Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hoe hikashop bij meertalige joomla aanpassen?
Hoe hikashop bij meertalige joomla aanpassen?
12 dec 2012 16:31
Wie kan een advies geven wat is de beste oplossing om hikashop bij meertalige joomla aan te passen. Met meertalige joomla tot nu toe heb ik geen problemen. Alles ging goed. Ik heb wel info gevonden voor de beste configuratie. Maar nu ik weet het niet, hoe verder met hikashop. Hoe het best met elkaar verbinden?
Weet iemand waar kan ik informatie vinden, het liefst in het Nederlands.
In joomla heb ik eerst voor iedere taal een categorie gemaakt, dus alles wel duidelijk.
Voorbaat bedankt, Veronika
Weet iemand waar kan ik informatie vinden, het liefst in het Nederlands.
In joomla heb ik eerst voor iedere taal een categorie gemaakt, dus alles wel duidelijk.
Voorbaat bedankt, Veronika
- Vero
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
12 dec 2012 16:59
Volgens hun forum kan dat alleen maar met Falang. Kan er niet echt wijs uit overigens omdat de helft chinees is op dat forum, dus er zijn geen datums leesbaar. Weet dus niet of het verouderde info is.
Maar misschien dat een ander lid het weet. Anders even bij de makers informeren.
Maar misschien dat een ander lid het weet. Anders even bij de makers informeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
12 dec 2012 18:54
Ik wil zelf vertaalde en gecorrigeerde teksten plaatsen, want die automatische vertalers passen niet bij mijne website. Te veel specifieke woorden. Dus ik krijg een vreemde tekst. I heb GTranslate gekocht en weg gegooid. Ik heb niet zo veel teksten, dus geen probleem zelf te vertalen.
Ik zie dat alle modules van hikashop wel worden vertaald. Ik heb allen hikashop functies vertaald hebben. Deze krijg ik zo en zo. Content ik ga zelf schrijven in alle tallen.
Ik wil allen weten hoe het best instellen en met joomla verbinden deze drie tallen. Enig idee? Of iemand al heeft wat ervaring om een advies te geven. Forum ook al bekeken. Ook een topic geplaatst. Ik heb een betaalde versie, dus meer mogelijkheden.
Veronika
Ik zie dat alle modules van hikashop wel worden vertaald. Ik heb allen hikashop functies vertaald hebben. Deze krijg ik zo en zo. Content ik ga zelf schrijven in alle tallen.
Ik wil allen weten hoe het best instellen en met joomla verbinden deze drie tallen. Enig idee? Of iemand al heeft wat ervaring om een advies te geven. Forum ook al bekeken. Ook een topic geplaatst. Ik heb een betaalde versie, dus meer mogelijkheden.
Veronika
- Vero
-
Heeft onderwerp gestart
-
13 dec 2012 10:01
Falang is geen automatische vertaler. Ik weet echt niet hoe hikashop werkt, dus de meest betrouwbare informatie krijg je bij de makers.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
13 dec 2012 10:21
De laatste HikaShop-versies heb ik vertaald.
De NL-versie kun je van de site van HikaShop halen.
Ook andere talen staan daar beschikbaar.
Als je ook deze talen installeert zal HikaShop een andere taal kiezen als de websitebezoeker de site in een andere taal opent.
Mocht je zelf aanpassingen doen in de taalbestanden, doe dat dan via de taal-optie onder extensiebeheer in Joomla backend.
Alles wat je daar aanpast overschrijft de ini-taalbestanden van HikaShop.
Bij een upodate van HikaShop worden je wijzigen dan ook niet overschreven.
De NL-versie kun je van de site van HikaShop halen.
Ook andere talen staan daar beschikbaar.
Als je ook deze talen installeert zal HikaShop een andere taal kiezen als de websitebezoeker de site in een andere taal opent.
Mocht je zelf aanpassingen doen in de taalbestanden, doe dat dan via de taal-optie onder extensiebeheer in Joomla backend.
Alles wat je daar aanpast overschrijft de ini-taalbestanden van HikaShop.
Bij een upodate van HikaShop worden je wijzigen dan ook niet overschreven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
13 dec 2012 19:52
Zeker zegen, ik begrijp niet helemaal waarvoor deze FaLang is nodig.
1. Ik heb drie talen geïnstalleerd ook in Hikashop en deze doen hun werk perfect. Alles is vertaald behalve mijn teksten.
2. Falang zelf vertaald niks of vertaald hikashop content? Dan zo en zo ik moet alle teksten in drie talen daarin zetten.
Is deze nog een taal switcher? Dan, denk ik, die van joomla is al genoeg. Heb ik iets gemist?
Veronika
1. Ik heb drie talen geïnstalleerd ook in Hikashop en deze doen hun werk perfect. Alles is vertaald behalve mijn teksten.
2. Falang zelf vertaald niks of vertaald hikashop content? Dan zo en zo ik moet alle teksten in drie talen daarin zetten.
Is deze nog een taal switcher? Dan, denk ik, die van joomla is al genoeg. Heb ik iets gemist?
Veronika
- Vero
-
Heeft onderwerp gestart
-
13 dec 2012 20:33
Als ik Falang goed begrijp mixt die extensie de bestaande vertaling met wat je zelf aanbrengt.
Maar ik ken de tool niet zelf. Voor meer vragen over Falang kun je denk ik beter even op de site van de maker kijken. Daar staat ook een uitgebreide FAQ.
Maar ik ken de tool niet zelf. Voor meer vragen over Falang kun je denk ik beter even op de site van de maker kijken. Daar staat ook een uitgebreide FAQ.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
14 dec 2012 10:44Ik denk dat je je huiswerk niet goed genoeg gemaakt hebt. Als je besluit om een meertalige webshop te maken, dan is het handig om van te voren te kijken of je webshop component dat ook ondersteunt. Virtuemart doet dat bijvoorbeeld wel met de core Joomla meertaligheid.Heb ik iets gemist?
Aan de reacties te zien zijn er weinig leden die Hikashop in een meertalige site gebruiken, dus je zult toch zelf op onderzoek uit moeten gaan.
Ter info: Falang is de 2.5 equivalent van Joomfish. Kan dus ook gebruikt worden als alternatief van de core meertaligheid van Joomla.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden