Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Oplossing voor al die images?

Oplossing voor al die images?

30 jan 2013 10:34
#1
Ik ben al een tijd op zoek naar een oplossing voor een probleem waar mijn inziens meerdere webbeheerders worstelen.

Waar gaat het om?
Wanneer een artikel van de website kan verdwijnen dan kan je in Joomla het betreffende artikel eenvoudig verwijderen. Maar.... wanneer je in je artikelen ook images gebruikt (wat volgens mij veelvuldig gebeurd) dan blijft die image staan. Of je moet zoveel tijd en discipline hebben om de betreffende image ook te deleten. En dat schiet er, zeker als je meerdere sites beheerd, gewoon bij in.

Met andere woorden, het zou mooi zijn als er een tool was waarbij de images tegen de inhoud van de artikelen (en modules?) of andersom werd aangehouden. Een image wat niet meer wordt gebruikt zou je moeten kunnen verwijderen / verplaatsen waardoor het systeem 'clean' blijft.

Vraag: bestaat een dergelijke tool?
Zo nee, is er een ontwikkelaar die hier wat in ziet?
Discussie gesloten.
  • pakopako
  • pakopako's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Oplossing voor al die images?

30 jan 2013 10:53
#2
Volgens mij bestaat zo'n tool niet voor Joomla die de images van de ftp verwijderd als je een artikel verwijderd.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.

Oplossing voor al die images?

01 feb 2013 23:31
#3
Eens met de OP dat dat een mooie aanvulling zou zijn. Het zou volgens mij niet zozeer gaan om een tool die de images verwijdert als het artikel wordt verwijderd. Ik zou liever een tool hebben die voor mij ziet welke images er nog allemaal doorgelinkt staan, om zo de images die geen rol meer spelen, van de server af te kunnen gooien.
Discussie gesloten.

Oplossing voor al die images?

02 feb 2013 00:28
#4
Afbeeldingen nemen veel ruimte in. Als er niet naar verwezen wordt door je artikelen of door virtuemart dan hoeven ze dus ook niet meer gevonden te worden. Tenzij je over onbeperkte serverruimte beschikt en het niet erg vindt dat afbeeldingen van jaren terug nog steeds in je map images staan.
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.846 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie