Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Mailscript voor meerdere adressen
09 jan 2013 23:10
Beste mensen,
Ik zal me eest voorstellen: als vrijwililger van Volleybalvereniging Volley Zuid (Rotterdam) probeer ik de website van de club bij te werken. Ik weet niet denderend veel van Joomla, maar ben bereid om het wel te leren!
Website: www.volleyzuid.nl
Probleem:
Ik wil graag een contactscript dat naar meerdere mailadressen kan sturen (waarbij de verzender de keuze heeft wie hij wil bereiken). Dat had ik in joomla 1.5 (Rapid Contact), welke via 'contactpersonen' meerdere opties aanbood. Deze lijkt echter in Joomla 2.5.8 niet te werken. Ik ben nu over op Fox, maar kan hierin maar één ontvanger aangeven.
Weet iemand wellicht een plugin / component om met één script meerdere mailadressen te kunnen mailen?
Alvast heel erg bedankt!!
Ik zal me eest voorstellen: als vrijwililger van Volleybalvereniging Volley Zuid (Rotterdam) probeer ik de website van de club bij te werken. Ik weet niet denderend veel van Joomla, maar ben bereid om het wel te leren!
Website: www.volleyzuid.nl
Probleem:
Ik wil graag een contactscript dat naar meerdere mailadressen kan sturen (waarbij de verzender de keuze heeft wie hij wil bereiken). Dat had ik in joomla 1.5 (Rapid Contact), welke via 'contactpersonen' meerdere opties aanbood. Deze lijkt echter in Joomla 2.5.8 niet te werken. Ik ben nu over op Fox, maar kan hierin maar één ontvanger aangeven.
Weet iemand wellicht een plugin / component om met één script meerdere mailadressen te kunnen mailen?
Alvast heel erg bedankt!!
- Timonneke
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 jan 2013 09:26
Hallo Timonneke,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Bedoel je naar meerdere contacten tegelijk, of wil je 1 contactformulier waarbij de bezoeker van je site kan aangeven voor welke persoon/commissie/afdeling de vraag bestemd is?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Bedoel je naar meerdere contacten tegelijk, of wil je 1 contactformulier waarbij de bezoeker van je site kan aangeven voor welke persoon/commissie/afdeling de vraag bestemd is?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
10 jan 2013 09:48
Dank voor je snelle reactie!
Ik bedoel 1 contactformulier waarbij de bezoeker van mijn site kan aangeven voor welke persoon/commissie/afdeling de vraag bestemd is.
Ik bedoel 1 contactformulier waarbij de bezoeker van mijn site kan aangeven voor welke persoon/commissie/afdeling de vraag bestemd is.
- Timonneke
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 jan 2013 10:11 - 10 jan 2013 10:11
Kan je in principe (als je geen extra informatie wilt dan beschikbaar in het standaard contactformulier) instellen in Joomla zelf. Kies voor Enkel contactpersoon en zet dan bij Weergave opties voor contactpersonen de optie Toon contactpersonenlijst op Toon.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
10 jan 2013 10:36
Wellicht een rare vraag: waar kan ik hket standaard mailscript vinden, en hoe roep ik dit aan?
Via componenten, Contactpersonen heb ik al wel meerdere mailadressen ingevoerd, maar ik hier geen werkend mailscript aan koppelen...
Via componenten, Contactpersonen heb ik al wel meerdere mailadressen ingevoerd, maar ik hier geen werkend mailscript aan koppelen...
- Timonneke
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 jan 2013 10:58
Het mailscript wordt automatisch gedraaid. Mits je natuurlijk bij je algemene instellingen je mailinstellingen goed hebt staan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
10 jan 2013 12:11
Wederom dank voor je snelle reactie.
Hmmz.. dat mailscript kreeg ik niet werkend. Hij wilde niks versturen. De moduel Rapid Contact kreeg ik daarentegen wel aan de praat...
Mijn algemene instellignen zijn:
E-mailinstellingen
Mailer * PHP mail
E-mail van *mijn mailadres*
Afzendernaam Volley Zuid
Sendmail pad /usr/sbin/sendmail
SMTP authenticatie nee
SMTP beveiliging Geen
SMTP poort 25
SMTP gebruikersnaam *leeg*
SMTP wachtwoord *leeg*
SMTP host local host
Is daar wellicht iets aan te zien?
Ik hoor het graag
Hmmz.. dat mailscript kreeg ik niet werkend. Hij wilde niks versturen. De moduel Rapid Contact kreeg ik daarentegen wel aan de praat...
Mijn algemene instellignen zijn:
E-mailinstellingen
Mailer * PHP mail
E-mail van *mijn mailadres*
Afzendernaam Volley Zuid
Sendmail pad /usr/sbin/sendmail
SMTP authenticatie nee
SMTP beveiliging Geen
SMTP poort 25
SMTP gebruikersnaam *leeg*
SMTP wachtwoord *leeg*
SMTP host local host
Is daar wellicht iets aan te zien?
Ik hoor het graag

- Timonneke
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 jan 2013 15:15
Je bedoelt Rapid Contact in Joomla 1.5?
Neem aan dat daar je algemene mailinstellingen hetzelfde staan. Ze staan zo te zien goed. Zou nog een probleem met de safe mode kunnen zijn.
Hier staat er meer over en hier op de bugtracker. De makers van Joomla doen er niets aan omdat het niet echt door Joomla veroorzaakt wordt.
Neem aan dat daar je algemene mailinstellingen hetzelfde staan. Ze staan zo te zien goed. Zou nog een probleem met de safe mode kunnen zijn.
Hier staat er meer over en hier op de bugtracker. De makers van Joomla doen er niets aan omdat het niet echt door Joomla veroorzaakt wordt.
Neem aan dat je een foutmelding krijgt?Hij wilde niks versturen
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
10 jan 2013 17:00
Ik heb Joomla 2.5, waarbij ik het mailscript niet werkend krijg (1.5 lukte me dag nog wel, maar na de migratie niet meer)...
Wat betreft foutmelding: nope, hij weigert het ingevulde formulier te verzenden. Geen meldingen...
Wat betreft foutmelding: nope, hij weigert het ingevulde formulier te verzenden. Geen meldingen...
- Timonneke
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 jan 2013 17:10 - 29 dec 2013 17:24
Geen meldingen is altijd lastig. Je zou eens kunnen beginnen met een compleet installatiepakket van 2.5.8 (zonder de map installation) over te zetten met ftp. Kan zijn dat er toch een bestandje ontbreekt of beschadigd is. Normaal zou je bij foutieve of niet werkende instellingen wel de melding moeten krijgen namelijk.
Als je de beschikking hebt over meerdere e-mailadressen kan je ook nog eens kijken of je wel een mail krijgt als je een gebruiker aanmaakt.
[Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.]
Als je de beschikking hebt over meerdere e-mailadressen kan je ook nog eens kijken of je wel een mail krijgt als je een gebruiker aanmaakt.
[Edit WoodyF4u: Topic gesloten omdat er te lang geen reactie op is gekomen.]
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.787 seconden