Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
link openen in nieuw tabblad
25 feb 2013 22:16 - 25 feb 2013 22:27
Ik heb een link van Garmin connect die ik wil embedden. Ziet er prima uit, maar als ik op de details klik, dan opent Garmin connect in hetzelfde window. Eigenlijk wil ik een nieuw tabblad of window openen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
De code ziet er als volgt uit:
Joomla 2.5.9 , Vertex2 template
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
De code ziet er als volgt uit:
Code:
<iframe width='465' height='548' frameborder='0' src='http://connect.garmin.com:80/activity/embed/222904791'></iframe>
Joomla 2.5.9 , Vertex2 template
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Willem1954
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
25 feb 2013 22:22 - 25 feb 2013 22:24
Een iframe hoort zich ook te openen binnen je site.
Maar als je dat niet wil, moet je een gewone link aanmaken die in een nieuw scherm opent.
Als voorbeeld:
Links in artikelen plaatsen gaat overigens erg eenvoudig met hulp van de editor JCE.
Als je deze extensie nog niet hebt geïnstalleerd raad ik je die zeker aan.
Maar als je dat niet wil, moet je een gewone link aanmaken die in een nieuw scherm opent.
Als voorbeeld:
Code:
<a target="_blank" href="http://connect.garmin.com/activity/embed/222904791">http://connect.garmin.com/activity/embed/222904791</a>
Links in artikelen plaatsen gaat overigens erg eenvoudig met hulp van de editor JCE.
Als je deze extensie nog niet hebt geïnstalleerd raad ik je die zeker aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
25 feb 2013 23:11
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben, gezien het antwoord.
Het iframe is prima, daar wil ik niks aan veranderen. Op het plaatje zit een knop -details weergeven- en als je daar op drukt ga je dus naar Garmin connect in hetzelfde window. Ik wil graag een nieuw tab of window, want ik wil de bezoeker niet kwijtraken natuurlijk.
Onder de knop zit de volgende code:
Om een nieuw window te openen volstaat het om _parent te vervangen door _blank. Helaas heb ik geen controle over de knop in het iframe.
Ik vroeg me af of er een manier was om dit te overrulen.
Natuurlijk kan ik een schermkopie maken van het plaatje en daarmee doorlinken. Maar dat is best wel wat werk vergeleken met de link gewoon bij Garmin vandaan te halen.
Als bijlage het plaatje (schermkopie) voor de duidelijkheid.
Het iframe is prima, daar wil ik niks aan veranderen. Op het plaatje zit een knop -details weergeven- en als je daar op drukt ga je dus naar Garmin connect in hetzelfde window. Ik wil graag een nieuw tab of window, want ik wil de bezoeker niet kwijtraken natuurlijk.
Onder de knop zit de volgende code:
Code:
<a target="_parent" href="/activity/clickThrough/embed/222904791">Details weergeven</a>
Om een nieuw window te openen volstaat het om _parent te vervangen door _blank. Helaas heb ik geen controle over de knop in het iframe.
Ik vroeg me af of er een manier was om dit te overrulen.
Natuurlijk kan ik een schermkopie maken van het plaatje en daarmee doorlinken. Maar dat is best wel wat werk vergeleken met de link gewoon bij Garmin vandaan te halen.
Als bijlage het plaatje (schermkopie) voor de duidelijkheid.
- Willem1954
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
26 feb 2013 09:47
Ik zag dat het topic al gesloten was, maar volgens mij ben je er nog niet uit.
Daarom heb ik het weer geopend.
Ik krijg nog niet scherp of je nu een apart browsertabblad wil of bijvoorbeeld een popup met het Garmin-plaatje.
Ik adviseer je niet te willen dat er een apart browsertabblad wordt geopend.
Ik heb bijvoorbeeld de functie voor tabbladen in mijn browser uit staan. Dus zal er bij mij nooit een browsertab bij komen.
Zou een popup naar het iframe dan geen betere optie zijn.
Dan heb je zo toch de mogelijkheid om de bezoeker bij je site te houden.
Daarom heb ik het weer geopend.
Ik krijg nog niet scherp of je nu een apart browsertabblad wil of bijvoorbeeld een popup met het Garmin-plaatje.
Ik adviseer je niet te willen dat er een apart browsertabblad wordt geopend.
Ik heb bijvoorbeeld de functie voor tabbladen in mijn browser uit staan. Dus zal er bij mij nooit een browsertab bij komen.
Zou een popup naar het iframe dan geen betere optie zijn.
Dan heb je zo toch de mogelijkheid om de bezoeker bij je site te houden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
26 feb 2013 19:11
Ja Woody, ik drukte per ongeluk op het knopje opgelost
Sorry !!
Ik heb mijn ontwikkelsite live gezet, dus dan kan je kijken wat ik nu bedoel. Onderaan de pagina waar deze link naartoe leidt, zie je een frame van Garmin connect met een knop "details weergeven". Als je hierop klikt, dan wordt Garmin Connect geopend in dezelfde pagina. Ik wil echter een nieuw tabblad of een nieuwe pagina, want dan hoeft een bezoeker niet te zoeken om terug te keren naar mijn site.
Ik vraag me af of je op de een of andere manier het commando onder de knop "details weergeven" kan beinvloeden.

Ik heb mijn ontwikkelsite live gezet, dus dan kan je kijken wat ik nu bedoel. Onderaan de pagina waar deze link naartoe leidt, zie je een frame van Garmin connect met een knop "details weergeven". Als je hierop klikt, dan wordt Garmin Connect geopend in dezelfde pagina. Ik wil echter een nieuw tabblad of een nieuwe pagina, want dan hoeft een bezoeker niet te zoeken om terug te keren naar mijn site.
Ik vraag me af of je op de een of andere manier het commando onder de knop "details weergeven" kan beinvloeden.
- Willem1954
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
26 feb 2013 20:29
het is mij duidelijk wat je bedoelt.
Maar deze detailsknop valt volledig binnen het iframe dat Garmin je aanbiedt.
Dat kun je niet zelf beïnvloeden.
Het enige wat je kunt doen is Garmin op de werking van hun knop 'details' wijzen en vragen of ze daar de functie willen aanpassen, zodat de link naar een nieuw scherm verwijst.
Ik ben bang dat we je hier niet verder kunnen helpen.
Maar deze detailsknop valt volledig binnen het iframe dat Garmin je aanbiedt.
Dat kun je niet zelf beïnvloeden.
Het enige wat je kunt doen is Garmin op de werking van hun knop 'details' wijzen en vragen of ze daar de functie willen aanpassen, zodat de link naar een nieuw scherm verwijst.
Ik ben bang dat we je hier niet verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
26 feb 2013 21:13
Jammer!! Ik zal een mail naar Garmin sturen met het verzoek dit aan te passen. Ik ben echter bang dat ik hier geen antwoord op ga krijgen, gezien hetgeen ik inmiddels gevonden heb aan soortgelijke vragen.
Inmiddels ook een website gevonden die wel hetgeen doet wat ik wil tw: RideWithGPS.
Hier kan nu wel een slotje op.
Inmiddels ook een website gevonden die wel hetgeen doet wat ik wil tw: RideWithGPS.
Hier kan nu wel een slotje op.
- Willem1954
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
26 feb 2013 21:19
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.739 seconden