Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
iframe, youtube etc werkt niet meer
24 nov 2012 14:07 - 24 nov 2012 14:44
Sinds enige dagen heb ik probleem dat iframes en youtube niet meer werken. Ik gebruik JCE (betaald) Mogelijk is het probleem ontstaan bij de upgrade naar 2.2.9.1
De code wordt niet opgeschoond, die is gewoon zichtbaar na opslaan. Maar de toepassingen werken niet meer. Alle instellingen in Joomla en JCE staan goed: geen text filter; geen html opschonen, standaard profiel goed ingesteld, iframe en youtube aangevinkt in JCE.
Tortags veroorzaakt blijkbaar bij velen dit probleem, maar die extensie gebruik ik niet. Dus moet wat anders zijn. Ik heb al diverse plugin aan/uit gezet maar geen enkel resultaat. Schone Joomla geupload moch ook niet baten.
Ik gebruik Joomla 2.5.8 / PHP 5.3.17 / probleem in alle browsers
Alvast bedankt voor hulp!
Edit Jelle.
Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
De code wordt niet opgeschoond, die is gewoon zichtbaar na opslaan. Maar de toepassingen werken niet meer. Alle instellingen in Joomla en JCE staan goed: geen text filter; geen html opschonen, standaard profiel goed ingesteld, iframe en youtube aangevinkt in JCE.
Tortags veroorzaakt blijkbaar bij velen dit probleem, maar die extensie gebruik ik niet. Dus moet wat anders zijn. Ik heb al diverse plugin aan/uit gezet maar geen enkel resultaat. Schone Joomla geupload moch ook niet baten.
Ik gebruik Joomla 2.5.8 / PHP 5.3.17 / probleem in alle browsers
Alvast bedankt voor hulp!
Edit Jelle.

- pixelstext
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
25 nov 2012 13:23
Probeer de code eens toe te voegen met "no editor"
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
25 nov 2012 23:01
Hallo Jelle,
Dat heb ik ook al geprobeerd en ook met andere editors: alles zonder resultaat.
Ik gebruik diezelfde JCE-versie ook op 1.5 Joomla sites en daar werkt het wel goed.
Zijn er conflicten tussen Joomla 2.5.8 en de laatste JCE bekend?
Ik gebruik diezelfde JCE-versie ook op 1.5 Joomla sites en daar werkt het wel goed.
- pixelstext
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
26 nov 2012 12:44Als het probleem ook met andere editors zich voordoet lijkt het mij geen JCE probleem maar misschien een server probleem omdat het in 1.5 wel werkt en in 2.5.8 niet.pixelstext schreef : Hallo Jelle,
Ook werkt het niet met "no editor" dus is het geen editor probleem.
Of toch een conflict met iets anders.
Ik heb dus zo geen oplossing misschien een ander forumlid die het weet.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
26 nov 2012 13:26
Kan je de code die je probeert te plaatsen hier posten? Misschien dat er dan iets meer duidelijk wordt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
26 nov 2012 16:05 - 26 nov 2012 16:13
Hallo Astrid,
Dat is deze:
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Dat is deze:
Code:
<p><i-frame width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=vouershof+1+geleen&aq=&sll=51.26448,5.896434&sspn=1.624115,4.22699&ie=UTF8&hq=&hnear=Vouershof+1,+6161+DB+Geleen,+Sittard-Geleen,+Limburg&t=m&z=14&ll=50.962786,5.81047&output=embed"><br /><small><a href="http://maps.google.nl/maps?f=q&source=embed&hl=nl&geocode=&q=vouershof+1+geleen&aq=&sll=51.26448,5.896434&sspn=1.624115,4.22699&ie=UTF8&hq=&hnear=Vouershof+1,+6161+DB+Geleen,+Sittard-Geleen,+Limburg&t=m&z=14&ll=50.962786,5.81047" style="color: #0000ff; text-align: left;">Grotere kaart weergeven</a></small>
</i-frame>
- pixelstext
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
27 nov 2012 12:46
Hebbes!
De originele code bevat "iframe" maar daar maakt JCE (of Joomla instelling) van "i-frame"!
Wat ik ook doe ik krijg dat "-" er niet tussenuit.....ook niet met "no-editor"
Om gek van te worden!
De originele code bevat "iframe" maar daar maakt JCE (of Joomla instelling) van "i-frame"!
Wat ik ook doe ik krijg dat "-" er niet tussenuit.....ook niet met "no-editor"
Om gek van te worden!
- pixelstext
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
27 nov 2012 13:17 - 27 nov 2012 13:17
Klopt dat streepje is niet goed.
Ik heb het even geprobeerd in de editor TinyMCE en dat werkt maar dan moet ik dit weghalen , zie bijlage
In JCE weet ik het niet.
Ik heb het even geprobeerd in de editor TinyMCE en dat werkt maar dan moet ik dit weghalen , zie bijlage
In JCE weet ik het niet.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
27 nov 2012 21:17
Dank je Jelle, maar helaas werkt dat niet. Op die manier lukt het wel om bij de slot tag "/i-frame" het streepje te verwijderen. Maar na "opslaan" staat de eerste tag weer mooi als "i-frame"
Ook met "no editor" lukt dit niet.
Om gek van te worden.
Ook met "no editor" lukt dit niet.
Om gek van te worden.
- pixelstext
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
27 nov 2012 21:18 - 27 nov 2012 21:18
Vreemd,
Ik heb het hier getest en het werkt prima met de code zonder streepje.
Maak je wel gebruik van de HTML knop in de editor om de code toe te voegen?
Ik heb het hier getest en het werkt prima met de code zonder streepje.
Maak je wel gebruik van de HTML knop in de editor om de code toe te voegen?
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
27 nov 2012 22:16
Ik vond het volgende,
Maak je gebruik van De plugin van RS firewall active scanner?
Zo ja.
Op te lossen door de plugin uit te schakelen, template aanpassen en vervolgens de plugin weer activeren.
Maak je gebruik van De plugin van RS firewall active scanner?
Zo ja.
Op te lossen door de plugin uit te schakelen, template aanpassen en vervolgens de plugin weer activeren.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
27 nov 2012 22:51
Precies Jelle, dat is de oplossing!
Alleen werkt dat niet in het bewuste artikel, daar blijft de code gemankeerd. Maar in een nieuw aangemaakt artikel werk deze oplossing, ook na activeren blijft iframe zichtbaar.
Zal deze bug aan RSJoomla rapporteren.
Nogmaals hartelijke dank!
[OPGELOST]
Alleen werkt dat niet in het bewuste artikel, daar blijft de code gemankeerd. Maar in een nieuw aangemaakt artikel werk deze oplossing, ook na activeren blijft iframe zichtbaar.
Zal deze bug aan RSJoomla rapporteren.
Nogmaals hartelijke dank!
[OPGELOST]
- pixelstext
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.900 seconden