Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Jnews batches?
Jnews batches?
13 okt 2012 17:12
Ik ben sinds de upgrade van Joomla 1.5 naar Joomla 2.5 overgestapt op JNews, in plaats van CC newsletter.
Het importeren van de contacten enzovoorts is goed gegaan, maar de verzending verloopt enigszins vreemd, naar mijn idee.
Als ik de nieuwsbrief verstuur, krijg ik een lijst te zien die elke seconde verspringt:
bericht 1 van 325 succesvol verzonden en dat loopt dan op.
Onder die melding verschijnt een hele lijst met namen en e-mailadressen die de nieuwsbrief 'succesvol' hebben ontvangen, zo wordt althans aangegeven.
Het is inmiddels al wel een uur geleden dat ik die nieuwsbrief heb verzonden, maar nu ontvang ik om de tien minuten een e-mail met een jNews mailing report.
Daarin staat elke keer:
Time to send: ... seconden
Number of subscribers: 65 (standaard)
Nu heb ik dus het idee dat deze e-mails in batches verzonden worden of iets dergelijks, maar dan wel verspreid over een hele ruime tijd ofzo?
Maar wat me opviel is dat ik direct nadat ik binnen Joomla de melding kreeg dat alle 325 e-mails verzonden waren (nu dus ruim een uur geleden) in mijn mailbox talloze e-mails ontving met afwezigheidsmeldingen, of foutmeldingen van berichten waarvan bijv. het adres niet (meer) klopt.
Dus zijn al die e-mails nu meteen verzonden, of wordt dat in batches gedaan?
En kan ik er dan wel vanuit gaan dat alle mensen zo'n e-mail ontvangen hebben? Want zelf heb ik maar op één van de twee e-mailadressen een nieuwsbrief ontvangen...
Het importeren van de contacten enzovoorts is goed gegaan, maar de verzending verloopt enigszins vreemd, naar mijn idee.
Als ik de nieuwsbrief verstuur, krijg ik een lijst te zien die elke seconde verspringt:
bericht 1 van 325 succesvol verzonden en dat loopt dan op.
Onder die melding verschijnt een hele lijst met namen en e-mailadressen die de nieuwsbrief 'succesvol' hebben ontvangen, zo wordt althans aangegeven.
Het is inmiddels al wel een uur geleden dat ik die nieuwsbrief heb verzonden, maar nu ontvang ik om de tien minuten een e-mail met een jNews mailing report.
Daarin staat elke keer:
Time to send: ... seconden
Number of subscribers: 65 (standaard)
Nu heb ik dus het idee dat deze e-mails in batches verzonden worden of iets dergelijks, maar dan wel verspreid over een hele ruime tijd ofzo?
Maar wat me opviel is dat ik direct nadat ik binnen Joomla de melding kreeg dat alle 325 e-mails verzonden waren (nu dus ruim een uur geleden) in mijn mailbox talloze e-mails ontving met afwezigheidsmeldingen, of foutmeldingen van berichten waarvan bijv. het adres niet (meer) klopt.
Dus zijn al die e-mails nu meteen verzonden, of wordt dat in batches gedaan?
En kan ik er dan wel vanuit gaan dat alle mensen zo'n e-mail ontvangen hebben? Want zelf heb ik maar op één van de twee e-mailadressen een nieuwsbrief ontvangen...
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Jnews batches?
13 okt 2012 17:16Dat is vreemd. Lijkt erop dat alles verzonden is.Want zelf heb ik maar op één van de twee e-mailadressen een nieuwsbrief ontvangen...
Ik heb zo even geen 2.5 bij de hand, maar vermoed dat hij hetzelfde is als de 1.5 versie. Je hebt een button Wachtrij. Kijk eens of daar nog iets onder staat.
En ja het gaat in batches.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Jnews batches?
13 okt 2012 17:26
De wachtrij is inderdaad leeg.
Misschien dat het een eenmalig foutje is geweest, ik zag mijn e-mailadres wel in een van de bevestigingsmails voorbij komen, maar wellicht komt het de volgende keer wel binnen. Ik wacht de volgende nieuwsbrief wel even af.
Bedankt voor de opheldering.
Misschien dat het een eenmalig foutje is geweest, ik zag mijn e-mailadres wel in een van de bevestigingsmails voorbij komen, maar wellicht komt het de volgende keer wel binnen. Ik wacht de volgende nieuwsbrief wel even af.
Bedankt voor de opheldering.
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Jnews batches?
13 okt 2012 17:32
Dan sluit ik dit draadje. Mocht er naar je gevoel bij de volgende nog iets niet goed gaan, open dan gewoon een nieuw draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 1.130 seconden