Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Donaties

Donaties

30 okt 2012 22:03 - 31 okt 2012 08:29
#1
Hallo allemaal,

Terug van weggeweest ga ik weer bouwen aan een nieuwe site.
Dit maal is deze voor mijn school waarmee ik mij ga inzetten voor het goede doel.
Omdat het dit jaar meer dan zomaar een actie is willen we het professioneel aanpakken door gebruik te maken van een website, maar nu heb ik twee vragen waarbij ik meteen aan het forum dacht :)

1. We willen het mogelijk maken dat mensen via ideal/handmatig overmaken kunnen doneren.
Op websites als Als Alpe d'Huzes ( www.opgevenisgeenoptie.nl ) hebben de deelnemers een profiel gekregen via waar je kunt doneren. dan moet je eerst je gegevens en beoogde bedrag invullen en dan kun je kiezen tussen de betaalmethoden.

Nu zouden wij graag ook zoiets willen.
We willen dat je je gegevens, bedrag, aanvraag voor kwitantie en dergelijke kunt invullen en dan kunt kiezen om of handmatig of via ideal de donatie te voldoen.
Ook moeten de mensen dan een boodschap achter kunnen laten die wij dan later op de website zetten.

2. we willen graag dat het komende half jaar de deelnemers actief kunnen zijn op een eigen profiel waar ze gegevens over zich kunnen zetten en eventueel ook een blog kunnen houden.
Ik zat te kijken naar Community Builder is dat misschien iets?

De bedoeling is dat alles zo kostenloos mogelijk is.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Sander
Edit Astrid: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels .
Groet,
Sander
Laatst bewerkt 31 okt 2012 08:29 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Sander
  • Sander's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88

Donaties

30 okt 2012 23:20 - 30 okt 2012 23:20
#2
Hallo Sander,

Door mensen via iDeal te laten doneren kies je niet gelijk de goedkoopste methode.
Om tot een juiste keuze te komen zul je eerst je huiswerk moeten gaan doen.

Te beginnen met:
Hoeveel denk je op deze manier op te halen en welke kosten moet ik daarvoor maken?
Moet ik zelf een iDeal contract met een bank aangaan of ga ik gebruik maken van een PSP (Payment Service Provider). (Mollie, Ogone, IcePay, Klarna, etc) In jullie geval zal de tweede optie waarschijnlijk goedkoper zijn.

Je kunt op vele manieren koppelen. Bedenk eerst welke functionaliteit je verder nodig hebt en trek je plan.

Maak je huiswerk dus!
Laatst bewerkt 30 okt 2012 23:20 door Otto.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Donaties

30 okt 2012 23:28
#3
Hoi Otto bedankt voor je reactie.
het kostenplaatje heb ik verder inderdaad nog niet erg naar gekeken, omdat dit een wens was van diegene waar ik het voor doe.
Het moet natuurlijk niet ten kosten van de donaties gaan, want de opbrengsten van het project moet voor praktisch gezien 100% naar het goede doel (MS). Ik zal daar verder onderzoek naar doen.

Heb je voor de tweede vraag misschien nog tips?
Groet,
Sander
Discussie gesloten.
  • Sander
  • Sander's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88

Donaties

31 okt 2012 22:38
#4
Hoi Sander,

Het moet natuurlijk niet ten kosten van de donaties gaan


Als je iDeal gebruikt, betaal je een abonnement en een fee per transactie.
Het gaat dus altijd ten koste van.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Donaties

31 okt 2012 22:41
#5
Hoi Otto,

Ik had al een beetje aan de 'schetstafel' gezeten, dus ik heb (zeker naar aanleiding van jou opmerking) besloten dat mensen handmatig kunnen doneren en zo nodig een kwitantie kunnen aanvragen via een formulier.

Wat is de beste manier om deelnemers een eigen profiel te geven waar ze motivatie, gegevens, blog en dergelijke op kwijt kunnen?
Groet,
Sander
Discussie gesloten.
  • Sander
  • Sander's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88

Donaties

31 okt 2012 22:50
#6
Hoi Sander,

Mooi, dat mijn kritische noten zin hebben.

Zelf zou ik dan de combinatie Community Builder/Joomsocial onderzoeken.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Donaties

31 okt 2012 22:52
#7
Hoi Otto,

Ik ga er mee aan de slag.

Nogmaals bedankt voor je goede hulp :)
Groet,
Sander
Discussie gesloten.
  • Sander
  • Sander's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 88
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.851 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie