- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
ledenadministratie en boekingsmodule voor Joomla 2.5.9
09 mrt 2013 16:17Ik ben Peter en nieuw op dit forum. Ik heb vroeger beroepshalve websites gemaakt met Dreamweaver. Voor een vereniging maak ik momenteel een site in Joomla 2.5.9 en heb enkele extenties nodig. Zoeken heeft nog geen duidelijke keuze opgeleverd. Hopelijk kan iemand me helpen.
Op de site moeten leden zich kunnen registreren wat hen toegang geeft tot gereserveerde menu-items. Leden moeten uit een programma-aanbod (reisformules) reizen kunnen reserveren (automatisch invullen van persoonlijke gegevens) en na reservatie een bevestiging krijgen via e-mail. Ze moeten ook kunnen zien hoeveel plaatsen er voor een bepaalde reis nog beschikbaar zijn, of de reis volzet is of eventueel geannuleerd is. Een betalingsmodaliteit zou een mooi extra zijn.
Leden moeten ook tekstbestanden en foto’s kunnen oploaden die na check door de beheerder on line kunnen gezet worden.
Aan de admin-zijde moet de beheerder over een ledenadministratie beschikken (is eigenlijk de basis-database van de vereniging) waarin hij actieve (lidgeld betaald) en passieve (geen lidgeld betaald) leden bijhoudt. Hij moet alle passieve leden een betalingsverzoek kunnen sturen (lidgeldadministratie). Ook moet hij uit het ledenbestand een dump kunnen maken (CVS-file) om bijv. adresetiketten af te drukken.
De beheerder moet ook op eenvoudige wijze een overzicht kunnen krijgen van de reservaties per reis (naam, aantal plaatsen, e-mail, …) met extra velden om informatie per reservatie toe te voegen. Hij moet ook leden en reizen kunnen annuleren, nieuwe reizen ingeven en oude reizen archiveren.
Omdat het om een niet-commerciële vereniging gaat, wil ik liefst gratis extenties of tegen een redelijke prijs. Alle suggesties zijn welkom.
- FreeWind
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
09 mrt 2013 19:20Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je vraagt nogal wat

Zal proberen alvast een gedeeltelijke richting te geven.
Dat kan standaard met de joomla registratie en het toewijzen van menu-items aan geregistreerde gebruikers.Op de site moeten leden zich kunnen registreren wat hen toegang geeft tot gereserveerde menu-items.
Of een webshop hiervoor "misbruiken", bijvoorbeeld Virtuemart. Of artikelen met info over de reizen en deze koppelen aan een inschrijfformulier dat je met Chronoforms maakt. Bij die laatste weet ik niet zeker of je een beperking op het aantal inschrijvingen in kunt geven. Betaling via paypal kan volgens mij wel.Leden moeten uit een programma-aanbod (reisformules) reizen kunnen reserveren (automatisch invullen van persoonlijke gegevens) en na reservatie een bevestiging krijgen via e-mail. Ze moeten ook kunnen zien hoeveel plaatsen er voor een bepaalde reis nog beschikbaar zijn, of de reis volzet is of eventueel geannuleerd is. Een betalingsmodaliteit zou een mooi extra zijn.
Bedoel je als downloadbare bestanden of als artikelen op je site? Kan allebei overigens.Leden moeten ook tekstbestanden en foto’s kunnen oploaden die na check door de beheerder on line kunnen gezet worden.
Daarvoor zou ik Community Builder in combinatie met CBJuice gebruiken.Aan de admin-zijde moet de beheerder over een ledenadministratie beschikken (is eigenlijk de basis-database van de vereniging) waarin hij actieve (lidgeld betaald) en passieve (geen lidgeld betaald) leden bijhoudt. Hij moet alle passieve leden een betalingsverzoek kunnen sturen (lidgeldadministratie). Ook moet hij uit het ledenbestand een dump kunnen maken (CVS-file) om bijv. adresetiketten af te drukken.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
09 mrt 2013 22:58
Ik vermoed dat ik met je voorstellen al een tijd zoet ben. Ik werk eerst de hele site uit op localhost en pas als alles draait zoals het hoort, zet ik de site on line.
De tekstbestanden en foto's die leden kunnen plaatsen, moeten enkel als artikele op de site komen.
Over Community Builder had ik al info gelezen en dat leek me idd bruikbaar. Wat doet CBJuice dan precies? Ik heb ook nog wat vragen rond database-beheer, maar daar kom ik later in detail op terug.
Vriendelijke groet,
Peter
- FreeWind
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
09 mrt 2013 23:05Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-