Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Falang installatie instabiel: een paar symptomen.

23 okt 2012 22:11
Ik heb een vervelend probleem met Falang.
De site waarom het gaat is gemaakt met Joomla 2.5.4,
en de belangrijkste componenten zijn Hikashop, sh404sef en Falang.

Het probleem is dat niet alles wordt vertaald naar het Engels als de Falang languageswitcher gebruikt wordt.
Soms (gisteren) gaat het prima, maar vandaag zijn alle vertalingen van Hikashop producten niet te zien in het engels. De Joomla modules worden gedeeltelijk vertaald bijvoorbeeld, terwijl ze volledig vertaald zijn. Het menu is soms Engels, maar op dit moment blijft het Nederlands.

Vorige week heb ik hetzelfde probleem gehad dit leek opgelost te zijn toen mijn webruimte, die erg vol zat, vergroot is. maar nu kan het daar niet aan liggen. Gisteren was ineens de Falang knop in het componenten menu in de backend verdwenen. Dat is opgelost door opnieuw te installeren. Dit zijn een aantal symptomen die ik kan constateren, maar geen oplossing voor weet.

Ik heb de Joomla languageswitcher uitstaan, en de falangswitcher aan. De falang plugin staat als eerste in de volgorde. Verder heb ik Falang geinstalleerd zoals de makers het voorstellen.

De website is mariposita-shoes.com, Alle Joomla vertalingen zijn klaar maar nog niet alle producten zijn vertaald. Als de Engelse taal wordt gekozen en bepaalde menu-items, menu's, modules enz blijven Nederlands, dan is dit het resultaat van mijn probleem.

Bedankt voor het lezen!
Roy
  • rockoladeluxe
  • rockoladeluxe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

24 okt 2012 11:16
Ik zie google translate verschijnen, lijkt met niet logisch en zie een vreemd stuk css daar waar het niet hoort.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Maar geen idee of dat de oorzaak van je probleem is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

24 okt 2012 11:47
Dat google translate telkens verschijnd vind ik ook vreemd, maar misschien komt het omdat ik goodrelations (zie ik nu) op taal: en heb staan terwijl Joomla standaard op Nederlands staat. Dat ga ik nu even aanpassen.

Die css had ik nog niet gezien..
Misschien heeft het er niets mee te maken, maar die css zal gegenereerd worden door Goodrelations.
Ik heb dit in mijn index.php van de template staan:
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="<?php echo $this->language; ?>" lang="<?php echo $this->language; ?>" dir="<?php echo $this->direction; ?>" > <!--Goodrelations--> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML+RDFa 1.0//EN" "http://www.w3.org/MarkUp/DTD/xhtml-rdfa-1.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" version="XHTML+RDFa 1.0" xml:lang="en"> <!DOCTYPE html> <html version="HTML+RDFa 1.1" lang="en"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" version="XHTML+RDFa 1.0"> <!--Goodrelations end-->

Ik zal even op zoek gaan naar die css bij goodrelations.
Bedankt voor de scherpe blik Astrid!
  • rockoladeluxe
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

24 okt 2012 12:01
Ik heb inmiddels gekeken naar die css, maar zie daar niets over terug.
Goodrelations is een project van de universiteit van Munchen trouwens: www.heppnetz.de/projects/goodrelations/

Ik heb de code 'gecomment' en toen was de css er niet. Ik denk aleen dat dit niet het probleem is,m aar misschien wel de manier waarop ik de <doctype> heb staan nu ik er beter naar kijk. De Joomla <doctype heeft nog iets over taal enz, en in de standaard Goodrelations doctye statemnt staat dit niet. Misschien conflicteerd dit met elkaar en moet is ze samenvoegen tot 1 statement..?

Over die css op de verkeerde plaats, hoe problematisch kan dit zijn?
  • rockoladeluxe
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

24 okt 2012 12:26
Daar weet ik te weinig van. Maar misschien heb je hier iets aan?
Resultaat van een snelle google search op "joomla and goodrelations doctype"
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

24 okt 2012 16:34
Euuh....,ja zover was ik zelf dus niet gekomen Astrid. Ik heb de standaard methode gebruikt.
Dat ga ik dus even herstellen en zodra dat gedaan is zal ik mijn bevindingen met Falang hier delen.

bedankt!
  • rockoladeluxe
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

25 okt 2012 10:43
Er moet ergens iets niet goed zijn in mijn configuratie, want als ik sh404sef aan heb, dan werken menu-links naar de webshop (Hikashop busines) niet. Als ik sh404sef uit heb dan werken dezelfde links wel.

Het vertalen (het ophalen uit de DB van door mij vertaalde teksten bij producten) door Falang werkt niet voor Hikashop producten, maar wel voor het laden van de standaard taalbestanden.

Ik heb Hikashop opnieuw geinstalleers, mijn configuratiebestand nagekeken en sh404sef tijdelijk uitgezet.
De Falang plugin moet als een van de eersten geladen worden, deze staat als eerste in de lijst van plugins.

Ik heb het idee nu om de site terug op mijn lokale test server te zetten en eens een andere template te proberen, maar ik kan nog niet echt motiveren waarom ik dat zou doen..
  • rockoladeluxe
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

30 okt 2012 14:00
Inmiddels heb ik in een verse installatie de database van de site geplaatst. De vertaalproblemen zijn hier mee opgelost. Wel had ik natuurlijk een aantal bijkomende problemen, maar dat had ik wel over voor het goed laten werken van de site. Een echte oplossing of oorzaak voor het probleem heb ik dus niet.

De ccs in de header komt van de module van google translate. Zodra deze uitstaat is die opmaak weg. Ik geloof niet dat dit een nadeel is, hoewel het niet netjes is natuurlijk.

De goodrelations code is uit de template, zoals Astrid terecht opmerkte is er een goede plugin voor Goodrelations voor Joomla. Deze is helaas nog alleen voor Virtuemart, ik gebruik Hikashop maar zelfs daar is door een samenwerking van Goodrelations en schema.org een oplossing voor: schema.org/docs/documents.html

De * verbeterde* site staat trouwens nog niet online, maar dat zal niet lang meer duren.
Astrid bedankt voor het meedenken!!
  • rockoladeluxe
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

30 okt 2012 14:14
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.756 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie