Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Phoca Gallery slideshow
Phoca Gallery slideshow
21 dec 2012 21:36
Ondanks uitgebreide zoektochten kom ik er niet achter waarom bij twee Joomla sites van mij de slide shows van Phoca Gallery niet werken.
Ik heb keurige foto's en thumbnails die weliswaar werken met de slimbox (geen slideshow dus).
Alle andere opties geven vreemde resultaten. Het beeld met shadowbox(plus) staat teveel naar rechts en de slideshow start niet.
Boxplus is de mooiste voor mijn doel, echter de slide show start vhier wel maar laat met een razende snelheid alle foto's zien en ik krijg hem niet langzamer ingesteld, ondanks wijzigen van vele opties.
Ik werk met Joomla 2.5.8 en Phoca 3.2.2
Zou het soms helpen als ik alle Phoca bestanden deïnstalleer en alles opnieuw ga installeren?
Wie weet hier een oplossing of kent dit verschijnsel?
Site staat nu gewoon op Slimbox, maar ik wil graag een slideshow mogelijkheid.
Site: www.anbowoudenberg.net (test fase)
Ik heb keurige foto's en thumbnails die weliswaar werken met de slimbox (geen slideshow dus).
Alle andere opties geven vreemde resultaten. Het beeld met shadowbox(plus) staat teveel naar rechts en de slideshow start niet.
Boxplus is de mooiste voor mijn doel, echter de slide show start vhier wel maar laat met een razende snelheid alle foto's zien en ik krijg hem niet langzamer ingesteld, ondanks wijzigen van vele opties.
Ik werk met Joomla 2.5.8 en Phoca 3.2.2
Zou het soms helpen als ik alle Phoca bestanden deïnstalleer en alles opnieuw ga installeren?
Wie weet hier een oplossing of kent dit verschijnsel?
Site staat nu gewoon op Slimbox, maar ik wil graag een slideshow mogelijkheid.
Site: www.anbowoudenberg.net (test fase)
Groetjes en prettige dag,
Ed
Ed
- kroonsbe
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Phoca Gallery slideshow
22 dec 2012 10:52
Heb je dat in alle browsers? Ik zie namelijk wel dat er geen doctype declaratie staat. Dat zou in ieder geval een deel van de problemen kunnen verklaren als je de site bekijkt met IE.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Phoca Gallery slideshow
22 dec 2012 14:08
Hoi Sstrid,
ja ik heb hetzelfde probleem ook met Firefox.
Ik heb wel vanochtend met boxplus een slideshow werkend gekregen alleen de tijdsduur blijkt nauwelijks of niet aan te passen. Vreemd allemaal.
Sorry, maar ik zag eerder iets als doctype declaraties op dit forum, maar ik weet niet wat er wordt bedoelt of waar ik bijv. e.e.a. zou moeten aanpassen.
Ik spendeer nu al dagen om de Phoca Gallery foto's in mijn menu's ook als diapresentatie te kunnen tonen.
Ik heb al bijna alle instellingen van Phoca hwijzigd, geen goed resultaat.
ja ik heb hetzelfde probleem ook met Firefox.
Ik heb wel vanochtend met boxplus een slideshow werkend gekregen alleen de tijdsduur blijkt nauwelijks of niet aan te passen. Vreemd allemaal.
Sorry, maar ik zag eerder iets als doctype declaraties op dit forum, maar ik weet niet wat er wordt bedoelt of waar ik bijv. e.e.a. zou moeten aanpassen.
Ik spendeer nu al dagen om de Phoca Gallery foto's in mijn menu's ook als diapresentatie te kunnen tonen.
Ik heb al bijna alle instellingen van Phoca hwijzigd, geen goed resultaat.
Ed
Ed
- kroonsbe
-
Heeft onderwerp gestart
-
Phoca Gallery slideshow
22 dec 2012 14:59 - 22 dec 2012 15:00
Astrid,
Ik heb een plugin ontdekt (Multimedia-boxplus), die heb ik via extensiebeheer geïnstalleerd en in het controlpanel van Phoca heb ik bij de gegevensinstellingen toch weer Boxplus aangegeven.
En.. het mirakel was daar: het werkte. Nu moet ik nog even uitvissen waar ik de dia tijdsduur echt kan aanpassen, want dat lijkt nu zowel via de plugin als via Phoca controlpanel te kunnen.
Als ik nog iets anders moet doen hoor ik dat graag, maar ik neem aan dat die (Joomla)plugin iets voor me heeft gedaan wat in elk geval het gewenste resultaat bracht. Kijk maar eens bij fotoreportages op de testsite www.anbowoudenberg.net .
Bedankt en deze kan weer geclosed worden.
Ik heb een plugin ontdekt (Multimedia-boxplus), die heb ik via extensiebeheer geïnstalleerd en in het controlpanel van Phoca heb ik bij de gegevensinstellingen toch weer Boxplus aangegeven.
En.. het mirakel was daar: het werkte. Nu moet ik nog even uitvissen waar ik de dia tijdsduur echt kan aanpassen, want dat lijkt nu zowel via de plugin als via Phoca controlpanel te kunnen.
Als ik nog iets anders moet doen hoor ik dat graag, maar ik neem aan dat die (Joomla)plugin iets voor me heeft gedaan wat in elk geval het gewenste resultaat bracht. Kijk maar eens bij fotoreportages op de testsite www.anbowoudenberg.net .
Bedankt en deze kan weer geclosed worden.
Ed
Ed
- kroonsbe
-
Heeft onderwerp gestart
-
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden