Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Forum verplaatsen naar andere database !
24 nov 2012 11:53
Hallo allemaal:
Ik gebruik momenteel Joomla 2.5.8 en wil mijn forum graag verplaatsen naar een aparte database, dus niet de database waar joomla en andere componenten op geïnstalleerd is.
Is dit mogelijk en hoe zou ik dit moeten aanpakken?
Iedere tip is van harte welkom en ik zou dankbaar zijn als er iemand een oplossing heeft.
Ik gebruik momenteel Joomla 2.5.8 en wil mijn forum graag verplaatsen naar een aparte database, dus niet de database waar joomla en andere componenten op geïnstalleerd is.
Is dit mogelijk en hoe zou ik dit moeten aanpakken?
Iedere tip is van harte welkom en ik zou dankbaar zijn als er iemand een oplossing heeft.
- jodelo
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 nov 2012 11:59
Zo werkt Joomla niet. 1 site 1 database. Dit geld voor Kunena en andere Joomla gebaseerde fora.
De enige mogelijkheid om dit te realiseren is om van een separate forum applicatie te gebruiken zoals VBulletin of PHPBB. Dan zul je echter de databases moeten koppelen door middel van JFusion.
Voor velen ook een uitdaging.
De enige mogelijkheid om dit te realiseren is om van een separate forum applicatie te gebruiken zoals VBulletin of PHPBB. Dan zul je echter de databases moeten koppelen door middel van JFusion.
Voor velen ook een uitdaging.
- Otto
-
- Bezoeker
-
24 nov 2012 12:04
Hallo Otto:
Daar was ik al bang voor, had dit al op internet gelezen maar dacht dat er misschien toch een (gemakkelijke) oplossing zou zijn. Ik denk dat ik het forum maar met een ander voorvoegsel in dezelfde database neerzet. Dit moet volgens mij wel gaan ?
Daar was ik al bang voor, had dit al op internet gelezen maar dacht dat er misschien toch een (gemakkelijke) oplossing zou zijn. Ik denk dat ik het forum maar met een ander voorvoegsel in dezelfde database neerzet. Dit moet volgens mij wel gaan ?
- jodelo
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 nov 2012 12:18
Ik weet niet welke extensie je gebruikt. Vaak zijn de extensie tabellen voldoende herkenbaar.
Persoonlijk zou ik alles zo veel mogelijk standaard laten.
Bedenk dat je iedere modificatie bij iedere update weer tegen komt.
Vaak slaat dan de paniek toe omdat na een update het niet meer werkt.
Persoonlijk zou ik alles zo veel mogelijk standaard laten.
Bedenk dat je iedere modificatie bij iedere update weer tegen komt.
Vaak slaat dan de paniek toe omdat na een update het niet meer werkt.
- Otto
-
- Bezoeker
-
24 nov 2012 12:21
Hoi Otto:
Ik begrijp wat je bedoeld, het is volgens mij ook niet mogelijk om Kunena b.v. op een subdomein te zetten, dat zou ook een oplossing kunnen zijn indien mogelijk. Volgens mij moet ik dan weer een complete joomla installatie op het subdomein doen, of zie ik dat fout?
Ik begrijp wat je bedoeld, het is volgens mij ook niet mogelijk om Kunena b.v. op een subdomein te zetten, dat zou ook een oplossing kunnen zijn indien mogelijk. Volgens mij moet ik dan weer een complete joomla installatie op het subdomein doen, of zie ik dat fout?
- jodelo
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 nov 2012 12:26
Dat zie je goed. Waarom wil je eigenlijk een aparte database?
- Otto
-
- Bezoeker
-
24 nov 2012 12:30
Omdat ik behoorlijk wat spam op het forum krijg dat ik zo wil scheiden van mijn Joomla installatie en database. Dit om misschien grotere problemen te voorkomen.
Of weet jij misschien nog andere oplossingen om van de spam af te komen ?
Of weet jij misschien nog andere oplossingen om van de spam af te komen ?
- jodelo
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 nov 2012 12:39
Door je database te scheiden kom je niet van je SPAM af. Je zult eerst moeten analyseren wat voor soort SPAM het is en hoe het in je site geplaatst wordt. Aan de hand daarvan kun je dan gepaste maatregelen nemen.
Denk daarbij aan bijvoorbeeld een Captcha.
Persoonlijk werk ik vaak met verborgen velden die door de spybot ingevuld worden, zodra ze ingevuld zijn, wordt de post niet geplaatst. De spybot ziet echter wel een 'fake' bedankt scherm.
Dus eerst huiswerk maken. Traceer de oorzaak en zodra die bekend is kun je gericht maatregelen nemen.
Denk daarbij aan bijvoorbeeld een Captcha.
Persoonlijk werk ik vaak met verborgen velden die door de spybot ingevuld worden, zodra ze ingevuld zijn, wordt de post niet geplaatst. De spybot ziet echter wel een 'fake' bedankt scherm.
Dus eerst huiswerk maken. Traceer de oorzaak en zodra die bekend is kun je gericht maatregelen nemen.
- Otto
-
- Bezoeker
-
24 nov 2012 12:46
Oke Otto, ik zal eens op onderzoek uitgaan en jouw opmerkingen ter harte nemen. Bedankt zover voor je hulp en uitleg. Deze kan op opgelost, ik zie hier nergens een knopje voor !!!
- jodelo
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
24 nov 2012 14:28
Je kunt zelf niet sluiten, dan kunnen alleen moderators. Als je (zoals je hierboven al goed doet) aangeeft dat het opgelost is of gesloten kan worden, dan is dat voldoende.
Bij deze gesloten.
Bij deze gesloten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.889 seconden