Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

JEvents 2.1.18 probleem aanmaken en bewerken evenement

JEvents 2.1.18 probleem aanmaken en bewerken evenement

29 nov 2012 14:58
#1
Ik heb een aantal gebruikers die evenementen zouden moeten kunnen aanmaken en bewerken met JEvents.

Bij testen krijg ik echter steeds onderstaande errors.
Ik had een en ander gevonden dat het zou te maken kunnen hebben met geautoriseerde gebruikers in JEvents zelf. Maar hoe ik het ook instel, het werkt niet. Het enige verschil is dat het een andere error is...

Gebruikers autorisatie inschakelen : Ja
Publiceer eigen : Ja
Error =
Fatal error: Call to undefined method stdClass::catids() in .../components/com_jevents/libraries/helper.php on line 864


Gebruikers autorisatie inschakelen : Nee
Publiceer eigen : Ja
Error =
Fatal error: Call to a member function rp_id() on a non-object in .../administrator/components/com_jevents/libraries/saveIcalEvent.php on line 215
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58

JEvents 2.1.18 probleem aanmaken en bewerken evenement

29 nov 2012 16:13
#2
Omdat ik vermoed dat dit ook gevraagd zal worden hieronder nog wat instellingen.

Permissies voor deze groep:
Code:
Toegang tot beheerdersinterface Toegestaan Evenementen aanmaken Toegestaan JEV_JACTION_EDIT_OWN Toegestaan Evenementen bewerken Toegestaan Publiceer/beheer evenementen Toegestaan Verwijder alle evenementen Toegestaan Instellen Toegestaan

Geautoriseerde Gebruikers
Code:
NAME Gebruikersnaam Ingeschakeld? JA Maken? JA Max aantal evenementen? 9999 (origineel was 0) Publiceer eigen? JA Verwijder eigen? JA Bewerk alles? JA Publiceer alles? JA Verwijder alles? NEE Afbeeldingen uploaden? JA Bestanden uploaden? JA Eigen extra's maken? JA Algemene extra's maken? JA Max extra's? 9999 (origineel was 0)

Al weet ik niet of het hier mee te maken heeft...
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58

JEvents 2.1.18 probleem aanmaken en bewerken evenement

30 nov 2012 12:47
#3
Hallo,

Ik kwam dezelfde foutmelding tegen in dit draadje op ons forum via de zoek optie.
forum.joomlanl.nl/forum/64-2-5-x-joomla-...70-jevents-problemen
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

JEvents 2.1.18 probleem aanmaken en bewerken evenement

30 nov 2012 13:54 - 30 nov 2012 13:57
#4

Jelle.D schreef : Hallo,
Ik kwam dezelfde foutmelding tegen in dit draadje op ons forum via de zoek optie.
forum.joomlanl.nl/forum/64-2-5-x-joomla-...70-jevents-problemen

Bedankt maar dit had ik reeds gevonden. Hier betrof het blijkbaar echter een ander probleem, ook al was de error hetzelfde.

Ondertussen had ik JEvents 2.2.8 geïnstalleerd maar dat hielp ook niet. Nadien echter per toeval (stoemelings zoals we in Vlaanderen zeggen) ontdekt dat de oorzaak het volgende was: ik probeerde met een account onder de groep Hoofdredacteur een testevenement te maken dat toegangsniveau Admin heeft. Dit om het uiteraard niet zichtbaar te maken voor gewone gebruikers. Iedere keer kreeg ik dus 1 van die 2 foutmeldingen. Maar nu was ik vergeten dit op Admin te zetten en stond dus nog op Public toen ik het opsloeg. En dat lukte wel! Bovendien heb ik nu gemerkt dat al die testen eigenlijk wel waren opgeslagen. Maar dus enkel zichtbaar als Admin in frontend, of in Jevents in de backend.

Ik kan dus Als Hoofdredacteur (= niveau Special) tot en met dit niveau een kalenderitem plaatsen. Hoger niet wat natuurlijk logisch is. Maar i.p.v. dat JEvents dan een normale melding zou weergeven...

Hierdoor heb ik dan weer een nieuwe vraag: is het mogelijk om ergens het niveau Admin uit te sluiten? Of beter nog, enkel niveau Public mogelijk maken?

En bijkomend zou ik ook graag willen dat gebruikers niet meer kunnen kiezen onder welke naam ze een evenement plaatsen. Momenteel is er een dropdown menu waarin alle gebruikersnamen uit categorie Hoofdredacteur geselecteerd kunnen worden.

Categorieën en Toegangsniveau kunnen blijkbaar nergens ingesteld worden in de backend. Bovendien is dropdown menu Toegangsniveau (Public Bestuur Admin Gast Registered Special) niet zichtbaar als de editor is ingeschakeld. Als ik het uitschakel wijzigt de layout en is het er wel. Toegangsniveau staat achter Categorieën en ik zou het eronder willen plaatsen.

Veel probleempjes dus met JEvents... Hopelijk weet iemand raad?
Laatst bewerkt 30 nov 2012 13:57 door Pedro.
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58

JEvents 2.1.18 probleem aanmaken en bewerken evenement

03 dec 2012 15:17
#5
Ik ben ondertussen uiteraard ook nog op zoek gegaan en heb reeds het volgende gevonden.

Door volgende regels toe te voegen in mijn template.css is het dropdownmenu verdwenen maar staat er nog wel “Maker van evenement:”

Code:
select#jev_creatorid.inputbox { display: none !important; } .accesslevel {display:none;}

Omdat ik dan persoonlijk liever heb dat gewoon de naam van de maker wordt weergegeven, zonder dat dit kan aangepast worden, heb ik na wat gegoogle gevonden dat je dit blijkbaar zou kunnen veranderen in /administrator/components/com_jevents/views/icalevent/tmpl/edit.php. Ik vermoed dat "clistChoice" moet vervangen worden door iets anders maar aangezien ik niets van php ken heb ik geen idee! Zou iemand me hierbij kunnen helpen a.u.b.?

Code:
<?php if(isset($this->users)){?> <tr class="jevcreator"> <td align="left"><?php echo JText::_('JEV_EVENT_CREATOR'); ?>:</td> <td colspan="3"> <?php echo $this->users;?> </td> </tr> <?php } ?> <tr> <?php if ($native && $this->clistChoice){ ?> <td> <script type="text/javascript" language="Javascript"> function preselectCategory(select){ var lookup = new Array(); lookup[0]=0; <?php foreach ($this->nativeCals as $nc) { echo 'lookup['.$nc->ics_id.']='.$nc->catid.';'; } ?> document.adminForm['catid'].value=lookup[select.value]; } </script>

Dat het toegangsniveau (accesslevel) dan wordt weergegeven inclusief "admin" daar kan ik mee leven. Al zou ik dat graag onder Categorieën (category) plaatsen...

Code:
<?php } if (isset($this->glist)) {?> <td align="left" class="accesslevel"><?php echo JText::_('JEV_EVENT_ACCESSLEVEL'); ?></td> <td class="accesslevel"><?php echo $this->glist; ?></td> <?php } else { echo "<td/><td/>\n"; } if ($this->repeatId!=0) { echo "<td/><td/>\n"; } ?> </tr>
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie