Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Yootheme ZOO blog - How to.?
16 nov 2012 12:35 - 16 nov 2012 12:41
Hallo allemaal,
Ik wil graag een blog integreren op mijn homepage en heb hiervoor Yootheme's ZOO geïnstalleerd, de gratis versie. Ik gebruik ook een theme van Yootheme, dus dat leek mij wel handig én hij is gratis
Nou zou ik, zeg de laatste 5 blogpost , op mijn homepage willen plaatsen en de rest onder een categorie BLOG. Ik zou naast dit blog op mijn homepage ook nog een aantal modules op de homepage willen, dus het blog moet niet de complete homepage beslaan... Bijvoorbeeld zoals deze site
Ik heb online een tutorial gevonden hoe je categorieën enzo aanmaakt, dat lukt, maar ik heb geen flauw idee hoe je dit BLOG op je homepage krijgt?
Iemand een idee waar te beginnen? De documentatie van Yootheme volstaat ook niet helaas. En ik heb ook al gezocht binnen het forum en vond geen antwoord.
Ik hoop op een antwoord want ben al een 1,5 dag aan het rotzooien en kom er niet uit,
Beankt alvast , groet,
Simone
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Help!!) niets toevoegt.
Ik wil graag een blog integreren op mijn homepage en heb hiervoor Yootheme's ZOO geïnstalleerd, de gratis versie. Ik gebruik ook een theme van Yootheme, dus dat leek mij wel handig én hij is gratis
Nou zou ik, zeg de laatste 5 blogpost , op mijn homepage willen plaatsen en de rest onder een categorie BLOG. Ik zou naast dit blog op mijn homepage ook nog een aantal modules op de homepage willen, dus het blog moet niet de complete homepage beslaan... Bijvoorbeeld zoals deze site
Ik heb online een tutorial gevonden hoe je categorieën enzo aanmaakt, dat lukt, maar ik heb geen flauw idee hoe je dit BLOG op je homepage krijgt?
Iemand een idee waar te beginnen? De documentatie van Yootheme volstaat ook niet helaas. En ik heb ook al gezocht binnen het forum en vond geen antwoord.
Ik hoop op een antwoord want ben al een 1,5 dag aan het rotzooien en kom er niet uit,
Beankt alvast , groet,
Simone
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Help!!) niets toevoegt.
- Saleshoptillyoudrop
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 nov 2012 12:59
Hallo Simone,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat jij wilt is in principe ook te realiseren met standaard Joomla.
Als je voor Zoo kiest, dan moet je binnen Zoo bij de artikelen die je op je homepage wilt, het vinkje bij dat artikelen achter Frontpage op "Ja" zetten.
Dan kies je voor je home menu-item Zoo - voorpagina.
Voor je andere menu-item kies je dan Zoo - categorie.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat jij wilt is in principe ook te realiseren met standaard Joomla.
Als je voor Zoo kiest, dan moet je binnen Zoo bij de artikelen die je op je homepage wilt, het vinkje bij dat artikelen achter Frontpage op "Ja" zetten.
Dan kies je voor je home menu-item Zoo - voorpagina.
Voor je andere menu-item kies je dan Zoo - categorie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 nov 2012 13:07
Hallo Astrid,
Bedankt voor het welkom en je antwoord.
Je schrijft dat ik dit ook met standaard Joomla kan realiseren. Ben benieuwd? Ook iets dergelijks dus als als de website die ik hierboven aanhaal?
Begrijp ik het goed dat ik dus ook de losse modules die ik op de homepage wil in Zoo moet 'invoeren'.
Je kunt dus niet Zoo Blog 'los' gebruiken en plaatsen in een Yootheme template?
Bedankt weer, groetjes,
Simone
Bedankt voor het welkom en je antwoord.
Je schrijft dat ik dit ook met standaard Joomla kan realiseren. Ben benieuwd? Ook iets dergelijks dus als als de website die ik hierboven aanhaal?
Begrijp ik het goed dat ik dus ook de losse modules die ik op de homepage wil in Zoo moet 'invoeren'.
Je kunt dus niet Zoo Blog 'los' gebruiken en plaatsen in een Yootheme template?
Bedankt weer, groetjes,
Simone
- Saleshoptillyoudrop
- Nieuw op Joomla!NL
16 nov 2012 13:19Dit zijn geen modules, dit is gewoon content.dus ook de losse modules die ik op de homepage wil in Zoo moet 'invoeren'.
Alles wat je op je voorpagina wilt moet je in je blog in Zoo zetten en aangeven dat het op de voorpagina moet.
En Zoo gedraagt zich verder hetzelfde als content in Joomla.
Dus ook als je Zoo gebruikt krijg je een voorpagina blogweergave.
Een van de voordelen van het gebruik van Zoo is dat je eenvoudiger gebruik kunt maken van social media buttons en een reactiemogelijkheid. Een van de nadelen is dat de taalbestanden niet zo lekker in elkaar zitten.
Ik zou je adviseren om even te experimenteren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 nov 2012 13:25
Ok, bedankt weer! Het is me in ieder geval nu iets duidelijker.
Maar hoe zou ik in Joomla' een blog kunnen maken zonder ZOO? Tips hiervoor? Enig idee hoe dat bij deze site is gedaan? Want deze site gebruikt toevallig hetzelfde Yootheme template als ik.
Gewoon artikelen onder elkaar plaatsen en daar social media button plug-ins onder plaatsen? En een comment plug-in ofzo?
Mocht je nog een idee hebben: graag! Ga in ieder geval even uitproberen, maar dat was ik al aan het doen. Kwam alleen geen steek verder....
Bedankt!
Maar hoe zou ik in Joomla' een blog kunnen maken zonder ZOO? Tips hiervoor? Enig idee hoe dat bij deze site is gedaan? Want deze site gebruikt toevallig hetzelfde Yootheme template als ik.
Gewoon artikelen onder elkaar plaatsen en daar social media button plug-ins onder plaatsen? En een comment plug-in ofzo?
Mocht je nog een idee hebben: graag! Ga in ieder geval even uitproberen, maar dat was ik al aan het doen. Kwam alleen geen steek verder....
Bedankt!
- Saleshoptillyoudrop
- Nieuw op Joomla!NL
16 nov 2012 13:40
Je voorbeeld is een wordpress site en die zitten wat anders in elkaar.
Je hoeft geen artikelen onder elkaar te plaatsen als je gebruik maakt van de standaard Joomla mogelijkheid. Werkt eigenlijk hetzelfde, maak een categorie blog aan. Wijs daar al je artikelen aan toe. Vink de artikelen aan die je op de voorpagina wilt hebben.
Menu-systematiek is hetzelfde als bij Zoo, behalve dat je dus nu voor Joomla voorpaginablog en categorieblog kiest.
Je hoeft geen artikelen onder elkaar te plaatsen als je gebruik maakt van de standaard Joomla mogelijkheid. Werkt eigenlijk hetzelfde, maak een categorie blog aan. Wijs daar al je artikelen aan toe. Vink de artikelen aan die je op de voorpagina wilt hebben.
Menu-systematiek is hetzelfde als bij Zoo, behalve dat je dus nu voor Joomla voorpaginablog en categorieblog kiest.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- Saleshoptillyoudrop
- Nieuw op Joomla!NL
16 nov 2012 13:47
Dan sluit ik dit draadje omdat je vraag in principe beantwoord is. Mocht je nog ergens vastlopen kan je gewoon een nieuw draadje openen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.756 seconden