Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Fout in mega.class.php - megamenu verticaal

29 dec 2012 12:14 - 29 dec 2012 12:21
Goedemorgen,

Na geweldige hulp van Anne M. heb ik onze site behoorlijk goed draaiend, maar er doet zich nog wat geks voor in het megamenu. Tenminste ik denk dat het daaraan ligt.

De site is www.barbieredifigaro.nl .

Joomla 2.5.8 en vm 2.0.12

Als ik (bijvoorbeeld) de functie oude bestellingen gebruik, dan lijkt de oriëntatie van megamenu plotseling verticaal en dat geeft een heel gek beeld natuurlijk.

Daarnaast verschijnt vele keren de volgende foutcode:

Warning: in_array() [function.in-array]: Wrong datatype for second argument in ////domains/barbieredifigaro.nl/public_html/plugins/system/jat3/jat3/core/menu/mega.class.php on line 277

Ik heb dat stukje bekeken, maar dat is voor mij Chinees.

Er staat dit: (heb zelf even de regelnummers hier beperkt toegevoegd)
Code:
/** * Generate class item * * @param object $mitem Menu item * @param int $level Menu level * @param string $pos Position * * @return void */ function genClass($mitem, $level, $pos) { $iParams = new JRegistry($mitem->params); $cls = "mega" . ($pos ? " $pos" : ""); if (@$this->children[$mitem->id] || (isset($mitem->content) && $mitem->content)) { if ($mitem->megaparams->get('group')) $cls .= " group"; else if ($level < $this->getParam('endlevel')) $cls .= " haschild"; } 277 $active = in_array($mitem->id, $this->open); 278 if (!preg_match('/group/', $cls)) $cls .= ($active ? " active" : ""); if ($mitem->megaparams->get('class')) $cls .= " " . $mitem->megaparams->get('class'); return $cls; } /** * Echo markup before menu item markup * * @param object $mitem Menu item * @param int $level Menu level * @param string $pos Position * * @return void */
Ik zie dat het gebeurt als ik bepaalde extensies gebruik. Bijvoorbeeld een extensie om de fabrikanten te tonen of een extensie om te zoeken. Het lijkt erop alsof het dan fout gaat als het geen "eigen" joomla/vm-extensie is, want nu ik voor de fabrikanten weer de reeds in vm aanwezige extensie gebruik, dan heb ik niet de foutcode.

Dus nu ben ik op zoek naar iemand die dit misschien ook had en een oplossing daarvoor heeft.

Bij voorbaat dank,

Eric

Edit Anne M: Ik heb de code tussen codetags geplaatst. Graag volgende keer zelf doen!

30 dec 2012 17:25 - 29 dec 2013 16:33
Via ander forum (PHPhulp) de tip gehad om het betreffende deel van de code uit te schakelen (met @ voor de regel). Dat werkt tenminste voorlopig. Bij een andere module blijft het dan trouwens toch fout gaan, maar die module is te omzeilen.

Het heeft op een of andere manier te maken met get class of zoiets.

{Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.}
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.606 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie