Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Nieuwe website
Nieuwe website
06 dec 2012 16:06
Beste mensen,
Ik wil een nieuwe website gaan bouwen en wil dit heel graag doen in Joomla maar heb even een vraag aan jullie.
Als ik hem met Joomla maak dan wil ik graag een extensie hebben waarmee je makkelijk foto's en nieuwsartikelen online kunt zetten.
Het wordt dus een nieuwssite in de regio.
Hoop dat jullie hier iets voor hebben of over weten.
Ik wil een nieuwe website gaan bouwen en wil dit heel graag doen in Joomla maar heb even een vraag aan jullie.
Als ik hem met Joomla maak dan wil ik graag een extensie hebben waarmee je makkelijk foto's en nieuwsartikelen online kunt zetten.
Het wordt dus een nieuwssite in de regio.
Hoop dat jullie hier iets voor hebben of over weten.
- PP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Nieuwe website
07 dec 2012 10:54
Kan je iets duidelijker uitleggen wat je precies wilt bereiken. Artikelen en foto's toevoegen kan gewoon via de frontend of de backend van Joomla, maar ik vermoed dat je iets anders wilt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Nieuwe website
07 dec 2012 13:34
Hoi Astrid,
Sorry en zal het even wat proberen duidelijker uit te leggen! Ik wil dus een website bouwen en hierop komen meerdere beheerders. Deze moeten allemaal makkelijk in kunnen loggen en op een makkelijke manier foto's toe kunnen voegen en deze foto's horen dus in een artikel. We hebben eerlijk gezegd al een site draaien 112today.nl alleen gaat deze uit de lucht aangezien er een aantal dingen in zitten die niet goed werken.
Het moet echter wel zoiets worden. Dus mensen schrijven een artikel en hier moeten foto's aan toegevoegd worden en dit moet op een makkelijke manier kunnen. Nu maakt de beheerder van de site gebruik van K2 en nu merk in hiervan dat er toch wel wat nadelen aanzitten met bepaalde extensies. De fotoslider die je nu ziet vind ik niet mooi en handig en hij gaf me aan dat dit niet anders kan ivm K2.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Hoor graag van je/jullie
Sorry en zal het even wat proberen duidelijker uit te leggen! Ik wil dus een website bouwen en hierop komen meerdere beheerders. Deze moeten allemaal makkelijk in kunnen loggen en op een makkelijke manier foto's toe kunnen voegen en deze foto's horen dus in een artikel. We hebben eerlijk gezegd al een site draaien 112today.nl alleen gaat deze uit de lucht aangezien er een aantal dingen in zitten die niet goed werken.
Het moet echter wel zoiets worden. Dus mensen schrijven een artikel en hier moeten foto's aan toegevoegd worden en dit moet op een makkelijke manier kunnen. Nu maakt de beheerder van de site gebruik van K2 en nu merk in hiervan dat er toch wel wat nadelen aanzitten met bepaalde extensies. De fotoslider die je nu ziet vind ik niet mooi en handig en hij gaf me aan dat dit niet anders kan ivm K2.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Hoor graag van je/jullie
- PP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Nieuwe website
07 dec 2012 21:05
K2 vind ik anders wel een goed component voor wat jij allemaal wil...
Wat vind je verkeerd aan die slider? Het uitzicht kan wel wat worden aangepast in de css..
Joomlaworks.net heeft wel meerdere van die silders beschikbaar die volgens mij wel allemaal bruikbaar zullen zijn met K2
Kijk even hier naar de demo bij commerciële extensies demo.joomlaworks.net/frontpage-slideshow/keesports-template
Wat vind je verkeerd aan die slider? Het uitzicht kan wel wat worden aangepast in de css..
Joomlaworks.net heeft wel meerdere van die silders beschikbaar die volgens mij wel allemaal bruikbaar zullen zijn met K2
Kijk even hier naar de demo bij commerciële extensies demo.joomlaworks.net/frontpage-slideshow/keesports-template
- Lode
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Nieuwe website
08 dec 2012 13:24
Die ziet er wel goed uit trouwens! Is deze ook freeware of moet je deze kopen? Als dat moet dan koop ik hem uiteraard! De huidige slider vind ik gewoon niet overzichtelijk! Nu heb ik nog een vraag: we werkte dus al met K2 en nu bestaan er in Nederland ongeveer 7000 plaatsen. Wij zijn toen gestart om in K2 catergorien aan te maken met Noord Holland en dan daaronder Hoorn, de Goorn bla bla bla. Nu is dit gewoon niet te doen om al deze plaatsen in het systeem te zetten.
Weet iemand een makkelijkere manier om bijvoorbeeld als ik nieuws heb uit Amsterdam dat je dat kan groeperen/selecteren en dat als je naar Amsterdam gaat op de site dat je dan alleen nieuws uit Amsterdam ziet!?
Beetje duidelijk wat ik bedoel
Ik hoop iets te horen!
Weet iemand een makkelijkere manier om bijvoorbeeld als ik nieuws heb uit Amsterdam dat je dat kan groeperen/selecteren en dat als je naar Amsterdam gaat op de site dat je dan alleen nieuws uit Amsterdam ziet!?
Beetje duidelijk wat ik bedoel

Ik hoop iets te horen!
- PP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Nieuwe website
08 dec 2012 13:57 - 08 dec 2012 14:07
De slider kost nog geen 20 euro.
Ik snap wat je wil.
7000 is veel.. zijn dat 7000 zelfstandige gemeentes? of zijn dat al samengestelde groepen van enkele kleine gemeentes.
Anders kan je ook werken met de gefuseerde gemeentes of kan je ook werken met regio's en de grote steden apart maken.
Ik kan zo niet direct iets bedenken.Volgens mij zal je met ieder systeem dat je gebruikt op een of andere manier die 7000 onderverdelingen moeten aanmaken.
Je hoeft het eigenlijk niet in 1 keer te doen. Je kan ook wachten van categorieën aan te maken tot je een de eerste keer een artikel uit die gemeente hebt.
Ben benieuwd of er anderen betere ideeën hebben, want ik vindt et eigenlijk wel best een interessant onderwerp.
Ik heb net nog even jullie site bekeken. Je hebt het al allemaal.. Waarom wil je dan opnieuw beginnen? Wat is er dan niet goed aan de werking van deze site. (een ander uitzicht staat helemaal los van de inhoud en werking van de site)
Ik snap wat je wil.
7000 is veel.. zijn dat 7000 zelfstandige gemeentes? of zijn dat al samengestelde groepen van enkele kleine gemeentes.
Anders kan je ook werken met de gefuseerde gemeentes of kan je ook werken met regio's en de grote steden apart maken.
Ik kan zo niet direct iets bedenken.Volgens mij zal je met ieder systeem dat je gebruikt op een of andere manier die 7000 onderverdelingen moeten aanmaken.
Je hoeft het eigenlijk niet in 1 keer te doen. Je kan ook wachten van categorieën aan te maken tot je een de eerste keer een artikel uit die gemeente hebt.
Ben benieuwd of er anderen betere ideeën hebben, want ik vindt et eigenlijk wel best een interessant onderwerp.
Ik heb net nog even jullie site bekeken. Je hebt het al allemaal.. Waarom wil je dan opnieuw beginnen? Wat is er dan niet goed aan de werking van deze site. (een ander uitzicht staat helemaal los van de inhoud en werking van de site)
- Lode
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Nieuwe website
08 dec 2012 14:21
We hebben in Nederland: 458 gemeenten en 7000 plaatsnamen. dus dit is haast niet te doen. Je hebt wel gelijk dat zodra je nieuws hebt je hem gelijk aan kunt maken. Alleen moesten we het toen bij modules, k2 en nog eentje doen voor 1 plaats. Dat is veel te veel werk.
Hoop dat iemand anders een idee heeft
Hoop dat iemand anders een idee heeft
- PP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Nieuwe website
08 dec 2012 14:22 - 08 dec 2012 14:25
en dan vond ik nog deze mooi zoekfunctie, maar je moet dan wel weer categorieën hebben.
extensions.styleware.eu/index.php/k2-filtrify
En normaal zijn er toch genoeg modules die de inhoud en categorieën gewoon uit k2 halen. Als je daar nu eens naar zoekt, dan kan je die hele K2 toch gewoon verder gebruiken met alle gegevens.
extensions.styleware.eu/index.php/k2-filtrify
En normaal zijn er toch genoeg modules die de inhoud en categorieën gewoon uit k2 halen. Als je daar nu eens naar zoekt, dan kan je die hele K2 toch gewoon verder gebruiken met alle gegevens.
- Lode
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Nieuwe website
08 dec 2012 14:27
Deze extensie bedoel je om het laatste nieuws weer te geven op de frontpage?
- PP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Nieuwe website
08 dec 2012 14:46
neen ik bedoelde die helemaal bovenaan
K2 Filtrify om te zoeken.
De rest heb ik niet bekeken, maar er zal daar nog wel bruikbaars tussen zitten.
K2 Filtrify om te zoeken.
De rest heb ik niet bekeken, maar er zal daar nog wel bruikbaars tussen zitten.
- Lode
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Nieuwe website
09 dec 2012 11:08
Hoi Lode,
Bedankt weer voor je hulp! Zal eens kijken wat de makkelijkste manier is om artikelen te plaatsen. Zelf dacht ik categorien aan te maken in K2 en dan daaraan gekoppeld artikelen. In BLOG style is het beste denk ik of niet? Kan je die BLOGS ook aanpassen zo ja waar doe ik dat?
Bedankt weer voor je hulp! Zal eens kijken wat de makkelijkste manier is om artikelen te plaatsen. Zelf dacht ik categorien aan te maken in K2 en dan daaraan gekoppeld artikelen. In BLOG style is het beste denk ik of niet? Kan je die BLOGS ook aanpassen zo ja waar doe ik dat?
- PP
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Nieuwe website
09 dec 2012 11:43
Hier kan je je verdiepen in het component.
ttp://demo.getk2.org/
getk2.org/
Je kan enorm veel aanpassingen doen aan k2.. zeer veel instellingen en keuzes...
Kijk op de demosite naar enkele mogelijkheden.
En om te werken met k2, ga je bij componenten naar k2 en maak daar je artikels.
ttp://demo.getk2.org/
getk2.org/
Je kan enorm veel aanpassingen doen aan k2.. zeer veel instellingen en keuzes...
Kijk op de demosite naar enkele mogelijkheden.
En om te werken met k2, ga je bij componenten naar k2 en maak daar je artikels.
- Lode
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.735 seconden