Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Krijg Extplorer niet uit de backend extensie

04 feb 2013 20:34 - 04 feb 2013 20:34
Heb een probleem met het installeren dan wel verwijderen van het component Extplorer. Site heeft een lange historie en altijd netjes geüpdatet. Nu versie 2.5.9.

In de backend staat bij extensie beheer de 3 oudere versies van Extplorer, alleen het componentdeel is niet aanwezig. Als ik het vanuit de backend wil verwijderen, krijg ik de melding:

JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /var/www/vhosts/mydomain/httpdocs/administrator/components/com_extplorer
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden

Het vreemde is als ik handmatig in de root kijk dan is dit component helemaal niet aanwezig in de directory /administrator/components. Ook in de database komt het woord Extplorer ook niet voor. Cache al geleegd, maar niets werkt.
  • casperb71
  • casperb71's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 feb 2013 00:40
En toch zitten er dan nog restanten in je database, weet ik zeker.

05 feb 2013 07:16
Waarschijnlijk staat deze extensie nog in de _extensions tabel. Als je hem hieruit verwijderd is die in je admin ook weg.

Groeten,
Niels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

05 feb 2013 10:51
Tsssss beginnersfout. In dit domein had ik 2 databases draaien en je raad het al.... verkeerde DB gezocht. Inderdaad stond daar bij de _extensions (bedankt Niels en Lazy) het component.
Handmatig verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd, maar die geeft geen inhoud. Cashe geleegd andere browsers geprobeerd, Nada. Geef het op
  • casperb71
  • casperb71's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.850 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie