Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
met een knop categorie van slideshow aanpassen
25 jan 2013 14:03
Hallo, ik ben een joomla (2.5) site aan het maken met een slideshow (DJImageSlider). Nu wil ik 1 slideshow weergeven in het artikel die ik met een aantal knoppen (of linkjes) kan laten aanpassen welke afbeeldingen ik laat zien. Ik heb het idee dat het klikken op een knop in het artikel dus de php code van de slideshow met de catID moet aanpassen. De afbeeldingen heb ik dus in verschillende categoriën ingedeeld.
Ik heb niet veel ervaring in programmeren in PHP en hoop dat iemand mij (op een niet al te ingewikkelde manier) kan helpen
Ik heb niet veel ervaring in programmeren in PHP en hoop dat iemand mij (op een niet al te ingewikkelde manier) kan helpen
- rikki-72
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
25 jan 2013 17:57
Hallo rikki-72,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kan je je vraag misschien nog even toelichten? Ik heb het idee dat je op zoek bent naar een manier om een bestaande extensie aan te passen naar je wensen, maar kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kan je je vraag misschien nog even toelichten? Ik heb het idee dat je op zoek bent naar een manier om een bestaande extensie aan te passen naar je wensen, maar kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
25 jan 2013 19:26
Dank! Sorry, ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Het is niet de bedoeling om de extensie aan te passen maar in de back-end van de extensie kan je al met een dropdownbox aangeven van welke categorie je afbeeldingen wil laten tonen. Stel dat je een verzameling afbeeldingen onderverdeeld hebt in categorie A,B en C en je hebt de instelling op B staan zoekt de slideshow met een soort query die afbeeldingen. Nu wil ik dat de bezoeker van de site door bv. op knop C te drukken de categorie instelling naar C veranderd. Als dit verkeerd gedacht is en misschien dit op een andere manier beter is met drie verschillende slideshows hoor ik dat ook graag!
- rikki-72
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
25 jan 2013 20:30
Met het component DJ-ImageSlider heb je ook Module DJ-ImageSlider gedownload en ge-installeerd.
Ken je al het plugin van Joomla Inhoud - Laadmodules ? Even checken in Extensies > Pluginbeheer dat dit plugin inderdaad ge-activeerd is (groen bolletje)
De module DJ-Imageslider met categorie "C" beelden geef je een andere module-positie (die dus nog niet bestaat in je Joomla template van een nieuwe module DJ-ImageSlider met b.v. categorie "A" beelden.
... lees hier mijn uitleg over "Module in een artikel plaatsen"
Je kan met deze methode dus 3 modules in je artikel plaatsen.
Ken je al het plugin van Joomla Inhoud - Laadmodules ? Even checken in Extensies > Pluginbeheer dat dit plugin inderdaad ge-activeerd is (groen bolletje)
De module DJ-Imageslider met categorie "C" beelden geef je een andere module-positie (die dus nog niet bestaat in je Joomla template van een nieuwe module DJ-ImageSlider met b.v. categorie "A" beelden.
... lees hier mijn uitleg over "Module in een artikel plaatsen"
Je kan met deze methode dus 3 modules in je artikel plaatsen.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
28 jan 2013 19:15
Beste Anne, bedankt voor uw antwoord. Het heeft alleen nog niet mijn probleem verholpen. Mijn plan was om één slideshow module te plaatsen in een artikel zodat deze snel en makkelijk te laden valt. Ook is dat overzichtelijker dan dat er drie shows op verschillende posities plaatjes tonen.
Ik heb meer ervaring in het programmeren in MS Access en daar is het vrij simpel om vanuit een formulier een query aan te passen. Dat zou toch ook moeten kunnen in dit geval?
Groeten, Rikki
Ik heb meer ervaring in het programmeren in MS Access en daar is het vrij simpel om vanuit een formulier een query aan te passen. Dat zou toch ook moeten kunnen in dit geval?
Groeten, Rikki
- rikki-72
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
28 jan 2013 19:26
Sorry, maar ik ben de "draad" kwijt.
Misschien heb je hier wat aan Metamode receipe: Control modules based on page content/keywords/description
Misschien heb je hier wat aan Metamode receipe: Control modules based on page content/keywords/description
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
Tijd voor maken pagina: 1.034 seconden