Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
tekstblokje met daaronder Simple Image Gallery lukt niet
18 feb 2013 00:01
Hallo
Ik ben sinds enkele weken bezig met Joomla (2.5.
en al aardig op weg met een website. Vandaag stuitte ik op een probleem dat ik maar niet krijg opgelost. Tijd dus om me te registreren op joomlnl.
Probleem:
Ik maakt een nieuw artikel (template beez20) en begin met een kort tekstblokje. Daaronder wil ik Simple Image Gallery hangen. Ik dacht als ik {gallery}fotomap{/gallery} onder dat tekstblokje tik dan moet het goed zijn. Echter op de website zie ik de fotogalerij staan (werkt ook naar behoren) maar wel over het tekstblokje heen.
Het lukt niet om ze onder elkaar te zetten. Bovendien lijkt de panina niet hoog genoeg om de hele galery weer te geven. Het lijkt erop dat de gallery geen andere zaken in hetzelfde artikel duldt.
Wat zie ik over het hoofd?
alvast bedankt voor hulp
Ik ben sinds enkele weken bezig met Joomla (2.5.

Probleem:
Ik maakt een nieuw artikel (template beez20) en begin met een kort tekstblokje. Daaronder wil ik Simple Image Gallery hangen. Ik dacht als ik {gallery}fotomap{/gallery} onder dat tekstblokje tik dan moet het goed zijn. Echter op de website zie ik de fotogalerij staan (werkt ook naar behoren) maar wel over het tekstblokje heen.
Het lukt niet om ze onder elkaar te zetten. Bovendien lijkt de panina niet hoog genoeg om de hele galery weer te geven. Het lijkt erop dat de gallery geen andere zaken in hetzelfde artikel duldt.
Wat zie ik over het hoofd?
alvast bedankt voor hulp
- Pieter D
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
18 feb 2013 10:41
Hallo Pieter,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dit zou normaal gesproken gewoon moeten werken. Enige dat ik zo kan bedenken is dat je tekst uit een tekstverwerker of uit een andere site in je Joomla editor hebt geplakt waardoor er ongewenste code mee is gekomen. Zet anders even een link naar je site hier neer zodat de leden mee kunnen kijken.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dit zou normaal gesproken gewoon moeten werken. Enige dat ik zo kan bedenken is dat je tekst uit een tekstverwerker of uit een andere site in je Joomla editor hebt geplakt waardoor er ongewenste code mee is gekomen. Zet anders even een link naar je site hier neer zodat de leden mee kunnen kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
18 feb 2013 12:00 - 18 feb 2013 12:11
Bedankt voor je reactie.
Ik typ het tekstblokje rechtstreeks in de editor of plak ze soms vanuit notepad. Bij zowel tinymce als jce editor hetzelfde resultaat. De website draai ik via xamp alleen lokaal dus kan geen url geven.
Hierbij screenshots van article en webpage. Op webpage staat de gallery over de tekst en werkt de
variabele paginahoogte ook niet meer. Bij de andere artikelen zonder gallery heb ik daar geen last van.
Ik typ het tekstblokje rechtstreeks in de editor of plak ze soms vanuit notepad. Bij zowel tinymce als jce editor hetzelfde resultaat. De website draai ik via xamp alleen lokaal dus kan geen url geven.
Hierbij screenshots van article en webpage. Op webpage staat de gallery over de tekst en werkt de
variabele paginahoogte ook niet meer. Bij de andere artikelen zonder gallery heb ik daar geen last van.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
- Pieter D
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
18 feb 2013 12:07
Haal uit die regel waar je gallerycode staat eens alles weg behalve de gallery code. Vermoed dat dat span style de boosdoener is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
18 feb 2013 12:18 - 18 feb 2013 12:41
Met:
hetzelfde resultaat
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
<p>dit is een tekstblokje</p>
<p> </p>
<p>{gallery}schalen800{/gallery}</p>
hetzelfde resultaat
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Pieter D
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
18 feb 2013 12:42
Heb je zelf iets aan je template veranderd? Dit werkt bij mij gewoon zoals het hoort:
Code:
<p>Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen. Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet alleen vijf eeuwen overleefd maar is ook, vrijwel onveranderd, overgenomen in elektronische letterzetting. Het is in de jaren '60 populair geworden met de introductie van Letraset vellen met Lorem Ipsum passages en meer recentelijk door desktop publishing software zoals Aldus PageMaker die versies van Lorem Ipsum bevatten.</p>
<p>{gallery}/sampledata/parks/landscape{/gallery}</p>
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
18 feb 2013 13:06
Zal aan de codetags denken volgende keer.
Heb wel wat aan de template geknutseld. Als het bij jou wel goed werkt moet er daar iets mis zijn bij mij.
Ik ga daar maar eens mee aan de slag.
tot nu toe alvast dank
Heb wel wat aan de template geknutseld. Als het bij jou wel goed werkt moet er daar iets mis zijn bij mij.
Ik ga daar maar eens mee aan de slag.
tot nu toe alvast dank
- Pieter D
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
18 feb 2013 15:32
Ik heb het gevonden. Ik had in de template Beez20 rechtsboven "Lettergrootte Groter Herstellen Kleiner" onklaar gemaakt in indez.php. Deze weer hersteld en de gallery staat nu onder het tekstblokje zoals de bedoeling is.
Even verder gegoogled en de "Lettergrootte Groter Herstellen Kleiner" kan ook onzichtbaar gemaakt worden door in personal.css te zoeken op #fontsize en deze te veranderen in
Nu werkt alles zoals het hoort en de slider modules blijven het gewoon doen.
bedankt voor het meedenken.
groet
Pieter
Even verder gegoogled en de "Lettergrootte Groter Herstellen Kleiner" kan ook onzichtbaar gemaakt worden door in personal.css te zoeken op #fontsize en deze te veranderen in
Code:
#fontsize
{
display:none;
/*display:inline;*/
}
Nu werkt alles zoals het hoort en de slider modules blijven het gewoon doen.
bedankt voor het meedenken.
groet
Pieter
- Pieter D
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
18 feb 2013 15:37
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden