Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Weergave formulier adressen
12 okt 2012 16:25
Hoi,
Ik hoop dat ik de goede groep heb, maar ik zoek het volgende:
Een soort adressenbestand wat ik automatisch per adres een pagina kan laten genereren en kan definiëren welke velden ik op de weergave wil zien.
Het gaat om informatie over teams met teamlogo, manager, land, en evt. andere velden die ik zelf aan kan passen.
Ik werk in Joomla 2.5.7.
Misschien iets eenvoudigs. Bijvoorbeeld extra velden aan maken in 1 of ander soort adressen bestandje.
Alvast mijn dank.
Ik hoop dat ik de goede groep heb, maar ik zoek het volgende:
Een soort adressenbestand wat ik automatisch per adres een pagina kan laten genereren en kan definiëren welke velden ik op de weergave wil zien.
Het gaat om informatie over teams met teamlogo, manager, land, en evt. andere velden die ik zelf aan kan passen.
Ik werk in Joomla 2.5.7.
Misschien iets eenvoudigs. Bijvoorbeeld extra velden aan maken in 1 of ander soort adressen bestandje.
Alvast mijn dank.
- strandman
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
12 okt 2012 17:53
Ligt er een beetje aan hoe je het precies wilt vormgeven. Ik zit te denken aan gewoon een artikel met daarin een tabel of misschien gebruik maken van communitybuilder. Dat is eigenlijk voor personen, maar in plaats van de avatar of pasfoto van de persoon zou je daar het logo in kunnen zetten. Daar kan je zoveel eigen velden aanmaken als je wilt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
12 okt 2012 21:21
Dank je wel voor je reactie.
Belangrijk is, als er een team wordt toegevoegd, wordt er automatisch een extra teampagina gemaakt.
Kan ik dat vanuit een database opbouwen?
Zou makkelijk zijn denk ik.
Maar ik ben nog wel een volslagen leek in Joomla hoor. Sorrie.
Belangrijk is, als er een team wordt toegevoegd, wordt er automatisch een extra teampagina gemaakt.
Kan ik dat vanuit een database opbouwen?
Zou makkelijk zijn denk ik.
Maar ik ben nog wel een volslagen leek in Joomla hoor. Sorrie.
- strandman
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
13 okt 2012 10:27Gelukkig dat er mensen zijn zoals jij, anders zou dit forum er in no time niet meer zijnMaar ik ben nog wel een volslagen leek in Joomla hoor. Sorrie.

Het enige dat in dit geval een beetje lastig is, is dat je je geen beeld kunt vormen van de gegeven suggesties en dat je misschien toch zelf een aantal opties uit zult moeten proberen. Maar dat komt voornamelijk omdat jouw vraag niet echt standaard met Joomla op te lossen is.
Als ik uit zou gaan van Community builder dan is het antwoord op jouw vraag een voorzichtige "ja". Je kun in CB lijsten maken. In zo'n lijst kan je dan een aantal basisvelden weergeven (bijvoorbeeld naam en land). De bezoeker klikt dan op een link in de lijst en krijgt dan de door jou gewenste informatie te zien.
Het enige nadeel dat ik zie bij CB is dat je eigenlijk gebruikers aanmaakt en dat die dus een e-mailadres moeten hebben. Dit is wel op te lossen door fake e-mailadressen te gebruiken overigens.
Ik ken ook niet alle extensies, dus misschien dat er nog iemand is die een betere oplossing voor jouw vraag heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
14 okt 2012 11:20
Dank je Astrid,
Ik heb zitten lezen en denk dat ik hier inderdaad wel gebruik van kan maken.
Die email adressen gaat geen probleem zijn, want het is met een groep mensen en die kunnen dan allemaal
een naam@bannockburn.nl adres krijgen.
Er gaat nog veel meer op die site komen, zoals digitale voetbaltoernooien, maar daarvoor vraag ik later wel hulp indien nodig.
Voor nu weer bedankt. Ik hoop dat ik CB geïnstalleerd krijg en er mee kan gaan testen.
grtz.
Ik heb zitten lezen en denk dat ik hier inderdaad wel gebruik van kan maken.
Die email adressen gaat geen probleem zijn, want het is met een groep mensen en die kunnen dan allemaal
een naam@bannockburn.nl adres krijgen.
Er gaat nog veel meer op die site komen, zoals digitale voetbaltoernooien, maar daarvoor vraag ik later wel hulp indien nodig.
Voor nu weer bedankt. Ik hoop dat ik CB geïnstalleerd krijg en er mee kan gaan testen.
grtz.
- strandman
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
14 okt 2012 12:10
Dan sluit ik dit draadje, en zien we je eventueel wel weer terug met een nieuwe vraag. Succes!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.683 seconden