
De Easybook-reloaded is een goede en veilige gastenboek.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
De Easybook-reloaded is een goede en veilige gastenboek.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
14 sep 2012 23:09
Hallo Jelle.D
Dank voor jou reactie.
Ik zal direct beginnen met omzetten, kan dit book ook importeren van uit phoca?
ik zag gelukkig ook dat er nog een 1.5 versie is (ja ik weet het 1.5!!!!! wie gebruikt het nog), helaas heb ik nog niet alle sites naar 2.5 kunnen zetten lastige klanten, maar dat komt wel.
Dank voor jou reactie.
Ik zal direct beginnen met omzetten, kan dit book ook importeren van uit phoca?
ik zag gelukkig ook dat er nog een 1.5 versie is (ja ik weet het 1.5!!!!! wie gebruikt het nog), helaas heb ik nog niet alle sites naar 2.5 kunnen zetten lastige klanten, maar dat komt wel.
- AlM
-
Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
-
14 sep 2012 23:15
Volgens mij is dat niet mogelijk. ( importeren )
Maar er is ook veel documentatie te vinden op hun site zowel in het Engels of Duits.
Ook is daar een goed forum.
En vergeet de captcha instellingen niet.
Voorbeeld:
Maar er is ook veel documentatie te vinden op hun site zowel in het Engels of Duits.
Ook is daar een goed forum.
En vergeet de captcha instellingen niet.
Voorbeeld:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
15 sep 2012 00:35
Ik lees net dit op de site van de host.
Ter info dus!
Ter info dus!
Reshad Bashir [Versio medewerker] op 14-09-2012 om 14:24
Ik zie dat easycalccheckplus inderdaad een goede oplossing is, indien dat het probleem op lost dan hoeft Phoca Guestbook niet verwijderd te worden. Phoca Guestbook zelf doet er weinig aan om de spamproblemen op te lossen, indien je dit met een andere module kunt fixen dan is dat ook prima!
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
15 sep 2012 12:37
Hallo,
Ik had het ook reeds gelezen.
Heb ook al deze plugin geinstalleerd, maar krijg hem op een site waar nog 1.5 loopt niet aan het draaien.
Deze site wordt binnen 1 maand omgezet naar 2.5, maar wilde voor deze tijd toch even de plugin gebruiken.
Sorry weet dat dit in het 1.5 topic moet.
maar mogelijk weet iemand een oplossing?
de phoca versie is 1.4.4
Greetz Alex
Ik had het ook reeds gelezen.
Heb ook al deze plugin geinstalleerd, maar krijg hem op een site waar nog 1.5 loopt niet aan het draaien.
Deze site wordt binnen 1 maand omgezet naar 2.5, maar wilde voor deze tijd toch even de plugin gebruiken.
Sorry weet dat dit in het 1.5 topic moet.
maar mogelijk weet iemand een oplossing?
de phoca versie is 1.4.4
Greetz Alex
- AlM
-
Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
-
15 sep 2012 12:59Zou hiermee te maken kunnen hebben. De laatste versie voor Joomla 1.5 is Phoca Guestbook 1.5.3!de phoca versie is 1.4.4
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
16 sep 2012 11:34
Ik heb ook een mail gehad van web-oke.nl met de melding dat het beter was om Phoca Guestbook niet meer te gebruiken om dezelfde reden als de topic-starter aangeeft.
- whiteman
-
- Bekend met Joomla!NL
-
02 dec 2012 00:05
Van mij mag deze topic gesloten worden.
probleem is te verhelpen door andere software
probleem is te verhelpen door andere software
- AlM
-
Heeft onderwerp gestart