Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost AcePolls

AcePolls

16 okt 2012 16:08 - 16 okt 2012 16:11
Beste,

Ik gebruik voor mijn website Joomla 1.7.5 Stable, nu gebruik ik de component AcePolls. Ik ben daar tevreden over op één iets na. De extensie toont standaard een taartgrafiek of default joomla grafiek met balkjes met het huidige resultaat. Het spreekt voor zich dat dit andere stemmers kan beïnvloeden. Ik wil dit echter niet, ik wil niet dat het resultaat zichtbaar is. Ik zie ook niet direct een optie staan bij de algemene instellingen die dit mogelijk maakt.

Kan er iemand mij hierbij helpen?

Dit is de extensie die ik gebruik:
Ik zou het resultaat later wel nodig hebben, dus later (na aflopen stemperiode) wil ik de grafieken wel kunnen zien.

AcePolls extensie

Of/en kent er iemand een betere gratis survey of poll aplicatie voor joomla 1.7.5
Laatst bewerkt 16 okt 2012 16:11 door The original Stinger.

AcePolls

16 okt 2012 16:25
Ik ken de extensie niet, maar je moet direct updaten naar Joomla 2.5.7 i.v.m. veiligheid!

Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum (2.5 omdat 1.7 niet meer ondersteund wordt).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

AcePolls

17 okt 2012 09:20
Hoi Astrid ondertussen heb ik geupgrade naar joomla 2.5.7 dutch pakket bestand, dankzij jullie site. Ik kon lange tijd niet upgraden naar joomla 2.5.x of hoger. Mijn internet provider wou dit wel doen, maar tegen betaling dus heb ik lange tijd gewacht nu lukt het eindelijk wel. (en gratis)

Nu wat AcePolls betreft, ik kan de kleuren wit maken van de taartgrafiek maar dan zie je nog labels als je met de muis boven de stukken taart zweeft. Dit mag natuurlijk niet.

Bovendien zou een nog betere survey meer aangewezen zijn waarbij je ook de pogress van de enquete kunt zien en mss zelfs kunt exporteren naar exel. Alleen ik vind geen goede gratis versies van zo'n enquete module voor Joomla. Kennen jullie er één?

AcePolls

17 okt 2012 09:30
Helaas, ken er zo ook geen. Ik heb lang Limesurvey (standalone) gebruikt omdat dat een geweldige gratis enquete tool is. Er staan op hun forum best veel verzoeken voor een integratie met Joomla, maar daar is tot nu toe niets uitgekomen.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

AcePolls

17 okt 2012 12:05
Hey Astrid, nu heb ik Limesurvey geïnstalleerd en dit werkt prima, maar nu kan ik niet meer naar de route van mijn website www.hetdak.org . Ik krijg deze melding: Database connection error (2): Could not connect to MySQL. Ik heb waarschijnlijk de fout gemaakt om het wachtwoord van mijn database te veranderen voor de Limesurvey installatie. Hoe kan ik dit gemakkelijk rechtzetten?

AcePolls

17 okt 2012 12:16
Ik weet niet wat je gedaan hebt, dus moeilijk te zeggen hoe je het recht kunt zetten. Als je idd je wachtwoord voor je db hebt veranderd dan kan je het nieuwe wachtwoord in je configuration.php aanpassen.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

AcePolls

17 okt 2012 12:18
Sorry het is al gelukt, gewoon in de configuration.php het wachtwoord opnieuw instellen naar het juiste. Bedankt Astrid met de externe Limesurvey kan ik goed verder. probleem dus opgelost, zal het zo dadelijk ook markeren.

AcePolls

17 okt 2012 12:19
Limesurvey was dus het antwoord voor mijn probleem. Hoewel een goede joomla module natuurlijk ook welkom is.
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.722 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie